Bæredygtighed hos Hydroscand

Bæredygtighed hos Hydroscand

Bæredygtighed er en strategisk prioritet for langsigtet rentabel vækst hos Hydroscand. Hydroscand har offentliggjort sin bæredygtighedsrapport for 2023. Ved at integrere bæredygtighed som en naturlig del af forretningen stræber Hydroscand efter at bidrage til et bedre miljø og samtidig øge virksomhedens konkurrenceevne.

Hydroscand har en ambitiøs og omfattende ESG-dagsorden (Environmental, Social and Governance), og i 2023 etablerede Hydroscand et bæredygtighedsforum for hele koncernen med det formål at accelerere dets handlinger yderligere. Hydroscands forpligtelse til bæredygtighed strækker sig ud over klimarelaterede spørgsmål; Hydroscand stræber efter at bidrage med meningsfulde aktiviteter på flere områder og ønsker, at deres handlinger bidrager til en bedre verden for alle.

En central del af Hydroscands bæredygtighedsstrategi er at tage ansvar for virksomhedens påvirkning af miljø, samfund og mennesker. Gennem løbende dialog med sine interessenter, herunder medarbejdere, kunder og partnere, sikrer virksomheden, at dens bæredygtighedsprioriteter og -praksis forbliver relevante og effektive over tid. Hydroscand stræber efter at tage føringen med hensyn til at fremme bæredygtighed i sin industri.

I Hydroscands bæredygtighedsrapport kan det læses, at Hydroscands bæredygtighedsarbejde er præget af ansvarlighed, gennemsigtighed, etisk adfærd og respekt for alle interessenter.

Med hensyn til FN's mål for bæredygtig udvikling arbejder Hydroscand med bæredygtighed inden for tre fokusområder, der hver især er defineret til at udgøre en del af den langsigtede rygrad i deres bæredygtige udvikling og fremtidige handlinger. Sammen med sine kunder og leverandører arbejder Hydroscand for at blive mere bæredygtig.

De tre fokusområder er miljø, samfund og ledelse.

• Miljø betyder fokus på ansvarligt forbrug og produktion.
  • Samfund betyder, at alt handler om mennesker, uanset om det er virksomhedens egne medarbejdere, forsyningskæden eller samfundet som helhed.
  • Ledelse betyder at tage ansvar fra indkøb til kunderelationer.

En del af Hydroscands bæredygtighedsarbejde er at tilbyde produkter og løsninger, der ikke kun opfylder deres kunders behov, men også bidrager til en mere bæredygtig fremtid. I 2024 planlægger virksomheden eksempelvis at implementere en "Vugge til Grav"-metode til beregning af emissioner på produktniveau.

For at måle og evaluere sin bæredygtighedsindsats bruger virksomheden den respekterede EcoVadis-platform, hvor Hydroscand i Sverige stolt har opnået en bronzemedalje fra EcoVadis for anden gang i 2023, og det er Hydroscands ambition, at opnå bronzestatus for hele gruppen inden 2024. Derudover har Hydroscands urokkelige fokus på kundetilfredshed givet imponerende resultater, afspejlet i deres stærke Net Promoter Score (NPS) og høj procentdel af gentagne kunder. I 2023 fortsatte Hydroscand også med at forbedre sit Great Place to Work-tillidsindeks yderligere.

Tag et kig på Hydroscands bæredygtighedsrapport og læs om Hydroscands bæredygtighedsarbejde.