Takket være elmotoren har Range Rover Sport P400e et udslip på kun 64 g/km i kombineret EU-cyklus, og en rækkevidde på 51 km. Ved hurtigladning kan bilen fuldlades på kun 2 timer og 45 minutter hjemme med en dedikeret 32 A wallboks

Range Rover som plug in hybrid

Den nye Range Rover Sport kommer nu også som plug in hybrid med bedre effektivitet, køreegenskaber og højere ydelse end nogensinde. Den er det nyeste medlem af Range Rover Sport-familien.

Den nye Range Rover Sport er Jaguar Land Rovers første plug in hybrid. Den nye model kaldet P400e, leverer 300 hk med en 2,0 liter Ingenium benzinmotor og yderligere 116 hk (85 kW) med elmotor. Bilen har en total motoreffekt på 404 hk og sprinter fra 0-100 km/t på kun 6,7 sekunder. Løjerne stopper først når topfarten på 220 km/t er nået. Med et imponerende drejningsmoment på 640 Nm kombinerer bilen dynamik og rå power med lavt brændstofforbrug. Samtidig er det vel overflødigt at nævne, at komfort, og raffinement er 100 % Land Rover.

Takket være elmotoren har Range Rover Sport P400e et udslip på kun 64 g/km i kombineret EU-cyklus, og en rækkevidde på 51 km. Ved hurtigladning kan bilen fuldlades på kun 2 timer og 45 minutter hjemme med en dedikeret 32 A wallboks. Batteriet kan fuldlades på 7 timer og 30 minutter med 10 A ladekablet - det leveres i øvrigt som standard.

Introduktionen af Range Rover plug in hybrid er første bevis på at alle nye biler Jaguar og Land Rover vil være elektrificeret fra 2020, og markerer næste skridt i selskabets udvikling af elbiler.

Sammen med introduktionen af plug in hybrid i Range Rover, er alle Range Rover Sport- modellene opgraderede i sit design. Flagskibsmodellen SVR yder nu 575 hk, noget som gør bilen til den hurtigste Range Rover nogensinde

Modernisert eksteriør

Range Rover Sport er betydelig opgraderet både ude og inde. Fronten er udstyret med intelligente Pixel-laser LED forlys og en opgraderet frontgrill. Den nye kofanger fortil giver også bilen en mere aggressiv profil. På plug in hybridversionen er der adgang til den 7 kW indbyggede lader, der er skjult bag Land Rover logoet.

Det nye Touch Pro Duo infotainmentsystemet, kaldet «Blade» af udviklerne er det mest avancerede infotaintmentsystem nogensinde fra Jaguar Land Rover. To 10” HD farve touch skærme er midtpunktet i en minimalistisk kupé som blander elegant og futuristisk design med overlegen funktionalitet.

Man kommer aldrig til at mangle strøm om bord. Hele 14 strømudtag findes der i bilen – inklusiv et helt almindeligt strømudtag til opladning af bærbare PCer og andre enheder.

De som er ude efter en ”ond” performance-SUV vil sætte stor pris på den nye og potente SVR- model som tager Range Rover Sport til et nyt niveau. Op til 575 hk og acceleration fra 0-100 km/t på kun 4,5 sekunder, seje designdetaljer og øget brug af carbon gør den nye SVR vildere og mere dynamisk end nogensinde.

Den nye Range Rover Sport er designet og udviklet af Jaguar Land Rover i Storbritannien, og vil produceres på Solihull fabrikken.