Tidligere amerikansk mafiaboss kommer til Danmark

Tidligere amerikansk mafiaboss kommer til Danmark

Som den første amerikanske mafiaboss kommer Michael Franzese til Danmark, hvor han kan opleves live i Vejle Musikteater 6. og 8. oktober 2021 kl. 20.00.

Virkelighedens Godfather kommer til Danmark! Til næste år får danskerne lejlighed til at møde en vaskeægte amerikansk mafiaboss, når en tidligere leder af den New York-baserede Colombo-familie, Michal Franzese, for første gang kan opleves live på en dansk scene. Det sker i showet AN EVENING WITH MICHAEL FRANZESE på Vejle Musikteater 6. og 8. oktober 2021. Her får publikum et sjældent kig ind i den ellers hermetisk lukkede og mytiske mafia-verden. Billetsalget er gået i gang i dag kl. 10.00 på vejlemusikteater.dk.

Kom helt tæt på den amerikanske mafia
Er der forskel på fiktionens Don Corleone og virkeligheden? AN EVENING WITH MICHAEL FRANZESE giver et fascinerende og sjældent indblik i den italiensk-amerikanske mafia på godt og ondt. Aftenen er opdelt i to – først et foredrag, og derefter et interview. Michael Franzese vil i løbet af aftenen fortælle om sit liv i en mafiafamilie og det liv, de regler og den livstil, som er typisk for italiensk-amerikanske mafiafamilier. Han fortæller om, hvordan det er at være medlem af en mafiafamilie, de ultrastærke familiebånd, kriminaliteten og det interne moralkodeks. Han fortæller også om sit valg at træde ud af familien og fravælge kriminaliteten og om livet efter mafia-årene.

Hos Vejle Musikteater er der stor begejstring for at, arrangementet er kommet i stand. Direktør Mette Kier udtaler:

- Vi glæder os rigtig meget til at kunne præsentere to helt enestående aftener med selveste Michael Franzese, som helt sikkert har meget at fortælle om en verden, vi sjældent får indblik i. Det er det andet arrangement i vores ambitiøse og eksklusive ”talks-koncept”, hvor vi kommer helt tæt på internationale personligheder, som for alvor har noget på hjertet.

Født ind i mafiaen
Michael Franzese (69 år) blev født i Brooklyn i New York og voksede op i en mafiafamilie. Hans egen far John Franzese var underboss i Colombo-familien - én af de fem italiensk-amerikanske familier, der i årtier styrede mafiaen i New York. Men da faderen i 1967 blev dømt til 50 års fængsel, droppede Michael Franzese ud af lægestudierne på Hofstra University og begyndte sin opstigning i mafia-hierakiet i Colombo-familien. Som 35-årig blev han i 1986 kåret til den 18. mest magtfulde mafiaboss af Fortune Magazine og tjente på dette tidspunkt

$ 5-8 mio. om ugen. Efter en udstået fængselsdom i 1994 udtrådte han officielt af mafiaen og lever i dag af at holde foredrag og skrive bøger. Han har i alt skrevet seks bøger, medvirket i forskellige dokumentarfilm – senest Netflix-dokumentaren Fear City: New York vs The Mafia – og der er lavet film om hans liv. Han bor i dag i Californien med sin kone og har syv børn.

Prisbelønnet dansk journalist interviewer Franzese
Aftenen vil blive bundet sammen af den prisbelønnede danske journalist Miki Mistrati. Han vil både agere vært og interviewe Michael Franzese på scenen. Miki Mistrati er Executive Producer i London og har siden 1996 produceret mere end 70 dokumentarfilm til dansk tv og udlandet. Han har vundet 11 journalistisk priser - herunder Cavling Prisen og World Television Award for sine kritiske dokumentarfilm - og er senest nomineret til den internationale pris AIB Awards og British Journalism Award i England. Seneste film er den stærkt kritiske udsendelse, Starbucks & Nespresso: Truth About Your Coffee.

Miki Mistrati har gennem sin journalistiske karriere stået bag og produceret en lang række tv-udsendelser om terrorister, bander, Øst-kriminelle, rockere og kriminelle bagmænd i frontlinjen. Miki Mistrati er desuden forfatter og medforfatter af 13 bøger, herunder fire romaner. Han udtaler:

- Jeg har interviewet alt fra dømte terrorister i udlandet, narkobaroner, top-svindlere, rockere, bandeledere og en tredobbelt morder. Det er altid en balancegang mellem at være kritisk og fascination. Michael Franzese er super fascinerende og skræmmende på en og samme tid. Jeg håber, jeg kan være med til at give publikum en fantastisk oplevelse med den ægte Godfather på godt og ondt.

For yderligere information, kontakt Mette Kier, direktør i Vejle Musikteater: Tlf. 29382210, mail: mekie@vejle.dk

HAVE A/S

Kontakt: Michael Feder, mobil: 22434942, mail: michael@have.dk