Til november slår et nyt IKEA Planning studio dørene op i det centrale Vejle.

IKEA rykker ind i hjertet af Vejle

Snart bliver det nemmere for kunder i Trekantsområdet at få opfyldt boligønsker med hjælp fra IKEA. Dette efterår slår et nyt Planning studio dørene op i shoppingcentret Bryggen i det centrale Vejle.

Til november kan IKEA sætte flueben ved endnu en by på danmarkskortet. Et nyt Planning studio åbner i Vejle Midtby og rykker IKEA tættere på de mange mennesker i Trekantsområdet.

Her venter der kunderne personlig rådgivning, inspiration og kyndig vejledning om skræddersyede løsninger til hjemmet. Det nye Planning studio vil især have fokus på køkken- og garderobeløsninger, og det vil være muligt at booke en aftale med en IKEA medarbejder, der kan hjælpe med at realisere individuelle boligønsker.

Placeringen bliver i shoppingcentret Bryggen for enden af gågaden i Vejle. Om valget af Vejle som næste destination udtaler Anders Lyhne Nordtorp, Expansion Manager i IKEA Danmark:

- Med etableringen af det nye IKEA planning studio placerer vi os ikke bare i hjertet af Vejle, men også i Trekantsområdet. Det betyder, at vi kommer tættere på kunderne i en stor region, som i dag kører til enten Odense eller Aarhus for at komme i IKEA. Fra november kan de træde ind i inspirerende omgivelser og søge råd og vejledning til det nye køkken, garderobeskabet i soveværelset eller noget helt tredje.

Planning studio-konceptet er kendt fra Vesterbro i København, hvor det første af sin slags åbnede i

2019, samt fra Esbjerg, der siden 7. juli i år har hjulpet sydjyderne med inspiration og smarte løsninger til hjemmet. Planning studio Vejle bliver 153 kvadratmeter og er den første IKEA forretning i landet, der placeres i et indkøbscenter.

Det smarte hjem i fokus

Som det første Planning studio i Danmark vil det være muligt for kunder at købe produkter med hjem samme dag. I alt vil der være cirka 75 forskellige produkter, som kunder kan købe med det samme – særligt inden for varekategorien Smart Home, der består af intelligente IKEA produkter. Smart Home er blandt andet intelligent belysning og musikstyring, der bidrager til en nemmere og bedre hverdag.

- Vores Planning studios har hidtil baseret sig på udelukkende at tilbyde vejledning og hjælp til komplekse køb som eksempelvis et køkken. Men i Vejle tester vi nu muligheden for, at kunderne også kan købe udvalgte produkter med hjem samme dag. Det vil primært være vores smarte produkter, som kan opgradere hjemmet inden for alt fra lys til lyd, siger Anders Lyhne Nordtorp.

I IKEA planning studio vil det også være muligt at få rådgivning, og hjælp, til at købe det øvrige IKEA sortiment, og det kan som altid bestilles til levering hjemme eller med servicen ’Klik & Hent nær dig’ på taget af Bryggen eller på et af de andre afhentningssteder i Kolding, Fredericia, Billund eller Give.

Personalet i det nye Planning studio ventes at bestå af seks medarbejdere, heraf fire fuldtidsansatte.

- Adresse: Bryggen, Søndertorv 2, Vejle
- Størrelse: 153 m2
- Fokus: Inspiration, rådgivning, planlægning og køb af køkken- og soveværelsesløsninger
- Cash and carry-sortiment: Cirka 75 produkter