Gå til indhold
Svenske Hövding sælges nu i Magasin du Nord. Hövding, beskytter allerede hundredtusindvis af cyklister rundt omkring i Europa. I Magasin præsenteres verdens sikreste hovedbeskyttelse til cyklister nu som et spændende accessory i modeafdelingen.

Hövding bliver en del af Magasins modeafdeling

Svenske Hövding sælges nu i Magasin du Nord. Hövding, som står bag airbaggen til cyklister, beskytter allerede hundredtusindvis af cyklister rundt omkring i Europa. I Magasin præsenteres verdens sikreste hovedbeskyttelse til cyklister nu også som et spændende accessory i modeafdelingen.

Med mere end 150 år på bagen er Magasin Danmarks ældste stormagasin og blev etableret helt tilbage i 1868. Nu har kæden syv stormagasiner rundt omkring i landet.

- Det er stort for os, at man i Danmark kan blive repræsenteret i Magasin, og det er noget, vi har ønsket, siden vi trådte ind på det danske marked. Vores samarbejde er en smuk forening af Nordens førende cykelland med en stærk designhistorie og svensk ingeniørkunst. Allerede nu sælges Hövding i over 120 cykel- og sportsbutikker i Danmark, men i Magasin har man valgt en ny tilgang. Produktet placeres på interessante steder sammen med tøj og modeprodukter og fremhæves som et interessant hverdags-accessory, fortæller Hövdings administrerende direktør Fredrik Carling.

I den kommende uge vil Hövding også være repræsenteret i Magasins Super Bazaar med aktiviteter i stueplan i afdelingen på Kongens Nytorv i København. Ingen, der passerer Magasins butikker i Odense, Århus eller København den kommende uge kan undgå at bemærke, at Hövding er tilgængelig her. Verdens sikreste cykelhjelm vil blive fremhævet med store skilte uden på stormagasinerne.

- Hövding er et produkt, som Magasin længe har ønsket at repræsentere, og vi ser Hövding som et virkeligt stærkt og unikt produkt i sin kategori. Takket være et moderne produkt som Hövding beskytter flere sig, når de cykler, og det vil vi være med til at støtte, siger Martin Schoop fra Magasin du Nord.

Hövding vil blive solgt i alle Magasins stormagasiner rundt omkring i landet. I København i butikkerne Kongens Nytorv, Lyngby, Rødovre og Field's samt stormagasinerne i Odense, Århus og Ålborg. Magasin tilbyder også onlinesalg både i Danmark og i Sverige.

For yderligere informatio; press@hovding.com

Emner

Hövding er en diskret krave, cyklisten bærer om sin hals. Kraven indeholder en sammenfoldet airbag, som udløses på 0,1 sekund, når den er involveret i en ulykke. I en stor test af cykelhjelme, udført af Folksam, blev det påvist, at Hövding har 3 gange bedre stødoptagelsesevne end alle traditionelle cykelhjelme. Hövdings airbaghjelm til cyklister kan i dag fås på 16 markeder i Europa og i Japan. Hövding sælges i mere end 1.000 butikker og på hovding.com. Virksomheden har 30 ansatte i Malmö. Hövding blev noteret på Nasdaq First North den 16. juni 2015. www.hovding.com

Hövding er en diskret krave, cyklisten bærer om sin hals. Kraven indeholder en sammenfoldet airbag, som udløses på 0,1 sekund, når den er involveret i en ulykke. I en stor test af cykelhjelme, udført af Folksam, blev det påvist, at Hövding har 3 gange bedre stødoptagelsesevne end alle traditionelle cykelhjelme. Hövdings airbaghjelm til cyklister kan i dag fås på 16 markeder i Europa og i Japan. www.hovding.com