LG præsenterer virksomhedens første QNED Mini LED TV på det virtuelle CES 2021

LG præsenterer virksomhedens første QNED Mini LED TV på det virtuelle CES 2021

København, 29. december 2020 - Under det virtuelle CES 2021vil LG Electronics (LG) introducere sine første QNED Mini LED-tv som topmodellerne i virksomhedens LCD-tv-serie i 2021. LGs nyeste TV repræsenterer et stort fremskridt i billedkvalitet for LCD-tv. Takket være quantum dot- og NanoCell-teknologi med Mini LED’er som lyskilde, får modellerne meget bedre lysstyrke og kontrast end traditionelle LCD-tv.2021-serien inkluderer ti nye 4K- og 8K-modeller, der dækker en bred vifte af store skærmstørrelser op til 86 tommer.

Takket være en helt ny panelstruktur baseret på LGs avancerede Mini LED-bagbelysning giver LGs QNED Mini LED-tv en virkelig fordybende seeroplevelse på LCD-teknologi. Som de første TV’er, der kombinerer quantum dot og NanoCell i et produkt, skaber LG QNED TV utroligt skarpe farver, mens den avancerede LED-bagbelysning giver bedre kontrast og dybere sorte farver til billeder med enestående livlighed og realisme. Og med en opdateringshastighed på op til 120Hz gengiver disse TV’er bevægelse mere smidigt og mere naturligt.

LGs innovative Mini LED-bagbelysning består af knap 30.000 små lysdioder, der giver en utrolig lysstyrke og et kontrastforhold på 1.000.000: 1, når de kombineres med op til næsten 2.500 dæmpningszoner og avanceret teknologi til lokal dæmpning. * Dette resulterer i fremragende HDR-billedkvalitet med enestående kontrast og sorte farver, en bred farveskala og utrolig farvenøjagtighed. For fantastiske realistiske billeder, der ser ud til at brede sig ud over skærmens grænser og ind i seerens omgivelser, er det ikke svært at se, hvorfor LG QNED Mini LED er det nye LCD-TV i toppen af klassen.

”Vores nye QNED-serie med Mini LED-teknologi er en førsteklasses mulighed for hjemmeunderholdning, der udvider og forbedrer LCD-tv og giver forbrugerne endnu et fantastisk TV-valg”, siger Nam Ho-jun, vicepræsident for forskning og produktudvikling hos LGs Home Entertainment Company. ”Disse TV’er leverer en oplevelse, der adskiller dem fra andre LCD-tv’er og er et bevis på vores engagement i innovation og konstante stræben efter at hæve standarden.”

LGs avancerede 86 tommer 8K QNED-tv vil blive vist på LGs virtuelle stand på CES 2021, der starter den 11. januar 2021.

* Til 8K QNED på 86 tommer

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.