LINK Arkitektur konstituerer i dag ny direktør i Danmark.

LINK Arkitektur konstituerer i dag ny direktør i Danmark.

Kirsten Anker Sørensen er konstitueret som direktør for tegnestuen Link Arkitektur i Danmark.

Hovedopgaven for den nye direktør, bliver først og fremmest at cementere Link Arkitekturs fodfæste i Danmark og være med til at udvikle ny strategi for selskabet.

Kirsten Anker Sørensen bliver medlem af koncernledergruppen.

Koncerndirektør Rolf Maurseth udtaler: ” Vi er glæder os til, at arbejde sammen med Kirsten Anker Sørensen; hun kender branchen og hun har erfaring med strategisk planlægning. Sidst men ikke mindst har Kirsten Anker Sørensen også implementeret strategier. Præcist det Link Arkitektur har brug for.”

Kirsten Anker Sørensen udtaler: ”Jeg synes, at Link Arkitektur udviklingsperspektiver er meget interessante, og jeg ser frem til at være en del af denne proces. Det er en spændende udfordring for mig, at arbejde på nordisk niveau”

Marius Lorentzen ønsker efter flere år som direktør af kontoret i Danmark nu at fokusere mere på projektudvikling. Han og medarbejderne har målrettet arbejdet for at opbygge Link arkitekturs danske kontor ved at sætte fokus på god arkitektur.

Kontoret har vundet og bygget et stort antal projekter i Øresundsregionen. En væsentlig årsag til at Link i Øresundsregionen er vokset til 25 ansatte.

Fakta om Kirsten Anker Sørensen

Kirsten Anker Sørensen er uddannet cand.merc. fra CBS. Og kommer fra en stilling som adm. direktør hos Erik Møller Arkitekter, som hun var med til at sælge til KPF i maj 2015.

LINK arkitektur er blandt de førende tegnestuer i Skandinavien – både hvad angår projektantal, medarbejderantal og omsætning.

Med 14 kontorer i Norge, Sverige og Danmark har vi en stærk lokal forankring i hele Skandinavien, herunder i København og Malmö. Samtidig har vi altid den nødvendige kapacitet og de specialkompetencer, der måtte være behov for i et givent projekt, også ifm. store og komplicerede opgaver. Vi kombinerer lokalkendskab med bredde og dybde.

Udover bygningsarkitektur har vi en bred kompetence inden for landskab, indretning og byplan samt energi og bæredygtighed. Og vi er til enhver tid parate til at give os i kast med både store og små projekter – fra storskala boligudvikling over komplicerede hospitalsbyggerier til bæredygtighedscertificerede skoler og indbydende konferencehoteller. Vi har en meget bred erfaring inden for alle disse projektområder, ligesom vi har en lang tradition inden for byplanlægning, kontorudvikling, idrætsfaciliteter, infrastrukturprojekter og industribyggeri.

Marius Lorentzen

Sivilarkitekt Adm. dir. Danmark og Leder Øresund +46 73 518 50 20