Presseinvitation til gallapremiere på HVOR KRAGERNE VENDER

Hyæne film og Nordisk Film har fornøjelsen af at invitere pressen til dækning af gallapremieren på instruktør Lisa Jespersens humoristiske familiedrama HVOR KRAGERNE VENDER den 21. juli. HVOR KRAGERNE VENDER får premiere i de danske biografer tirsdag den 22. juli.

TID OG STED:

Onsdag den 21. juli
Kl. 20:15
Imperial, ved Vesterport 4, 1612 København V

Tilmelding skal ske til Kathrine Clemmensen senest den 20. juli på kathrine@have.dk

Tidsplan:

• 20:15: Pressen ankommer
  • 20:30: Dørene åbner
  • 21:00: Filmstart
  • 22:30: Filmslut – Holdet kommer på scenen
  • 23:30: Tak for i aften

COVID-19 tiltag
Pressevisningen afholdes i overensstemmelse med de gældende anbefalinger fra sundhedsmyndighederne. Dette indebærer, at der i salen skal være minimum ét sæde mellem hver deltager. Det er ydermere et krav, at kunne fremvise en negativ corona-test, der maksimalt er 72 timer gammel.

Handlingen i HVOR KRAGERNE VENDER
HVOR KRAGERNE VENDER er et humoristisk drama om Laura, der har lagt afstand til sin familie på landet for at leve et kunstnerisk bohemeliv som forfatter i København. Da Laura vender tilbage til sin hjemstavn for at deltage i brorens bryllup, opdager hun, at han skal giftes med barndomsfjenden, Catrine. Laura indser, at Catrine har overtaget hendes plads i familien og mærker nu et stærkt ønske om at få den tilbage.

Fakta om HVOR KRAGERNE VENDER:

Rolleliste

• Laura: Rosalinde Mynster
  • Jane: Bodil Jørgensen
  • Iver: Jens Jørn Spottag
  • Catrine: Anne Sofie Wanstrup
  • Jannik: Adam Ild Rohweder
  • Benjamin: Thomas Hwan
  • David: Jesper Groth

Holdet (Nøglefunktioner):

• Instruktør: Lisa Jespersen
  • Manuskriptforfattere: Lisa Jespersen & Sara Isabella Jønsson