En garanti uden ting med småt!

En garanti uden ting med småt!

Har du nogensinde betalt for en reparation indenfor garantiperioden?

Mit navn er Morten Jensen, og jeg er produktchef for batteriværktøj og lasere i Danmark. Jeg bliver ofte stillet over for et standpunktet om, at Hilti er de dyreste på markedet. Jeg svarer altid med et blink i øjet, at jeg er sikker på, at vi i Hilti er den billigste og mest produktive løsning. I denne blog vil jeg snakke om Hilti’s værktøjsservice og synliggøre, hvorfor du som kunde kan spare penge, og øge din produktivitet ved at vælge Hilti som din trofaste partner.

Først og fremmet skal en værktøjsgaranti helst være en sikkerhed for kunden, så der ikke kommer uforudsete omkostninger oven i hatten i løbet af din garantiperiode. Oftest står der desværre en masse med småt i garantibetingelserne, som ikke stemmer overens med det forbrugeren får af vide ved købstidspunktet. Det er derfor svært at vide, om man er dækket eller ej, når uheldet er ude - for mig har dette intet med garanti at gøre. Hos Hilti er der gennemsigtighed. Vi ønsker at vores kunder kender deres omkostninger, så de kan drive en profitabel forretning uden uforudsete omkostninger. Lad mig forklare helt simpelt hvad Hilti’s værktøejsservice er, og hvorfor det er det rette for den professionelle håndværker.

20 års fabriksgaranti

Hilti reparerer eller erstatter dele som går i stykker som resultat af fabrikations,- eller materialefejl i hele værktøjets levetid – vi lover, at du ikke bliver stillet for et forhør. Hilti står for kvalitet, og det skal kunden mærke!

2 år uden omkostninger

Værktøj er til for at blive brugt og lige meget hvor robust værktøj er, vil der undervejs være brug for en reparation eller to. Hilti dækker dine reparationsomkostningerne i 2 år fra købsdato. Ingen spørgsmål!

Du hørte rigtig - 2 år helt uden omkostninger, og det dækker også sliddele. Du får ingen regninger for udskiftning af dele, arbejdsløn, eller fragt – alt er inklusiv, og det er helt unikt i branchen. Det kalder jeg for garanti! De fleste i branchen dækker ikke omkostninger forbundet med slidtage, og oftest skal man diskutere og forklare, hvad der er sket. Hos Hilti ønsker vi, at du skal fokusere på dine opgaver, og derfor sørger vi også for at hente og bringe dit værktøj, hvis uheldet er ude – helt gratis!

Alt vores værktøj har et unikt serienummer, som er linket til købspersonen. Vi holder styr på alle informationer som købsdato, reparationshistorik, hvornår der skal udføres eltjek, og hvornår garantien udløber. Du som kunde skal ikke gemme din faktura – vi har gjort det nemt for dig! Og hvis dit serienummer er slidt helt væk, kan du bare bruge vores spritnye Hilti Connect App, hvor du nemt via en hurtig scanning med din telefon får alt den information du har brug for.

3 dage eller gratis

Vi ved, hvad nedetid koster for vores kunder, og derfor har vi også en topeffektiviseret værktøjsservice center som gør, at kunden får sit værktøj tilbage hurtigst muligt efter en reparation. Vi lover dig rent faktisk, at hvis du ikke har værktøjet tilbage efter 3 dage fra at vi har afhentet det hos dig, så er reparationen gratis. Hvis dit værktøj er under 2 år gammelt, er det reparationen selvfølgelig altid gratis.

Jeg nævnte til at starte med, at flere nye kunder nævner, at Hilti er de dyreste, og folk har helt ret - hvis vi altså blot ser på købsprisen, hvilket også er den største fejl, man kan gøre. Vi ved nemlig, at de fleste omkostninger kommer efter selve købsdatoen.

Spørg dig selv en gang; (1) Har du prøvet at betale for en reparation under ”garantiperioden”? (2) hvad koster nedetid hvis værktøjet er til reparation i 1-2 uger? (3) hvad koster det i arbejdstid, at hente og bringze værktøj før og efter en reparation? (4) hvad koster det i tid og grå hår at diskutere om din reparation er dækket af garantien eller ej? Husk altid at medregne alle disse indirekte omkostninger når du køber dit værktøj! Der er desværre mange omkostninger, som vi tit overser, og først rammer dig senere.

Dette er uoverskueligt, og det forstå vi udmærket. Hilti kan hjælpe med dette overblik, så du fremover træffer valg hvor ikke kun indkøbsprisen er medregnet, men også alle dine indirekte omkostninger. Spar på kræfterne og lad Hilti hjælpe dig.

Få mere viden om Hilti’s værktøjsservice her, eller kontakt en af vores konsulenter, kundeservice, Hilti Store medarbejdere – vi er alle klar til at hjælpe dig!