Produktchef for forbrugsvarer Christophe Lamon deler 3 grunde til hvorfor han altid vil anbefale premium forbrugsvarer.

Hvorfor jeg altid ville vælge premium forbrugsvare

Mit navn er Christophe Lamon, og jeg er produktchef for Hiltis forbrugsvarer i hele Nordeuropa, dette inkluderer: bor, mejsler, skæreskiver, osv.

I mit første LinkedIn blog post, vil jeg dele de tre årsager til, at jeg vil anbefale premium tilbehør til batteridrevet værktøj:

1. Lavere totale omkostninger

Selvom de er op mod 100% dyrere, så kan premium forbrugsvarer reducere dine samlede omkostninger med 30-50%. Diagrammet nedenfor sammenligner standard og premium forbrugsvarer:

Så hvorfor er differencen så stor i totale omkostninger? Lad os kigge på prisen plus de ”skjulte” omkostninger:

• Prisen på forbrugsvarer: Prisen du betaler for dine forbrugsvarer. Typisk, er denne pris højere for premium forbrugsvarer. Men fordi premium forbrugsvarer holder meget længere, er prisen per hul ofte tilsvarende eller lavere.
  • Udgifter ifb. med indkøb: Den tid, det tager at udvælge og købe dine forbrugsvarer. I gennemsnit tror jeg, at det er en fair antagelse at sige at det tager 5 minutter per forbrugsvare. Det er helt sikkert mindre hvis man køber multipakker, men signifikant højere hvis du bruger tid på at køre hen til butikken for at købe dine forbrugsvarer.
  • Medarbejderomkostninger: Premium forbrugsvarer får arbejdet gjort meget hurtigere, og det betyder at dine medarbejdere kan blive mere effektive. Hvis vi eksempelvis kigger på SDS hammerbor, så vil Hiltis TE CX (SDS plus) hammerbor med 4 hårde metalskæreflader bore 80% hurtigere end TE-C hammerboret med 2 hårde metalskæreflader, når man borer i armeret beton. Og hvis det rammer armeringsjern, så vil TE CX hammerboret bore lige i gennem, hvorimod TE-C hammerboret måske vil gå i stykker.
  • Værktøjsomkostninger: da et premium bor vil bore hurtigere, vil dit værktøj holde længere. Så hvis dit bor hjælper dig med at udføre din arbejdsopgave 80% hurtigere, vil dit værktøj hold 80% længere.

Som du kan se så er prisen på forbrugsvarer kun en lille del af de totale omkostninger for forbrugsvarer, og der kan være store besparelser forbundne ved at købe premium. Hvor mange penge ville din virksomhed spare, hvis I kun køber premium forbrugsvarer?

2. Forbedret sikkerhed

Hvem kunne tænke sig at bruge 20 minutter på at bore et hul gennem armeringsjern, når det kan gøres på 5 minutter? Eller bruge evigheder på at skære støbejernsrør, fordi der er blevet brugt standard metalblade i stedet for dedikerede støbejernsblade? Ingen! Så ved at bruge de rigtige forbrugsvarer forbedrer du dine medarbejderes tilfredshed. Men det er allermest vigtigt, fordi det forbedrer sikkerheden af tre årsager:

• Vibration: des hurtigere dine forbrugsvarer hjælper dig med at skære eller slibe, jo kortere tid er dine medarbejdere udsat for vibrationer. Og hvis du vælger en systemleverandør som Hilti, så er dine værktøjer og forbrugsvarer designet med et mål om at nedsætte niveauet af vibration
  • Støv: des hurtigere dine forbrugsvarer hjælper dig med at skære eller slibe, jo mindre tid bliver dine medarbejdere udsat for støv. Derudover kan vores hammerbor med 4 skæreflader fjerne støvet effektivt mens du borer hullet, så risikoen for at blive udsat mens ankerboret børstes eller rengøres mindskes.
  • Risiko for arbejdsskader: når man arbejder i den samme position i længere tid ad gangen er det oftest fysisk udmattende, hvilket øger risikoen for arbejdsskader. Så jo hurtigere forbrugsvaren borer eller skærer, jo mindre er risikoen for arbejdsskader.

3. Reduceret indvirkning på miljøet

Personligt er jeg meget klimabevidst, og det betyder meget for mig at reducere mit eget aftryk på jorden mindst muligt, så jeg kan overlevere et sundt miljø til mine børn. Heldigvis er premium forbrugsvarer mere miljørigtige af flere årsager:

Premium forbrugsvarer holder længere, så de har behov for mindre stål, hårdt metal, karbidhoved, diamanter og andre ressourcer end standard forbrugsvarer for at få arbejdet udført. Ifølge mit eget estimat, sparede Hilti verden for 10 tons stål i Storbritannien ved at sælge TE-CX hammerbor i stedet for TE-C hammerbor (det er vores premium forbrugsvare i stedet for standard forbrugsvare). Vores diamantbor med deres selvregulerende X-CM moduler sparede endnu 14 tons stål. Det udgør samme vægt som alle mobiltelefoner i Storbritannien!

Da du ved brug af premium forbrugsvarer vil skulle bruge mindre tid på at købe ud til din forhandler, sparer du også CO2.

Med premium forbrugsvarer får du færdiggjort arbejdet hurtigere, og derfor sparer du strøm ift. opladning af dit batteriværktøj.

Slutteligt hjælper premium forbrugsvarer til batteriværktøj os til at reducere vores omkostninger, øge sikkerheden og komforten for vores medarbejdere, samt beskytte miljøet.

Så hvorfor bruge andet?

Jeg vil meget gerne høre hvad du tænker.