Hyundai giver adgang til flere ladenetværk med samme ladekort

Hyundai giver adgang til flere ladenetværk med samme ladekort

Som noget helt nyt lancerer Hyundai nu Charge myHyundai, der både fungerer som kort og App, og som giver adgang til et stort ladenetværk. Charge myHyundai kan benyttes over hele Danmark og resten af EU.

Der er godt nyt for de danske elbilejere, der nu med ét kort eller et enkelt klik på mobilen vil kunne oplade deres elektriske bil over hele landet. Med Charge myHyundai får man adgang til et bredt netværk af ladestandere både i og udenfor Danmark. Med over 220.000 ladestationer i 29 europæiske lande inkluderer Charge myHyundai langt de fleste udbydere i EU som f.eks. IONITY, Clever og Eon.

Som elbilsejer kan man ikke lige køre ind på en tankstation, sætte dankortet i automaten og fylde bilen op med brændstof. I stedet skal man gøre brug af ladestandere. Indtil i dag har det været sådan, at man har købt et abonnement hos en aktør på opladningsmarkedet, f.eks. Clever eller Eon. Det har betydet, at man ikke har kunne lade på en hvilken som helst stander. Kun dem, som den valgte udbyder stiller til rådighed, med Charge myHyundai tilbyder Hyundai en langt mere fleksibel løsning.

”Vi er glade for at kunne gøre livet lettere for de mange elbilister. Charge myHyundai dækker landet med et tætmasket net af ladestandere. App’en er ganske unik, ikke mindst fordi den er super brugervenlig, men også fordi den giver adgang til langt de fleste ladestandere, så man i fremtiden vil kunne oplade ved stort set alle ladestandere. Altså én app eller et kort, der virker til de fleste aktørers ladestandere, og samtidig samler forbruget på én og samme regning. Vi håber, at vi med Charge myHyundai kan bidrage til, at endnu flere vælger el, når de er på udkig efter ny bil,” siger Annegrethe Skovby, pressechef for Hyundai Danmark.

Med eller uden abonnement

Charge myHyundai tilbydes uden abonnement eller med abonnement. Med Flex-afregning, som er uden abonnement betaler man 3,5 kr. pr. påbegyndt opladning. Derudover betaler man efterfølgende pr. kW. Vælger man Smart-afregning, betaler man en månedlig ydelse på 30 kr. til gengæld sparer man opstartsgebyret og samtidig kan man lade til en særlig favorabel pris.

Alt-i-en app

Mobilapp’en, der følger med Charge myHyundai samler alt på ét sted. Udover at nyde godt af det store ladenetværk, får man samlet strømforbruget på én regning. Tjenesten tilbyder endvidere en intelligent ruteplanlægger. Det betyder, at man kan påbegynde planlægningen af turen komfortabelt derhjemme med mobiltelefonen, hvilket giver mulighed for at hente informationer ned i realtid om ladestationer i området. F.eks. kan man via søgefunktionens filtre søge relevante informationer frem om stiktype, ladehastighed, tilgængelighed og pris. Uanset hvilken løsning man vælger, så er oprettelsen gratis.

Charge myHyundai vil være tilgængelig til alle iOS- og Android-mobiler fra i dag den 22. juni.

Regions

Alle ovenstående tekniske data og priser er gældende på tidspunktet for udgivelsen af pressemeddelelsen – og kan blive ændret. Specifikationer og funktioner nævnt i denne pressemeddelelse kan variere afhængigt af land/region.

Hyundai Danmark er et selskab under Nic. Christiansen Gruppen med hovedsæde i Kolding. Hyundais dna er et stærkt design samtidig med en driftssikker kvalitet, som bakkes op af mærkets unikke 5 års garanti uden kilometerbegrænsning.

Hyundai tog hul på en ny epoke med elbilen IONIQ 5, der agerer spydspids i mærkets e-mobilitet. IONIQ 5 er starten på en helt ny familie af elbiler, der med tiden vil dække mange forskellige segmenter.

Annegrethe Skovby

Pressekontakt PR Manager 42 14 11 59

Om os

Som et topmoderne bilmærke står Hyundai for udvikling af innovative, stærke og veludstyrede biler til konkurrencedygtige priser. Derudover er vi i særlig grad kendt for vores enestående 5 års garanti uden kilometerbegrænsning. Hyundai er i front i udviklingen af bæredygtige biler inden for el, hybrid og brint. De seneste år har igangsat en modeloffensiv indenfor SUV-segmentet med modeller som KONA, TUCSON og Santa Fe, men også modeller som i10, i20 og i30 er populære hos danskerne. Med elbilen IONIQ 5 har Hyundai har taget hul på en ny epoke. IONIQ 6 er den seneste skud på stammen i IONIQ-familien. En banebrydende, elektrisk sedan med imponerende rækkevidde og hurtige ladetider. Det er ikke for sjov, at den er udnævnt som Årets Bil i Verden 2023 – nøjagtig ligesom IONIQ 5 blev året forinden. IONIQ 5 var starten på en helt ny familie af elbiler, der med tiden ville dække mange segmenter. Den næste i rækken bliverden store SUV, IONIQ 7. Den bliver IONIQ-familiens hidtil største bil – en fuldt elektrisk og avanceret SUV, som er designet ud fra konceptbilen 'SEVEN', som blev præsenteret på AutoMobility LA i november 2021.

Hyundai Danmark

Korsvej 1