Mit råd? Find en virksomhed der aktivt støtter læring og udvikling, og hvor du føler, du kan være dit sande jeg.

Lad dit eget hårde arbejde og talent fortælle din historie

I år vil Ingeniør Ugen 2017 finde sted på Kvindernes International dag. Dette er en god mulighed for at få unge mennesker til at studere STEM subjekt, især piger! Jeg har arbejdet i den industrielle byggeri sektor i over 20 år, hvorfor jeg vil mene, at dette er det perfekte tidspunkt for industrien. Initiativer som blandt andet Ingeniør Ugen og UN’s Internationale Kvindedag er essentielle i forhold til at inspirere den næste generation af ingeniører og tilskynde en højere repræsentation af kvinde inden for industrien. Antallet af kivinders deltagelse i byggeri og teknik branchen forbliver lavt. En artikel i The Journal påpeger, at der i marts 2015 kun var 2.506 kvinder, der var tilmeldt et fuldtidsstudie inden for ingeniør-, fremstillings- eller byggekurser ved Higher Education Authority-finansierede institutioner i Irland. Til sammenligning var der 14.215 mænd indskrevet til kurser inden for samme område. Dette er en meget ujævn fordeling af køn. Hvis vi skal sikre en vellykket industri har vi behov for en stor innovation af ideer, der netop kan opnås gennem en øget mangfoldighed.

Hvordan startede du din karriere inden for byggeri/hos Hilti?

Min Hilti karriere startede i North America i 2010. I 2013 flyttede jeg til Great Britain for at arbejde som Salgs Direktør for Central Southwest division, hvor jeg var den første kvindelige Salgs direktør i Hilti i GB. På nuværende tidspunkt sidder jeg i en stilling som administrerende direktør for Hilti Irland (Hilti Fastening Systems Ltd). I 2014 var jeg den eneste kvindelige administrerende direktør i Hilti gruppen. Nu er jeg en af flere!

Hvordan ser en typisk dag ud for dig?

Hver dag er forskellig, og jeg elsker, at det er på den måde. Den ene dag arbejder jeg strategiske med vores ledelses team, og den anden dag er jeg ude i marken, hvor jeg møder vores kunder og besøger vores nøgle projekter i Irland. Jeg dækker alt fra Derry til Dublin, Blarney til Belfast, og over alt i mellem.

Mine yndlings dage er de dage, jeg tilbringer i bilen med vores account managers. Samkørsel er alt afgørende for, hvordan vi forstår vores forretning og vores kollegaer. Vi møder vores kunder direkte, hvilket giver os mulighed for at få real-time feedback på vores forretningspraksis, vores markedsplads, og de udfordringer som både vores kunder, men også kollegaer, står overfor ude i praksis. Jeg har en-til-en tid med vores salgskollegaer for at coache og støtte dem i deres daglige aktiviteter, men også for at få indsigt i deres personlige mål og karriere.

Hvad overrasker folk i forhold til din rolle?

“Kan en kvinde drive en virksomhed?” i Irland, JA! Køn definerer ikke, hvem der er en god leder, og i Hilti har vi kvindelige ledere i alle afdelinger af vores virksomhed, hvilket inkluderer salg, ingeniør, finans, R&D, marketing og meget mere. Jeg tror stærkt på, at byggeri industrien kan drage stor fordel af forskellighed, men mangfoldighed er ikke svaret alene. Som leder er min topprioritet inklusion - opmuntre mine kollegaer til at fejre vores forskelle uden at se bort fra, hvad der forener os: vores passion for at skabe entusiastiske kunder og skabe en bedre fremtid.

Hvad vil du sige til andre kvinder, der overvejer en karriere inden for byggebranchen?

At arbejde i byggebranchen er ekstremt givende. Karrieremulighederne er mange og varierende? Find en virksomhed der aktivt støtter læring og udvikling, og hvor du føler, du kan være dig selv. Lad dit hårde arbejde og talent fortælle din historie.