Ny Hyundai i10: Forfriskende design med nye funktioner

Ny Hyundai i10: Forfriskende design med nye funktioner

Hyundai har netop afsløret den nye Hyundai i10, som kommer med et forfrisket design, nye teknologier samt nyt vigtigt sikkerhedsudstyr som standardudstyr. Dansk premiere i løbet af andet halvår 2023.

Hyundai i10 har i mange år været blandt danskerne foretrukne mikrobil, og det er der flere årsager til. Med i10 får man nemlig en bil, der både er rummelig, godt udstyret samt økonomisk. Og nu får den populære i10 en frisk opgradering både indvendige og udvendig.

De særlige ændringer omfatter bl.a. en standard 4.2” digital instrumentering, USB-type C opladning som passer til den nye type Apple telefon/iPad både i for og bag samt trådløs software OTA-opdateringer af kortet, når der vælges navigation til bilen. Der er endvidere mulighed for at vælge el-klapbare spejle og interiør stemningsbelysning. På sikkerhedssiden opdateres nødbremsen, så den nu også er i stand til at genkende cykler. Lane Following assist, som er med til at centrere bilen i sin bane, og dermed mindske risikoen for, at bilen utilsigtet forlader sin egen vognbane samt advarsel for glemte bagsædepassager. Alt sammen som standard, så den nye i10 får samme gode sikkerhed, som ofte ses i dyrere og større biler.

Som den nuværende tilbydes den faceliftet i10 i to forskellige motorer, herunder den velkendte 1.0 MPi benzinmotor med 67 hk. Toppen er den forrygende i10 N-line, som er inspireret af den højt ydende N-serie. Udover masser af sportsappeal tilbyder i10 N Line en mere sportslig køreoplevelse med en 1.0-liter turbomotor på 100 hk.

Mere komfort og bekvemmelighed
Hyundai i10 er fortsat meget relevant for mange dansker og ligesom den nuværende byder ny i10 på en bagagerumskapacitet på 252 liter med sæderne oppe og 1.050 liter med foldede sæder samt bakkamera.

De nye versioner af Hyundai i10 forventes at kommer til Danmark i løbet af andet halvår.

Flere detaljer kan læses her

Kategorier

Alle ovenstående tekniske data og priser er gældende på tidspunktet for udgivelsen af pressemeddelelsen – og kan blive ændret. Specifikationer og funktioner nævnt i denne pressemeddelelse kan variere afhængigt af land/region.

Hyundai Danmark er et selskab under Nic. Christiansen Gruppen med hovedsæde i Kolding. Hyundais dna er et stærkt design samtidig med en driftssikker kvalitet, som bakkes op af mærkets unikke 5 års garanti uden kilometerbegrænsning.

Hyundai tog hul på en ny epoke med elbilen IONIQ 5, der agerer spydspids i mærkets e-mobilitet. IONIQ 5 er starten på en helt ny familie af ebiler, der med tiden vil dække mange forskellige segmenter.

Annegrethe Skovby

Pressekontakt PR Manager 42 14 11 59

Om os

Som et topmoderne bilmærke står Hyundai for udvikling af innovative, stærke og veludstyrede biler til konkurrencedygtige priser. Derudover er vi i særlig grad kendt for vores enestående 5 års garanti uden kilometerbegrænsning. Hyundai er i front i udviklingen af bæredygtige biler inden for el, hybrid og brint. De seneste år har igangsat en modeloffensiv indenfor SUV-segmentet med modeller som KONA, TUCSON og Santa Fe, men også modeller som i10, i20 og i30 er populære hos danskerne. Med elbilen IONIQ 5 har Hyundai har taget hul på en ny epoke. IONIQ 6 er den seneste skud på stammen i IONIQ-familien. En banebrydende, elektrisk sedan med imponerende rækkevidde og hurtige ladetider. Det er ikke for sjov, at den er udnævnt som Årets Bil i Verden 2023 – nøjagtig ligesom IONIQ 5 blev året forinden. IONIQ 5 var starten på en helt ny familie af elbiler, der med tiden ville dække mange segmenter. Den næste i rækken bliverden store SUV, IONIQ 7. Den bliver IONIQ-familiens hidtil største bil – en fuldt elektrisk og avanceret SUV, som er designet ud fra konceptbilen 'SEVEN', som blev præsenteret på AutoMobility LA i november 2021.

Hyundai Danmark

Korsvej 1