LG Objet TV 65Art90

LG Lifestyle tilbyder unikke muligheder og oplevelser

Ny produktserie byder på innovation, design og fleksibilitet

København, 14 december, 2021 – Under CES 2022 præsenterer LG Electronics (LG) sin nye produktserie Lifestyle TV, som er udviklet til det moderne liv i hjemmet. Produkterne i serien LG Lifestyle TV kombinerer fleksibilitet og stil med maksimal produktivitet og gør det muligt at bruge hjemmet som kontor, fitnessrum, galleri, værksted eller blot som et sted for underholdning – mens det æstetiske design kun øger livskvaliteten.

De aktuelle modeller i den nye satsning er LG Objet TV (65Art90) og LG StanbyMe (27Art10). Det er to nye produkter, som helt afviger fra konventionelt design af display og i stedet fokuserer på at skabe ny værdi og nye oplevelser. Med deres hidtil usete form og funktionalitet er disse specielle produkter den optimale løsning for dagens moderne hjemmeliv, hvor arbejde, uddannelse, fornøjelse og afslapning alt sammen er en del af hverdagen.

Med sin minimalistiske stil og diskret brug af neutrale farver passer LG Objet TV ind alle steder. Produktet bringer nutidig finesse og visuel harmoni ind i ethvert rum. LG Object TV tilpasser sig brugerens forskellige behov ved blot et simpelt tryk på knapperne på den inkluderede LG Remote, som kan hæve eller sænke forhænget, så skærmen tilpasses. Ved et sænket forhæng vises den fulde skærm, og man får maksimal visuel oplevelse. Ved en delvis tildækket skærm ses TV på en mindre del af skærmen, mens der kombineres med visning af udvalgte livstilfunktioner.

I Full View-mode, tilbyder LG Objet TV’s 65 tommer store OLED evo-panel og dets avancerede billedprocesser en fantastisk oplevelse for brugeren. Udover den optimale billedkvalitet kan modellen prale af et 80 watt 4.2-kanals lydsystem, som leverer lydkvalitet som i en biograf for at sikre seerne den komplette mulighed for fordybelse. Med Line View-funktionen kan seerne også holde styr på informationer som tid og dato, forvandle TV’et til en behagelig musikafspiller eller lyse rummet op med eksklusive stillbilleder af rum eller natur gennem galleri-indstillingen.1

Det unikke LG Objet TV-forhæng, som adskiller TV’et fra alle andre TV på det nuværende marked, er udviklet af den danske innovator inden for tekstil, Kvadrat. De tre tilgængelige farver - Kvadrat Beige, Kvadrat Redwood og Kvadrat Green - er nøje udvalgt for at matche TV’ets store palette af farver såvel som for generelt at kunne matche moderne interiørdesign.

Installationen af Objet TV er lige så enkel som designet af produktet. Produktet er udviklet til at kunne stå mod en væg med en hældning på op til fem grader. Ligesom kunst fremvist i et galleri. TV’ets in-cable rammesystem gør det nemt at forbinde eksterne enheder, som spilkonsoller eller TV-bokse, uden at man som bruger går på kompromis med produktets rene linjer. TV’et kan endda installeres, så det flugter med væggen, for at få maksimal integration med rummets omgivelser.2

Den anden nyhed i LG’s Lifestyle-serie af TV er LG StanbyME. En unik partner til nutidens TV-vaner. Det unikke batteridrevne underholdningscenter er en trådløs og privat TV-skærm med et indbygget batteri på et flytbart stativ med indbyggede, skjulte hjul. Alt sammen tilbyder 3-timers mobil TV-oplevelse, inden TV’et skal genoplades. LG StandbyMe kan nemt flyttes fra rum til rum og giver således ultimativ frihed med sin 27-tommer skærm, som ikke kun er ideel til film, TV-serier eller streaming, men også til videokonferencer med familie, kollegaer eller onlinelektioner.

LG StanbyME tilbyder uforlignelig komfort med sit ergonomiske design. Skærmen kan drejes, hældes, roteres og anvendes i både stående og liggende format – udover, at den kan hæves og sænkes efter behov. Brugeren kan indstille TV’et perfekt, uanset om man vil ligge i sengen, stå i køkkenet eller slappe af på sofaen i stuen. Streaming på LG StandbyME er utrolig nemt takket være skærmspejling (Mobile Screen Mirroring), som arbejder problemfrit med mobiltelefoner med Android og iOS. En aftagelig vugge giver brugeren mulighed for at placere sin telefon på toppen af LG StanbyME og skaber en hurtig og sikker løsning, når skærmen skal bruges til videoopkald, online-undervisning eller streaming. Brugeren kan også forbinde sin computer til StandbyME ved hjælp af ledninger gennem USB- og HDMI-indgange.

Intuitiv funktionalitet for brugeren, som gør oplevelsen enkel for seeren, inkluderer også fjernkontrol, genkendelse og touch-screen. LG StandbyME inkluderer også et unikt interface, som er udviklet til produktet, for at give brugeren en mere personlig oplevelse. Ligesom sin Lifestyle TV-slægtning bygger LG StandbyME på et diskret og moderne design, som er udvalgt til at passe ind i alle moderne hjemmemiljøer. TV’ets bagklæde er i et tekstilmønster i den eksklusive farve Pure Beige, hvilket giver en naturlig varme til produktets omgivelser. Når LG StandbyME ikke bruges som TV, kan det i stedet bruges til at sætte en stemning ved at vise kunstværk, billeder eller en kalender med ur.

Vær blandt de første, der oplever den nye Lifestyle-serie fra LG under CES 2022. Besøg www.LG.com/CES2022 d. 4. januar klokken 17.00 CET:

# # #

1 Aktivering af galleri-funktionen i Line View veksler automatisk produktet til Full View

2 . En helt plan vægmontering kræver ekstratilbehør.

Om LG Electronics Home Entertainment

LG Home Entertainment er branche-ledende indenfor TV og audiovisuelle systemer samt en globalt anset innovator indenfor deres lederskab i OLED-TV, som omdefinerer produktkategorien premium-TV. LG ønsker at forbedre sine kunders liv gennem innovative produkter for hjemmeunderholdning med TV-teknikkerne OLED or QNED Mini LED med Quantom Dot NanoCell og dets lydsystem udviklet sammen med Meridian Audio i spidsen. For flere nyheder fra LG, besøg www.LGnewsroom.com

Pressekontakt

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.