Gå til indhold
To effektive Jungheinrich reolstabler betjener Güdes småvarerlager med 12.480 beholdere.

Jungheinrich leverer automatiseret småvarelager til Güde i Tyskland

• Automatiseret småvarelager med 12.480 lagringspladser til beholdere i to lagergange
  • To effektive Jungheinrich reolkraner
  • Lagerstyring via Jungheinrich Warehouse Control System

Güde GmbH har givet Jungheinrich opgaven med at opføre et fuldautomatisk småvarelager til deres produktionsanlæg i Plettenberg, Sauerland. Producenten af fjederskiver, bøjede tråddele og låseanordninger til skruer og aksler har til hensigt at udvide sin kapacitet og strømline sine processer for at imødekomme sin stadige vækst og forberede sig på fremtidig vækst. "For at imødekomme de øgede udfordringer, vores virksomhed står over for, er vi glade for at have fundet den perfekte partner i Jungheinrich til at automatisere vores småvarelager i vores nye bygning i Plettenberg," siger administrerende direktør Lutz Güde, hvis virksomhed tidligere kun anvendte manuelle trucks og reolsystemer.

Jungheinrich leverer et automatiseret småvarerlager med to 40 meter lange og 7,3 meter høje gange. Lageret har plads til i alt 12.480 beholdere med en maksimal kapacitet på 50 kg. Beholderne opbevares i dobbeltdybde, hvilket maksimerer lagerkapaciteten. Miniload'en styres via Jungheinrich Warehouse Control System (WCS), og der kan ind- og udlagres op til 330 kasser i timen. Om nødvendigt kan systemet udvides med en tredje gang, uden at det påvirker den løbende drift.

Gangene betjenes af to Jungheinrich STC ind- og udstablingsmaskiner. De opnår en maksimal hastighed på op til 6 meter i sekundet. Takket være Omega travel-drevet, der er integreret i mastefoden for at spare plads, har STC'en et meget lille tilkørselsmål. Designet af masten er også særligt bæredygtigt, da dens lave vægt sikrer et særligt lavt energiforbrug.

Gangene drives af to Jungheinrich reolkraner. De opnår en maksimal hastighed på op til 6 meter pr. sekund. Takket være Omega-drivsystemet, som er integreret i liftens bund for at spare plads, har reolkranerne en meget lille transportafstand. Den lave vægt af masten sikrer et særligt lavt energiforbrug.

Om Jungheinrich AG
Jungheinrich blev grundlagt i 1953 af maskiningeniøren Dr. Friedrich Jungheinrich i Hamborg, Tyskland. Virksomheden bærer stadig grundlæggerens navn og ejes stadig i høj grad af hans efterkommere. Det, der startede med innovationen af en truckmodel, voksede og udvidede sig gradvist over tid. I dag er Jungheinrich en af verdens førende leverandører inden for intralogistik med et omfattende produktsortiment inden for materialehåndtering, automatiserede systemer og intralogistikservices. Jungheinrich kan tilbyde kunder alt fra en enkelt truck til nye store nøglefærdige lagerfaciliteter. Jungheinrich er eksperter i at skræddersy intralogistikløsninger til kunder, så de er rustet til udfordringerne ved Industry 4.0.

Om Jungheinrich Danmark A/S
Jungheinrich Danmark A/S blev grundlagt i 1967 og er 100 % ejet af det tyske moderselskab. Vi har både afdelinger i Horsens og Brøndby, og vi dækker hele det danske marked. Besøg www.jungheinrich.dk for mere information.

Pressekontakt:

Jungheinrich Danmark A/S, Camilla Nielsen, Marketing Assistent.

Tlf. (direkte): +45 8987 4851, e-mail: camilla.nielsen@jungheinrich.dk

Malin Millnert

Pressekontakt Marketing Manager Marketing +46 70 589-9908

Vi løfter vores kunder

Jungheinrich hjælper virksomheder med at opnå højere produktivitet og effektivitet gennem optimering af vores kunders materialeflow ved hjælp af trucks, reoler og lagersystemer.

Jungheinrich

Park Allé 350C, 1. sal