Ny Customer Service direktør til MAN Truck & Bus Danmark

Thomas Skousgaard (49) er netop tiltrådt den vigtige stilling som Customer Service direktør for MAN Danmark. Thomas overtager hermed det samlede ansvar for eftermarkedet i Danmark, hvilket omfatter servicedelen, med den samlede værkstedsdrift, inklusiv serviceaftaler og MANs digitale løsninger, samt reservedele og tilbehør. Hertil kommer også den vigtige opgave med træning og udvikling af alle mekanikere samt øvrige servicemedarbejdere.

Thomas kender om nogen til MAN organisationen, idet han kommer fra egne rækker og har mere end 10 års ansættelse med i bagagen. Thomas overgår fra jobbet som chef for netværksafdelingen, med ansvar for Network & Retail management i Skandinavien. Inden da arbejdede han med indkøb og anlægsinvesteringer, ligeledes i en skandinavisk funktion. Inden tiden hos MAN Danmark, arbejdede Thomas hos Scania Danmark, hvor han ligeledes var ansvarlig for indkøbsfunktionen.

Det er således en erfaren branchemand, der nu overtager den vigtige post med at videreudvikle kundeservicedelen hos MAN.

Malte Kauert, MAN Danmarks administrerende direktør, glæder sig over udnævnelsen af Thomas Skousgaard, og tilføjer ”Indenfor en relativ kort årrække forventes en generel udskiftning af kundernes vognpark, fra traditionel dieseldrift i retningen af rent el-drevne køretøjer. Dette vigtige skifte medfører også nye kundebehov, når det kommer til servicedelen. Der bliver derfor behov for innovation og nytænkning af hele eftermarkedsområdet. Thomas Skousgaard får i sin nye position som Customer Service direktør en naturlig nøglerolle med at føre MAN i Danmark igennem denne vigtige transformation”.

• thomas skousgaard
  • eftermarked
  • customer service
  • aftersales
  • eftermarkedet

MAN Truck & Bus er en af Europas førende producenter af erhvervskøretøjer og udbydere af transportløsninger med en årlig omsætning på mere end 11 milliarder euro (2021). Virksomhedens produktportefølje omfatter varebiler, lastbiler, busser og diesel- og gasmotorer samt tjenester relateret til passager- og godstransport. MAN Truck & Bus er et firma tilhørende TRATON SE og beskæftiger mere end 34.000 mennesker verden over.