Lindab opkøber ventilationsvirksomheden Venti. Virksomheden blev grundlagt i 1973 og har base i Hørning uden for Aarhus.

Lindab køber den danske ventilationsvirksomhed Venti

Lindab supplerer sine nuværende aktiviteter i Danmark med opkøbet af Venti A/S. Opkøbet giver Lindab bedre geografisk dækning og øget produktion af ventilationskanaler.

Venti fremstiller cirkulære og rektangulære ventilationskanaler og er distributør af ventilationsprodukter, såsom lyddæmpere, fittings og en lang række tekniske produkter til luftdiffusion. Salg og distribution foregår to steder i Danmark, uden for Aarhus og København. Venti sælger ikke Lindab produkter på nuværende tidspunkt.

"Venti er en kundefokuseret virksomhed med solid viden om ventilation," siger Heino Juhl, administrerende direktør for Lindab Danmark. "Det danske marked sætter pris på kvalitetsprodukter, og ligesom Lindab producerer Venti ventilationskanaler i den højeste tæthedsklasse. Når Venti bliver en del af Lindab, vil vi sammen give vores kunder i hele Danmark den bedste service med de korteste leveringstider. Vi ser frem til at udvikle virksomheden yderligere sammen med administrerende direktør og medejer Søren Lindahl Klausen og hans dygtige medarbejdere".

"Der er gode udviklingsmuligheder for Venti på det danske marked sammen med Lindab, hvilket vil gavne vores kunder og medarbejdere. Vi glæder os til at blive en del af Lindab og fortsat tilbyde god service og høj kvalitet", siger Søren Lindahl Klausen, adm. direktør og medejer af Venti.

Venti blev grundlagt i 1973 og har base i Hørning uden for Aarhus. Virksomheden har en årlig omsætning på ca. SEK 120 millioner og 34 medarbejdere. Købet finansieres af egne midler og forventes gennemført i løbet af sommeren 2024.

Læs mere om Venti på deres hjemmeside: https://www.venti.dk/

Fra venstre Heino Juhl, adm. direktør Lindab A/S, Søren Lindahl Klausen, ejer og direktør, Venti A/S, Lone Lindahl Klausen, ejer og bæredygtighedsambassadør, Venti A/S, Mette Brøndum, direktør Region Vest Europa, Lindab, Puk Spencer, salgsdirektør, Lindab A/S

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til:

Heino Juhl
Adm. Direktør
E-mail: Heino.juhl@lindab.com
Telefon: + 45 20 60 41 84

Lindab er leverandør til byggebranchen. Produkterne er kendetegnende ved deres høje kvalitet, enkle at montere, energieffektive, miljøvenlige samt at de leveres med et højt niveau af service. Vi producerer ventilationskanalsystemer, tilbehør og løsninger til ventilation og styring af indeklima, tagrender, tag- og vægbeklædning, garage- og industriporte samt stålprofiler til væg-, tag- og bjælkekonstruktioner. Alle produkter er lavet af tyndpladestål. Lindab er en international koncern etableret i 20 lande med ca. 5.000 ansatte. I Danmark er der ca. 500 medarbejdere. Koncernen havde i 2023 en omsætning på SEK 13.114 mio.

Heino Wolter Juhl

Adm. direktør, Lindab A/S +45 73 23 23 10

Relateret materiale

Lindab er en international koncern som udvikler, fremstiller, markedsfører og distribuerer produkter og systemløsninger, til forenkling af byggeri og forbedring af indeklima.

Lindab er leverandør til byggebranchen. Produkterne er kendetegnende ved deres høje kvalitet, enkle at montere, energieffektive, miljøvenlige samt at de leveres med et højt niveau af service. Vi producerer ventilationskanalsystemer, tilbehør og løsninger til ventilation og styring af indeklima, tagrender, tag- og vægbeklædning, garage- og industriporte samt stålprofiler til væg-, tag- og bjælkekonstruktioner. Alle produkter er lavet af tyndpladestål. Lindab er en international koncern etableret i 20 lande med ca. 5.000 ansatte. I Danmark er der 525 medarbejdere. Koncernen havde i 2022 en nettoomsætning på SEK 12,366 mio.