Vær en del af den batteridrevne revolution

Vær en del af den batteridrevne revolution

Udviklingen i batteriteknologi

De seneste teknologiske fremskridt omkring størrelse og ydeevne for batterier har skabt en nærmest eksplosiv efterspørgsel efter batteriværktøj. Det er en god nyhed for mig, og en endnu bedre nyhed for vores kunder, for det gør det muligt at fortsætte investeringerne i forskning og udvikling samt skabe yderligere forbedringer i batteriteknologien.

Vi har bevæget os fra de gamle og tunge nikkelbaserede batterier til den lettere og renere litium-teknologi. Dette skift har reduceret batteriernes vægt og den samlede vægt af batteriværktøj. Samtidig er det blevet muligt at lagre mere energi i det enkelte batteri.

Litiumbatterier kan også styres elektronisk. Det betyder, at vi bedre kan håndtere den energi, der strømmer gennem værktøjet, undgå overbelastning og dyb afladning og samtidig tjekke opladningsniveauet med vores praktiske LED-indikatorer.