Pressekampagnen bag DRUK er nomineret til én af Europas største PR-priser

Thomas Vinterbergs DRUK har allerede modtaget er væld af priser – herunder en Oscar. Nu er den danske pressekampagne bag filmen, som HAVE A/S stod for sammen med Zentropa og Nordisk Film Distribution, nomineret ved den prominente internationale PR-pris SABRE Awards.

Hos SABRE Awards består jurymedlemmerne af erhvervsledere og kommunikationseksperter fra globale virksomheder som Unilever, McDonald’s, Alibaba og Paypal. Prismodtagerne er PR- og kommunikationsvirksomheder fra hele verden, som dyster i kategorier på tværs af brancher, fagområder og landegrænser.

De nominerede til 2021-udgaven af SABRE Awards er netop blevet offentliggjort, og i kategorien ’Entertainment’ finder man HAVE A/S, som sammen med Nordisk Film og Zentropa er blevet nomineret for den danske pressekampagne til Thomas Vinterbergs prisbelønnede kæmpesucces DRUK.

DRUK dyster mod Xbox og olympiske atleter
Der er stor spredning i typen af nominerede i underholdningskategorien. Disse tæller en kampagne for Xbox, udført af britiske Edelman, for hockeyklubben Björklöven, udført af svenske Punkt, streamingplatfomen WaterBear, udført af britiske Franses, og de olympiske atleter i Storbritannien, udført af britiske Hill+Knowlton Strategies.

DRUK har som bekendt allerede vundet et væld af priser – herunder en Oscar – så nu er spørgsmålet, om også pressekampagnen bag filmen kan snuppe en eftertragtet statuette ved den prominente brancheprisuddeling, som afholdes den 9. juni.

En kampagne, der slog den ene rekord efter den anden
Den danske pressekampagne for DRUK førte alene i premiereperioden i september 2020 til mere end 1.500 presseomtaler og en rækkevidde på over 250 millioner – i Danmark alene, vel at mærke. Filmen blev også årets største biografsucces herhjemme, hvor den pt. har rundet 830.000 billetter og er én af de mest sete danske spillefilm i biograferne i dette årtusinde.

HAVE A/S

For yderligere information, kontakt venligst:
Rikke Hesselholt // rikke@have.dk // 2843 3893
Michael Feder // michael@have.dk