Stellantis Pro One indtager scenen på IAA Transportation 2024 i Hannover

Stellantis Pro One indtager scenen på IAA Transportation 2024 i Hannover

Stellantis Pro One deltager på IAA Transportation 2024 med en markedsandel på over 28,5 % i EU30 og en betydelig vækst på det tyske marked. Der vil være mulighed for at opleve ombyggede LCV-modeller fra Citroën, FIAT Professional, Opel og Peugeot, mens standens højdepunkt bliver verdenspremieren på Opel Movano HYDROGEN.

Fra den 17. til den 22. september 2024 vil Stellantis Pro One deltage i IAA Transportation i Hannover, den største europæiske messe dedikeret til erhvervs- og industrikøretøjer.

De besøgende på den tyske messe (Hal H13 - Stand C70) vil kunne opleve Opel Combo Electric, Citroën E-Berlingo Crew Van, Peugeot e-Expert Fridge med EPTO, Fiat Professional E-Ducato Cargo Box og Opel Movano HYDROGEN.

Med verdenspremieren på Opel Movano HYDROGEN sætter Stellantis Pro One fokus på den innovative brint-brændselscelleteknologi (FCEV), som allerede er tilgængelig på mellemstore varevogne, og som snart vil blive en mulighed på den nye serie af store varevogne. Dette er en vigtig milepæl i Stellantis' køreplan mod mobilitet uden udstødningsemissioner. Teknologien muliggør en rækkevidde på op til 500 km, tankningstider på kun 5 minutter og ingen kompromiser med hensyn til lastekapacitet, volumen og ydeevne.

Derudover vil fokus på messen være på den nye MultiJet 4.0-motor og den innovative 8-trins AT8-automatgearkasse, som nu er tilgængelig i Stellantis Pro One's opdaterede serie af store varevogne. MultiJet 4.0-motoren leverer et drejningsmoment på 450 Nm, hvilket er det bedste i sin klasse for forhjulstrukne store varevogne.

AT8-gearkassen sikrer en reduktion på 10 % i CO2-udledningen sammenlignet med den nuværende automatiske version, takket være dens effektive drejningsmoment, som styres med høj præcision.

IAA Transportation 2024 vil således være en unik mulighed for at udforske nogle af de vigtigste nye features i den opdaterede Stellantis Pro One-serie, som inkluderer 12 nye modeller.

Pressekonferencen finder sted den 16. september kl. 11:20 med deltagelse af Xavier Peugeot, Senior Vice President for Stellantis Commercial Vehicles Business Unit, og Florian Huettl, CEO for Opel og Vauxhall.

Om Stellantis Pro One

Stellantis Pro One er dedikeret til at lede det globale marked for erhvervskøretøjer med den mest effektive portefølje af produkter, 20.000 dedikerede kontaktpunkter og konkurrencedygtige services, der leverer løsninger fra mærkerne Citroën, FIAT Professional, Opel, Peugeot, Ram og Vauxhall til professionelle kunder. Som en af de syv vækstdrivende forretningsområder i den strategiske plan Dare Forward 2030 sigter Stellantis Pro One mod en fordobling af indtægterne, en 40% elektrificeringsgrad med batteri-, brintbrændselscelle- og rækkeviddeforlængende teknologier, over-the-air opdateringsmuligheder for hvert nyt køretøj fra 2026, en række forbundne tjenester dedikeret til at forbedre erhvervskunders effektivitet. Stellantis Pro One vil dermed bidrage til opnåelsen af Dare Forward 2030-målene om at nå et 100% salgsmix af fuldelektriske personbiler i Europa og et 50% salgsmix af fuldelektriske personbiler og lette lastbiler i USA inden 2030. Stellantis Pro One er en del af virksomhedens ambition om at blive en kulstofneutral virksomhed inden 2038, med en encifret procentvis kompensation af resterende emissioner.

Kategorier

Koncernen beskæftiger ca. 500 dygtige og ambitiøse medarbejdere, der med en agil forretningstilgang, indsigt, ordentlighed og godt købmandskab skaber forudsætningen for vores succes og samtidig er med til at skrive historien om K.W. Bruun & Co videre. www.kwbruun.com.

K.W. Bruun & Co er en familiefondsejet Koncern med rødder tilbage til 1914, hvor stifter K.W. Bruun solgte de allerførste biler. I dag er vi en af Nordens største bilimportører med bil- og reservedelsimport af bilmærkerne Peugeot, Citroën, DS, Opel og Mitsubishi i Danmark og Sverige. I 2022 blev Fiat, Jeep, Alfa Romeo samt det kinesiske luksusmærke Hongqi føjet til porteføljen. Den seneste tilføjelse til rækken af mærker er det kinesiske premiummærke Voyah.