IKEA sommernyheder 2023

Bliv sommerklar med nyheder fra IKEA

Der er forår i luften, og snart skifter årstiderne, så vi igen kan nyde de lyse nætter og lune sommeraftener. Fra i dag kan man få fingrene i IKEAs sommernyheder, der med behagelige loungemøbler, udendørsbelysning og praktisk strandtilbehør opfordrer til at tilbringe sommeren i det fri.

Mange drømmer om sommerens varme solskinsdage og spontane ture til stranden. Selvom ventetiden har været lang, går der ikke længe, før man igen kan springe i bølgen blå eller se blomsterne gro i haven. Allerede nu er der inspiration at hente i IKEAs sommernyheder for 2023, som er tilgængelig fra i dag.

Med praktiske og stilfulde udendørsmøbler i SEGERÖN- eller TVARÖ-kollektionen, der er designet til at modstå den danske sommers vind og vejr, giver IKEAs sommernyheder mulighed for at få det meste ud af haven eller altanen i sommerhalvåret.

- Haven og altanen er blevet en naturlig forlængelse af vores hjem. Derfor har vi med vores sommernyheder haft fokus på at gøre det så nemt og bekvemt at indrette sig udendørs, så alle kan få glæde af haven eller altanen hele sommeren - også om aftenen, siger Henriette Ekholm, indretningsekspert hos IKEA.

Plads til mange gæster udendørs

De udendørs arealer har en stor betydning i danskernes hverdag. Altanen eller haven giver plads til afslapning, og tiden tilbragt under åben himmel giver fornyet energi. Samtidig er udearealerne et ekstra rum til madlavning på grill eller til at tilbringe tid med familie og venner.

Netop plads til mange mennesker er omdrejningspunktet i kollektionen NÄMMARÖ, der består af modulmøbler og -stole, som kan kombineres på kryds og tværs og give plads til mange gæster. Også GRILLSKÄR, IKEAs nye udendørskøkken og grill, opfordrer til at bruge udendørsarealerne som et socialt samlingspunkt til sommer.

For at gøre udendørsarealerne klar til de lune sommeraftener introducerer IKEA desuden en ny kollektion af udendørsbelysning med SOMMARLÅNKE, der består af LED lamper og lyskæde med dekorativt lys, der sætter stemningen til langt ud på natten.

Længtes man efter sol på huden og sand under fødderne, så byder sommernyhederne også på kollektionen STRANDÖN med alt, hvad man får brug for til en spontan tur på stranden.

Alle produkter kan købes fra den 6. marts 2023 i IKEAs varehuse samt på www.ikea.dk.

Rikke Andersen

Pressekontakt Pressechef Mediehenvendelser om IKEA som virksomhed 50762978

IKEA Danmark

At skabe en bedre hverdag for de mange mennesker – det er IKEAs vision. Vores forretningsidé er at tilbyde et bredt sortiment af funktionelle og veldesignede produkter til boligindretning til priser, der er så lave, at så mange mennesker som muligt har råd til at købe dem. Det er den centrale idé bag alt, hvad IKEA laver – fra produktudvikling og indkøb til de metoder, vi bruger for at sælge vores produkter i IKEA varehuse verden over.