Global karriere giver fantastiske muligheder

Global karriere giver fantastiske muligheder

Hvor rejsen begyndte...

Mit navn er Anni-Mari Hakola og gennem min tid i Hilti har jeg haft forskellige roller, i henholdsvis to steder: Manchester og Finland. I skrivende stund er jeg Area Sales Manager, med base i Hilti i Finland.

Jeg startede i virksomheden mens jeg var i gang med at skrive mit kandidatspeciale og begyndte efterfølgende at arbejde i Customer Services. Mit næste karrierespring var også i Finland, som Market Research Analyst, hvor jeg i to år var ansvarlig for at analysere kundedata og prismodeller.

Da jeg først startede i virksomheden, var min ambition hele tiden at arbejde i udlandet på en international opgave med Hilti; og fra dag et af efter at være startet i teamet i Finland, arbejdede min leder og jeg tæt sammen for at sikre at jeg kunne opnå dette mål. Hilti har altid støttet mig og da muligheden for at arbejde i Hiltis nordeuropæiske Hub i Manchester opstod, var jeg klar på at gøre det!

Jeg havde heldigvis held med min ansøgning og jeg startede med at arbejde i teamet i Manchester som E1 Pricing Process Expert. Grunden til at jeg ville arbejde noget tid i et andet land, var at jeg vidste det ville udfordre mig på en helt ny måde; jeg ville både lære en helt ny kultur at kende samt nye mennesker og virkelig udvikle mig i et internationalt arbejdsmiljø.

Mit team i Manchester var fantastisk. Jeg følte mig velkommen fra dag et af, og alle var meget venlige og støttende. De tog sig tid til at lære mig at kende på et personligt niveau, og jeg fik mig nogle gode venner. Udover det, var det også en spændende periode for hele teamet. Vi var ny Hub for Marketing I Nordeuropa, det regionale hovedkontor.

At tage springet til Manchester var til at starte med en smule skræmmende. Jeg kendte ingen som arbejdede der, men jeg vidste heldigvis, at Hilti har en fantastisk global kultur og at mine kollegaer ville byde mig velkommen. Mine eneste bekymringer var primært praktiske, som hvor jeg skulle bo og hele logistikken ved at flytte, men med lidt udforskning og hjælp fra Hilti, var det nemt at komme i gang.

Efter et meget spændende år i England, besluttede jeg mig for, at jeg ville ansøge en mere fremtrædende rolle hjemme i Finland. Således kom jeg tilbage, i positionen som Strategic Marketing Manager i 2014, og jeg ved at min internationale profil hjalp mig med at sikre forfremmelsen.

Jeg er nu i en rolle hvor jeg leder et team af Account Managers og jeg har, igennem mit team, direkte indflydelse på succesen i Hilti. Den internationale erfaring jeg har fået, er helt klart uvurderlig, og den har hjulpet mig til at komme til det sted jeg er i dag.

Er du intereseret i en international karriere? - Klik her