LG Styler med spejlfront

LG gør det let at pleje sit tøj bæredygtigt

København, 2 juli, 2020

LG styler-familien vokser med to nye modeller. Det populære dampskab er et unikt produkt, som muliggør skånsom og bæredygtig tøjpleje. De to nyheder opfrisker ligesom den tidligere model hurtigt og nemt dit tøj samtidig med, at den fjerner allergener som husstøvmider og pollen.

Et skridt nærmere bæredygtig tøjpleje

Modeindustrien er i konstant forandring og de seneste år har der været et stigende fokus på bæredygtige initiativer fra produktion, emballage og leverancer til forbrug og genbrug. Hertil kommer et andet vigtigt bæredygtighedsaspekt – nemlig tøjpleje. Den rigtige tøjpleje forlænger nemlig tøjets levealder ved at bevare farve og form langt bedre end almindelig tøjvask. I sidste ende reducerer det forbruget af nyt tøj, som er en stor klimabelastning.

LG Styler er en smart og skånsom måde, at rense dit tøj på, og en enkel måde at bidrage til at mindske klimapåvirkningerne ved tøjpleje. Udover at passe på tøjet, passer Styleren også på miljøet ved kun at anvende rent vand, derfor udledes intet spildevand med sæbe og kemikalier, når man opfrisker tøjet med LG Styler.

LG Styler-produkterne er dampskabe, som gør bæredygtig tøjpleje let. Det første dampskab lancerede LG på det nordiske marked i slutningen af 2017 og nu introduceres to helt nye produkter i samme kategori: LG Styler S3MFC og LG Styler S5BB. S3MFC har samme funktioner som originalversionen af LG Styler, men kommer desuden med en spejldør, som gør den til et multifunktionelt møbel med et flot design. S5BB er en større model af originalmodellen med plads til fem bøjler i stedet for tre.

Dampskabet giver en genopfriskning til tøj, der ikke er snavset og som normalt kræver en særlig skånsom behandling, som man normalt får på et renseri. Når man vælger et renseprogram, sparer man både tid og store mængder vand i forhold til en almindelig vaskemaskine. Et program med dampskabet kræver ca. en halv liter vand fremfor ca. 50-75 liter for et vaskemaskineprogram.

Dampen i LG Styler skabes fra en vandbeholder, som er placeret i bunden af skabet, som nemt kan tages ud og fyldes. Derfor kan skabet let placeres i hjemmet uden tilslutning til vandhane eller afløb. Et program i LG Styler’ne får bøjlerne til at vibrere, samtidig med at dampen trænger ind i tøjet. Kombinationen af damp og vibrationer gør, at tøjet friskes op, dårlig lugt fjernes og rynker glattes ud. Desuden fjerner LG Styler 99,9% af allergener som husstøvmidler og pollen.

For en sundere hverdag

Vi udsættes dagligt for ting, der kan være allergifremkaldende. I de fleste hjem er der mængder af støv, mider og eventuelt dyrehår. Uden for hjemmet udsættes vi for pollen og andre allergener. Alt det vi udsættes for, sætter sig i vores tøj og ved at opfriske tøjet i et dampskab fjernes hovedparten af allergenerne. For det absolut bedste resultat har skabet et dedikeret anti-allergiprogram.

Pris

De nye LG Styler S3MFC vil være i handlen fra slutningen af juli og S5BB fra oktober.

• RRP, LG Styler S3MFC (spejldør): 14.999 DKK
  • RRP, LG Styler S5BB (større kapacitet): 18.499 SEK

For billeder i høj opløsning, besøg LGs billedbank her eller download alle billederne direkte herfra: https://we.tl/t-wZl9KvAo7m

Om LG Electronics Home Appliances

LG Electronics Home Appliances Company er en innovatør inden for hvidevareindustrien. Virksomhedens ambition er at tilbyde sundere og grønnere produkter med en perfekt balance mellem smart teknik og trendsættende design. Formålet er at skabe helhedsløsninger som forbedrer og forenkler hverdagen. LGs hvidevarer er designet til at passe til mennekser verden over og omfatter køleskabe, vaskemaskiner, opvaskemaskiner køkkenprodukter, støvsugere og integrerede hvidevareprodukter. LG’s innovative tech løsninger og lettilgængelige funktioner findes blandt andet i verdens første smarte køleskab, vaskemaskine med dampfunktion og mikrobølgeovn. LG’s teknik skaber nye trends og etablerer LG som et ledene mærke inden for hvidevarer.

Pressekontakter:

Daniel Lamborn

Nordisk Markedschef Home Appliances

Box 83, 164 94 Kista

E-post: daniel.lamborn@lge.com

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.