LG Electronics lancerer ThinQ til sine AI-initiativer

København, 8. januar 2018 - LG Electronics annoncerer ThinQ, som fra 2018 skal være fællesnævneren i alle husholdningsapparater, forbrugerelektronikprodukter og tjenester, der anvender kunstig intelligens. LG’s ThinQ-produkter og -tjenester vil alle have mulighed for at anvende læring og kommunikere med hinanden gennem en række AI-teknologier fra andre partnere samt LG’s egen AI-teknologi, DeepThinQ.

LG lagde fundamentet for sin AI-indsats ved CES 2017 med introduktionen af DeepThinQ, hvilket blev efterfulgt af en række initiativer såsom at inkludere Wi-Fi i alle premium apparater la0nceret i år. I juni sidste år åbnede LG sit Artificial Intelligence Lab i Seoul med selskabets CTO i spidsen. Centeret skal sammenkæde alle virksomhedens forskellige AI-initiativer inden for teknologier, der genkender, udleder og lærer fra stemmer, videoer og sensorer. LG’s AI Lab har bidraget til udviklingen af verdens første rumanalyserende klimaanlæg samt intelligente køleskabe, vaskemaskiner og robotstøvsugere.

“Formålet med ThinQ er at fremhæve, at LG’s intelligente produkter altid har dig i centrum for at gøre dit liv bedre,” siger Han Chang-hee, Head of LG’s Global Marketing Center. "AI er den næste grænseområde inden for teknologi, og som førende inden for husholdningsapparater og forbrugerelektronik har vi et ansvar for at gøre AI mere tilgængelig og mindre skræmmende.”

LG’s ThinQ stand kan besøges på CES-messen fra 9.-12. januar, hvor LG vil fremvise sit brede udvalg af AI-produkter.

Om LG Electronics Home Entertainment

LG Home Entertainment Company (HE) er en ledende global foretagende inden for TV, monitorer, kommercielle skærme, lyd- og videoprodukter, computer og sikkerhedssystemer. LG stræber altid efter at bringe teknologien fremad med fokus på at udvikle produkter med smarte funktioner og stilfuldt design, der opfylder de globale behov hos forbrugeren. LG’s forbrugsprodukter inkluderer CINEMA 3D Smart TV, OLED-TV, IPS-monitorer samt hjemmebiosystem, Blu-ray-afspiller og eksterne lagringsprodukter. LG’s kommercielle B2B-produkter inkluderer digital signatur, hotel TV, videokonferencesystem og IP-overvågningskameraer.

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.