Gå til indhold
LGs nyeste innovationer inden for TV og lyd belønnes med flere priser til årets EISA Awards

Pressemeddelelse -

LG Electronics (LG)er blevet rost af Expert Imaging and Sound Association (EISA) for fire af deres TV- og lydprodukter. EISA er verdens største redaktionelle forbrugerelektronikorganisation og er repræsenteret af 55 publikationer i 29 lande. Ved dette års EISA Awards blev LG OLED TV (OLED65E9), LG NanoCell TV (65SM9000), LG Soundbar (SL8YG) og LG XBOOM Go (PK7) belønnet for deres kvalitet, innovative design og forbrugerværdi.

LG OLED TV blev kåret til EISA BEST PREMIUM OLED TV 2019-2020, hvilket betyder, at LG OLED TV har vundet kategorien otte år i træk. Den største 65’’ model i LGs E-serie af OLED-tv'er, som tidligere i år vandt iF Design Awards Gold Award, drives af LGs anden generations intelligente billedprocessor α (Alpha) 9. Processoren leverer AI-forbedret billed- og lydkvalitet baseret på den uendelige kontrast og præcise farvegengivelse, som LGs OLED-teknologi er kendt for. EISA-juryen hyldede OLED 65E9s stilrene design, der har gennemsigtigt glas for at give indtryk af, at skærmen svæver frit i luften.

LG NanoCell TV AI ThinQ modtog prisen EISA SMART HOME TV 2019-2020 for sin fremragende billed- og lydydelse, der er baseret på NanoCell displayteknologi, Full Array Local Dimming (FALD) og anden generation α (Alpha) 7-processor.

LG Soundbar SL8YG og bærbare højttaler LG XBOOM Go (PK7) vandt i kategorierne EISA SOUNDBAR 2019-2020 og EISA MOBILE SPEAKER 2019-2020 for deres enestående lydkvalitet, som er er et resultat af LGs samarbejde med den berømte britiske leverandør af high-end lyd, Meridian.

”Vi er meget glade for, at vores innovative lyd- og TV-produkter anerkendes af en så respekteret og betroet organisation som EISA. Vi vil fortsætte med at øge vores investeringer i innovationer for fortsat at gøre folks liv bedre og kunne tilbyde forbrugerne intelligente hjemmeunderholdningsløsninger,” siger Brian Kwon, administrerende direktør for LG Mobile Communications og LG Home Entertainment.

Besøgende på IFA vil kunne se alle de EISA-vindende produkter i LGs stand i hall 18, Messe Berlin den 6. til 11. september.

Om LG Electronics, Inc.

LG Electronics, Inc. er en global innovatør inden for teknologi og produktion med aktiviteter mere end 100 steder rundt om i verden. LG består af fem virksomheder – Home Appliances & Air Solutions, Home Entertainment, Mobile Communication, Vehicle Components og Business-to-Business – og er en af verdens førende producenter af TV, køleskabe, klimaanlæg, vaskemaskiner og mobiler. Derudover kommer LG SIGNATURE produkter og ThinQ, der anvender kunstig intelligens. I 2017 havde LG et globalt salg på 55,4 milliarder USD (61,4 billioner KRW). For mere information og nyheder om LG Electronics, besøg www.LGnewsroom.com.

For mere information:

PR & Digital Manager

amelia.lee@lge.com

+46 (0)76-414 16 07

LG-One

PR-bureau Danmark

lg-onedenmark@lg-one.com

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.