DEFINITIONEN AF SPORTSLIG LUKSUS: NY RANGE ROVER SPORT SV EDITION TWO

DEFINITIONEN AF SPORTSLIG LUKSUS: NY RANGE ROVER SPORT SV EDITION TWO

• Ekstrem performance: Range Rover Sport SV løfter sportslig attitude, dynamiske køreevner og opsigtsvækkende elegance til næste niveau.
  • Nyt i 2024: Med Range Rover Sport SV EDITION TWO kan du i 2024 vælge mellem fire særlige designvarianter, som forstærker bilens dramatiske tilstedeværelse på vejen.
  • Teknisk design: Vælg mellem fire friske farver, heriblandt den eksklusive Blue Nebula Matte med en finish i ny forstærket carbon-fiber.
  • Bred funktionalitet: Den mest kraftfulde og dynamiske Range Rover Sport kombinerer sublim performance og dynamik med Range Rovers moderne luksus, raffinement og elegante design.
  • Perfekt balance: Hydraulisk kombineret 6D-dynamisk affjedring med pitch and roll-kontrol, der fastholder en balanceret stilling under ekstrem acceleration, bremsning og sving.
  • Kraftfulde Brembo Carbon Ceramic letvægtsbremser giver dig muligheden for udsøgte bremseevner, kombineret med otte-stemplers front-kalibre.
  • Letvægtsfokus: Banebrydende 23-tommers carbon-fiber hjul bidrager til en vægtbesparelse op til 76 kilo1med forbedrede styreegenskaber, acceleration og køreegenskaber til følge.
  • Top performance: Den mest powerfulde Range Rover nogensinde. Mild-hybrid Twin Turbo V8-motoren har 635 hestekræfter og et moment på 750 Nm2. Accelerationen fra 0-100 km/t varer kun 3,6 sekunder3.
  • Ultimativ køreoplevelse: SV Mode åbner alle de muligheder, der findes i Range Rover Sport SV's opgraderede hardware og intensiverer den sportslige attitude og den reneste og mest dynamiske køreoplevelse.
  • Afslappende komfort: Body and Soul Seats giver Range Rover-ejere fornøjelsen af ultimativ komfort, der også omfatter den nyeste sensoriske lydteknologi.
  • Hold dig opdateret: Besøg landrover.dk for mere information om Range Rovers modelprogram, herunder SV EDITION TWO og tilmeld dig nyhedsbrevene for at være opdateret om fremtidige modeller.

Range Rover Sport SV sætter nye standarder i sin klasse med usammenlignelig verdensledende teknologier og dynamiske køreegenskaber, der udtrykker elegant, moderne og sportslig luksus.
Nu lancerer Range Rover fortsættelsen af high-performance SUV-flagskibet: Range Rover Sport SV EDITION TWO.

Den nye Range Rover Sport SV EDITION TWO tilbyder et endnu skarpere eksteriør med fire nye temaer i 2024. Hvert tema er nøje udviklet til at sikre en elegant fremtræden og sportslig personlighed på vejen: Blue Nebula Matte, Ligurian Black Gloss, Marl Grey Gloss og Sunrise Copper Satin.

Alle varianter kombinerer unikke udvendige farvemuligheder med nye carbon-fiber finishes og SV Performance-sæder i et udvalg af farver, som også byder på flere valgmuligheder indenfor innovative tekstiler eller Windsor-læder. Det giver en dynamisk, innovativ og stemningsfuld atmosfære.

Range Rover Sport SV EDITION TWO er også eksklusivt brandet på fronten, centerkonsollen, indstigningslisterne og indstigningslyset. En markering af den sportslige luksus, der altid giver Range Rover en umiddelbar genkendelighed.

Geraldine Ingham, Managing Director, Range Rover, udtaler:

"Det, der gør Range Rover Sport SV så attraktiv er dens unikke kombination af dynamisk performance, moderne sportsligt luksus-design, den banebrydende sensoriske teknologi og bredden i dens præstationsmuligheder. I det første år var den kun tilgængelig for kunder ved reservation. Nu præsenterer vi næste skridt i vores SV-line-up, Range Rover Sport SV EDITION TWO, der er tilgængelig i nye designvarianter, som giver den kræsne kunde mulighed for at vælge mellem fire skræddersyede muligheder i denne high-performance luksus-SUV."

Range Rover Sport SV er den mest powerfulde og dynamiske Range Rover Sport nogensinde med sin blanding af performance og dynamik med fantastiske køreevner, raffinement og elegant design. Den lange række af teknologier, der gør bilens performanceevner endnu stlrjere, inkluderer den mest avancerede affjedring i sin klasse8med sensorisk lydsystem, der bidrager til den ultimative komfort.

Sammen med alle de high-performance-evner, der gør Range Rover Sport SV til noget helt særligt, er det elegante og eksklusive design endnu mere dragende med sin minimerede luftmodstand og en selvsikker og robust æstetik. Materialevalgene er både teknisk og funktionsmæssigt optimeret med letvægtsmaterialer hele vejen igennem. De forstærker ikke bare designet men også bilens højtydende egenskaber.

Drevet af en 4,4 liters Twin-Turbo MHEV V8-benzinmotor med 635 hestekræfter og et moment på 750 Nm2 kan Range Rover Sport SV accelerere fra 0-100 km/t på bare 3,6 sekunder3og har en topfart på 290 km/t.

Den imponerende performance bliver muliggjort af en kombination af funktioner, der mindsker vægten med op til 76 kg1 inklusiv carbon-keramiske bremser og standard-tilpassede aerodynamiske tilføjelser inklusiv motorhjelm i carbon-fiber.

SV EDITION TWO: DESIGN-VARIANTER

Med fire nye, unikke varianter af SV EDITION TWO, kan du vælge mellem flere visuelt imponerende designs.

Den umiddelbart dramatiske Blue Nebula byder på en mat finish, hvor selve farven er inspireret af den nordatlantiske kyst med nuancer af grøn, og som har en farveskiftende effekt i sin finish. Den kommer sammen med den nye Satin Forged Carbon eksteriør-pakke, en lakeret motorhjelm i carbon-fiber og 23" helstøbte carbon-alufælge med bremsekalibre i Blue Nebula. Indvendig er bilens SV Performance Seats skabt med en finish i Light Cloud og Ebony Windsor-læder.

I anden variant er Marl Grey Gloss-eksteriøret kombineret mellem Gloss Carbon Twill-eksteriør, Exposed Carbon Twill-motorhjelm og 23" Carbon Gloss-hjul med Sunrise Copper-kalibre, og den har Rosewood and Ebony Windsor-interiør.

Den tredje variant kommer med et Sunrise Copper Satin-finish med Satin Carbon Twill-eksteriør-pakke, lakeret motorhjelm i carbon-fiber og 23" helstøbte, sorte alu-hjul med røde, anodiserede kalibre. Indvendig er sæderne polstret med Ebony Windsor-læder.

Den fjerde, eksklusive variant kommer med Ligurian Black Gloss-eksteriør med Satin Carbon Twill-eksteriør-pakke, markant motorhjelm i carbon-fiber og 23" Carbon Gloss-hjul med kontrastfulde Nano Yellow bremsekalibre. Her er interiøret i Cinder and Ebony og i materialet Knit and UltrafabricsTMPU.

Til hver variant kan kunden vælge alternative hjul, inklusiv de nye 22" Diamond-Turned alu-hjul med Satin Dark Grey-kontrast - samt forskellige farver af bremsekalibre. Eksteriøret på alle SV EDITION TWO kan specificeres med indfarvet tag, en ny Satin Forged Carbon Fibre Pack eller Twill Carbon Fibre Pack, der blev introduceret med SV EDITION ONE. Alt sammen efter kundens ønske og afhængigt af eksteriørets lak-finish.

Indvendig kan den nye Satin Forged Carbon Fibre-finish specificeres til at matche det udvendige, og Twill Carbon Fibre-finish er også en mulighed med matchende carbon-fiber rygstykker til sæderne. Alle SV EDITION TWO-biler kommer med Body and Soul Seats og valget mellem Knit and UltrafabricsTM PU eller Windsor-læder.

Indvendigt design

Designet på Range Rover Sport SV's interiør forstærker forbindelsen mellem bil og fører og reflekterer den mere fokuserede, sportslige karakter, uden at gå på kompromis med luksus og raffinement.

Forrest får du eksklusive SV Performance Seats med integrerede nakkestøtter, ryglæn i carbonfiber, et oplyst SV-logo og med øget forstærkning, der holder både fører og forsæde-passager sikkert på plads under højtydende kørsel. De 16-trins indstillelige sæder indeholder massagefunktion og kan både opvarmes og ventileres for maksimal komfort. Den banebrydende Body and Soul Seat sensor-teknologi er installeret som standard.

Matchende bagsæder, som også både kan opvarmes og ventileres, byder på et mere dynamisk design med ekstra sidestøtte, elektrisk nedfældelige og 60/40 split-funktionalitet.

Range Rover Sport SV's nydesignede rat byder på markante greb, en tykkere kant og eksklusiv, oplyst SV Mode-knap. Et kort tryk sætter bilen i SV Mode, konfigurerer straks affjedring, drivlinje, styretøj, transmission og Active Exhaust for maksimal performance. Et langt tryk åbner Configurable Dynamics-menuen, hvor føreren kan skræddersy de dynamiske karakteristika på bilen efter egne ønsker.

De forstørrede gear-omskiftere rummer innovativt LED Edge-Lighting Technology. Symbolerne +/- lyser i hvidt, når bilen er tændt. Når SV Mode er aktiveret, skifter farven til rød.

SLUT

1 Når monteret med alle letvægts-muligheder. Sammenlignet med Range Rover Sport P530 i nærmeste, sammenlignelige specifikation.

2 800Nm kombineret motor/MHEV-output når Dynamic Launch Mode anvendes. 750Nm certificeret.

3 Når monteret med alle letvægts-muligheder.

4 Sommerdæk er tilgængelige på udvalgte markeder. Kontakt din forhandler for at høre nærmere.

5 Fremtrædende carbonfiber motorhjelm er kun tilgængelig med gloss body-farver.