Jaguar F-PACE

F-PACE ELEKTRISK HYBRID NU MED 20 % LÆNGERE RÆKKEVIDDE OG ENDNU BEDRE SPECIFIKATIONER PÅ ALLE MODELLER

• Længere rækkevidde kun med elmotor: Med den opgraderede batteripakke kan P400e plug-in elektrisk hybrid køre op til 65 km (WLTP TEL)1helt uden udledninger – en øgning på mere end 20 %.
  • Forbedrede specifikationer: Alle modeller har nu et digitalt TFT-førerdisplay som standard, fælgene starter fra 19", og R-Dynamic HSE-modellerne har som standard Ebony Suedecloth-taghimmel.
  • Ubesværet opkobling: Pivi Pro infotainmentsystem har nu standard integreret Alexa stemmekontrol2,3 og what3words2-navigation samt trådløs Apple CarPlay®2 og trådløs Android Auto™2.
  • Forbedret Black Pack: Gloss Black finish på spejlkapperne samt kølergrillen, kølergrillindfatningen, rudeindfatningerne og emblemerne bagpå og standard på alle modeller fra og med R-Dynamic SE, inkl. SVR-flagskibsmodellen med 550 hk.
  • Tilpasset modeludvalg: Det forenklede modeludvalg omfatter nu R-Dynamic S,
    R-Dynamic SE, R-Dynamic HSE, 400 SPORT og SVR, der gør det nemmere for kunderne at vælge deres F-PACE.

Onsdag den 14. december 2022, Gaydon, Storbritannien – Jaguar F-PACE er endnu mere overbevisende med mere omfattende specifikationer, et forenklet modeludvalg, længere rækkevidde for den elektriske P400e plug-in hybrid og forbedret infotainment.

I modelåret 2024 fortsætter P400e med at gå i spidsen for F-PACEs udvalg af elektrificerede drivlinjer og har nu en større lithium-ion-batteripakke, der består af ni moduler i stedet for otte, hvilket øger energilagringskapaciteten til 19,2 kWh. Dette øger den rent elektriske rækkevidde fra op til 53 km til maks. 65 km – en stigning på mere end 20 procent. Denne forbedring reducerer også CO2-udledningen og brændstofforbruget, som nu ligger fra kun 37 g/km og op til 1,6 liter/100 km (WLTP TEL).

P400e-drivlinjens kombinerede ydelse på 404 hk og et moment på 640 Nm muliggør acceleration fra 0-100 km/t på kun 5,3 sekunder. Denne kombination af forbedret effektivitet og enestående ydelse fås nu på flere markeder end tidligere, bl.a. Japan og Singapore. P400e tegner sig allerede for salget af flere end en ud af ti F-PACE verden over, og i lande som Holland – hvor elbiler er mest populære – forventes denne andel at nå helt op på 98 %.

Alle F-PACE-kunder verden over drager fordel af et forenklet og mere fokuseret modeludvalg. Biler uden R-Dynamic tilbydes ikke længere, hvilket rationaliserer kundetilbuddet og samtidig giver forbedrede specifikationer.

Philip Koehn, Managing Director, Jaguar, sagde: "Efterhånden som vi gør fremskridt med at gentænke Jaguar til et fuldt elektrisk luksusmærke inden 2025, har vi arrangeret vores eksisterende produkter ved at tilbyde mere omfattende og eftertragtede specifikationer. Den første modeltype med denne ændring var F-TYPE frem mod 2023, hvor vi fejrer 75 år med Jaguars sportsvogne. Vi fortsætter nu til F-PACE, en SUV, der tilbyder en uovertruffen balance mellem køreegenskaber, raffinement og luksus.

"Ved at øge rækkevidden for den elektriske P400e plug-in hybrid med mere end 20 % bliver den en endnu mere attraktiv kombination af ydelse, effektivitet og køreegenskaber, og det er vi utrolig stolte af."

Modellerne R-Dynamic S, SE og HSE har henholdsvis 19", 20" og 21" fælge med enten diamantdrejet eller sort finish (alle fås med selvforseglende dæk som ekstraudstyr), mens 400 SPORT nu har 22" smedede fælge – Style 1020 i Gloss Silver med diamantdrejet finish og kontrastindlæg (afhængigt af marked). Alle navkapsler er nu sorte og sølvfarvede i stedet for de tidligere røde og sølvfarvede.

F-PACEs sikre, dynamiske fremtoning understreges endnu mere med Black Pack – som nu er standard på alle modeller fra R-Dynamic SE til SVR – med finish i Gloss Black på spejlkapper samt kølergrill, kølergrillindfatning, rudelister, kofangerluftindtag, bagliste og emblemerne bagpå. En anden diskret ændring er R-Dynamic-grillemblemet, der er opdateret til moderne sort og grå i stedet for rød og grøn.

I det luksuriøse og rummelige interiør er der mere teknologi end tidligere. R-Dynamic S får det nye digitale TFT-førerdisplay, der tilbyder en konfiguration med to opkald med et udvalg af medier eller navigation i midterpanelet, mens trådløs enhedsopladning er standard fra R-Dynamic SE. Alle modeller i F-PACE-serien har det hurtige, intuitive Pivi Pro-infotainmentsystem, der problemfrit kan tilsluttes via trådløs Apple CarPlay®, trådløs Android Auto™, integreret Alexa-stemmekontrol og what3words-navigation. Pivi Pro er – sammen med andre systemer overalt i hele bilen – altid opdateret takket være trådløse softwareopdateringer.

F-PACE-serien model 2024 omfatter: R-Dynamic S, R-Dynamic SE, R-Dynamic HSE, 400 SPORT og SVR (afhængigt af marked). F-PACE SVR er Jaguars ultimative performance-SUV. Den drives udelukkende af Jaguars 5,0-liters V8-supercharged benzinmotor med 550 hk, kan accelerere fra 0-100 km/t på 4,0 sekunder og nå en tophastighed på 286 km/t.

Det globale udvalg af motorer omfatter en firecylindret benzin PHEV med 404 hk, firecylindret benzin med 250 hk, firecylindret MHEV-diesel med 163 hk og 204 hk, sekscylindret MHEV-diesel med 300 hk, sekscylindret MHEV-benzinmotor med 400 hk og V8-benzinmotor med 550 hk (afhængigt af markedet), og alle
motorer produceres på Jaguar Land Rovers Engine Manufacturing Centre i Wolverhampton, Storbritannien.

Alle F-PACE-modeller har intelligent firehjulstræk og 8-trins automatgear, og de har alle luksus og raffinement, der sikrer den ideelle balance mellem ydelse, smidighed og respons, som føreren forventer af en Jaguar.

1 Alle værdier for udledning, brændstoføkonomi og rækkevidde alene for elbiler er EU – WLTP (TEL) kombineret

Bemærk: Tal for elbilers rækkevidde er baseret på et produktionskøretøj, som gennemkører en standardrute. Den opnåede rækkevidde varierer alt afhængigt af køretøjets og batteriets tilstand, den faktiske rute, omgivelserne og kørestilen. De angivne værdier er resultatet af producentens officielle tests i henhold til EU-lovgivningen. Kun til sammenligning. De faktiske tal kan afvige herfra. CO2-værdier, brændstoføkonomi, energiforbrug og tal for rækkevidde kan variere afhængigt af faktorer såsom kørestil, miljøbetingelser, last, hjulmontering og monteret tilbehør.

2Funktioner i bilen må kun anvendes af føreren, når det er sikkert for denne at bruge dem. Føreren skal sikre sig, at vedkommende hele tiden har fuld kontrol over bilen. Fås kun på bestemte markeder.

3Amazon, Alexa, Amazon Music, Audible og alle relaterede mærker er varemærker tilhørende Amazon.com, Inc. eller dets datterselskaber. Visse Alexa-funktioner afhænger af smart home-teknologi.

Amazon opdaterer løbende antallet af mediestreamingudbydere, der understøttes. Følgende udbydere er certificeret til brug: Spotify, TuneIn, Deezer, Amazon Music, Audible, Kindle, iHeartRadio og Pandora.

12 måneders abonnement påkrævet. Fås kun på tilsluttede markeder. Bilen skal have Pivi Pro-infotainmentsystemet og et gyldigt Online Pack-abonnement, og softwaren skal opdateres til OS3.0 eller nyere for at aktivere Alexa. Eksisterende biler kan kræve flere opdateringer for at komme frem til OS3.0, og for nogle ejere kan det kræve et forhandlerbesøg. Softwaren i bilen skal opdateres og "aktiveres" for at aktivere Alexa. Brugeren skal have en gyldig Amazon-konto.