Gå til indhold
LG introducerer InstaView med MoodUPTM - et kombineret køle/fryseskab, der sætter farve på hverdagen

Pressemeddelelse -

LG Electronics (LG) udvider den populære InstaViewTM-kategori med det kombinerede køle/fryseskab LG InstaView med MoodUPTM i Norden. Med sit InstaView-dørpanel og farveskiftende MoodUPTM-teknologi tilbydes energibesparelse*, bekvemmelighed og en livlig, moderne styling.

Skab den perfekte atmosfære i dit køkken med MoodUPTM

Den nye model gør det muligt at ændre atmosfæren i køkkenet ved at skifte farve på fryserens LED-dørpanel. Sammen med muligheden for at vælge farve på LED-belysningen på både køleskabsdelen og fryserens dør, er der op til 438 farvekombinationer at vælge imellem. Dette lader brugeren vælge blandt en række forudindstillede kombinationer til farvestrålende fester, afslappende stunder eller naturlige nuancer, der afspejler årstidernes skiften - alt styret via LG ThinQ-appen.

Med LCD-panelet, der sidder øverst på køleskabet, er det muligt blandt andet at skabe personlige meddelelser, se klokkeslættet, vise billeder eller skabe påmindelser om at tage madpakken med på arbejde.

Ud over at kunne skifte farver sætter køleskabet tonen i køkkenet med en indbygget bluetooth-højttaler, der kan spille musik fra musikstreamingtjenester. Med Party Mode-funktionen i ThinQ-appens playliste ændrer farven på MoodUPTM-panelet sig i takt med den sang, der spilles.

For den stilfulde
Det kombinerede køle/fryseskab er perfekt til den stilbevidste person med en travl hverdag, der både vil invitere gæster til arrangementer og nyde hverdagen i et moderne og stilfuldt køkken. De, der kan lide smarte funktioner, kan drage fordel af LinearCooling, FreshConverter og tre forskellige forudindstillede temperaturindstillinger, Party Mode, Sound Sleep og Vacation+, afhængigt af situationen. For værten, der elsker at invitere familie og venner, er MoodUPTM perfekt til at skabe livlige atmosfærer, der passer til stemningen - uanset om dørpanelets farver skal matche musikkens rytme eller middagens hyggelige aftenstemning. MoodUPTM kan også hjælpe i familielivet ved at give påmindelser, for eksempel om at tage madpakken med til skole eller arbejde.

Energiregulering på smarte måder
Med InstaView er det muligt at se, hvad der er i køleskabet uden at åbne døren, med to bank på vinduet lyser det op og bliver gennemsigtigt. På denne måde mindskes risikoen for at blive stående og overveje med åben køleskabsdør, og når køleskabet holder sin temperatur, holder maden sig frisk længere. Køleskabet er også udstyret med LinearCooling, der kontrollerer temperaturvariationer inden for ±0,5°, hvilket også bidrager til at holde maden frisk i længere tid. FreshConverter er en separat skuffe i køleskabet, specifikt designet til at holde kød, fisk og grøntsager friske længere.

Både køleskabet og fryseren kan ved hjælp af tre forskellige forudindstillede temperaturindstillinger tilpasse sig specifikke situationer for at regulere energiforbruget. Party Mode indstiller køleskabet/fryseren til den koldeste temperatur i op til 12 timer ved lejligheder, hvor døren åbnes ofte i en kort periode. Sound Sleep slukker belysningen, deaktiverer døralarmen og knaplydene om natten. Vacation+ sparer energi ved at hæve temperaturen, når brugeren er bortrejst.

*InstaView betyder, at du kan banke to gange på vinduet og kigge ind uden at skulle åbne døren.

LG kombineret køle/fryseskab InstaView med MoodUPTM kan købes hos Elgiganten fra uge 27. I uge 27 lanceres også to yderligere kombinerede køle/fryseskabe med InstaView: InstaView med mulighed for at justere farver i køledelen og traditionel InstaView med belysning i køledelen.

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.