Pet Shop Boys bliver første hovednavn på Heartland 2022

Pet Shop Boys bliver første hovednavn på Heartland 2022

Heartland offentliggør i dag den legendariske pop-duo Pet Shop Boys som det første musikalske hovednavn til næste års festival. Samtidig åbner billetsalget til Heartland 2022, som finder sted fra torsdag den 2. juni til lørdag den 4. juni 2022 ved Egeskov Slot på Fyn.

Med dagens offentliggørelse af Pet Shop Boys har Heartland taget hul på 2022-programmet, der traditionen tro vil kombinere live-samtaler og samtidskunst med det bedste fra musik- og madscenen.

”I dag begynder vi for alvor at kigge frem imod næste års Heartland festival med annonceringen af Pet Shop Boys. Med dem har vi sikret vores gæster en længeventet kæmpe-fest på festivalens åbningsaften. Jeg glæder mig virkelig meget til igen at kunne samles om musik, fest og dans på magiske Egeskov,” udtaler Ulrik Ørum-Pedersen, booker & direktør for Heartland om dagens annoncering.

Pet Shop Boys – Dreamworld – The Greatest Hits Live
Torsdag den 2. juni
Pet Shop Boys (Neil Tennant og Chris Lowe) er den mest succesfulde duo i britisk musikhistorie. Siden de signede med Parlophone Records i 1985 har de opnået 42 Top 30-singler i Storbritannien inklusiv 22 Top 10-hits og fire førstepladser. De har udgivet 13 studiealbum, som alle er gået i Top 10 på den britiske albumhitliste så vel som albumhitlister over hele verden.

I deres liveshows har Pet Shop Boys over de seneste 30 år skabt en original og indflydelsesrig blanding af popkoncert og musicalteater i samarbejde med instruktører, designere og kunstnere som Derek Jarman, David Alden og David Fielding fra Den Engelske Opera, Zaha Hadid, Sam Taylor-Wood og Es Devlin.

The Independent skrev i en anmeldelse af deres seneste verdensturné: ”their career has perpetually shown that pop music and high art cannot only co-exist but surpass supposedly superior musical forms”.

Som forfattere, producere og remixere har Tennant og Lowe samarbejdet, remixet eller skrevet med en lang række kunstnere, herunder Dusty Springfield, Lady Gaga, Liza Minnelli, Madonna, David Bowie, Yoko Ono, The Killers og Girls Aloud.

Flere offentliggørelser på vej
Med dagens offentliggørelse er der taget hul på programmet for Heartland 2022. De kommende uger og måneder vil der løbende blive offentliggjort flere navne inden for både MUSIC, ART, TALKS og FOOD, der kan opleves på Heartland 2022. Festivalen finder sted fra torsdag den 2. juni til lørdag den 4. juni ved Egeskov Slot på Midtfyn.

BILLETSALG
Partoutbillet: 1.950 DKK ekskl. gebyr
Partoutbillet, børn (6-12 år): 650 DKK ekskl. gebyr
Partoutbillet, børn (0-5 år): 25 DKK ekskl. gebyr

Et begrænset antal endagsbilletter bliver sat i salg på et senere tidspunkt.

OVERNATNINGSTILBUD
Campingpas (v. eget telt, iglotelt, tenthouse eller caravan): 200 DKK ekskl. gebyr
Opslået iglotelt (2 pers.): 800 DKK ekskl. gebyr
Tenthouse (2 pers.): 2.150 DKK ekskl. gebyr
Caravanpas (uden strøm): 950 DKK ekskl. gebyr
Strøm til caravanpas: 800 DKK ekskl. gebyr
Mini Lodge (2 pers.): 5.955 DKK ekskl. gebyr
Boutique Tent (2-4 pers.): 5.955 DKK - 7.955 DKK ekskl. gebyr

Billetlink: www.heartlandfestival.dk

HAVE A/S

Presseansvarlig – HAVE:
Peter Pishai Storgaard // peter@have.dk // 28 49 33 86
Anja Linnet // anja@have.dk // 22 65 53 48

Heartland:
Direktør: Ulrik Ørum-Petersen // ulrik@livenation.dk
Udviklings- og programdirektør: Janne Villadsen // janne@heartlandfestival.dk

Om Heartland
Heartland er en kulturfestival, der præsenterer et internationalt program sammensat af fire søjler: MUSIC, ART, TALKS og FOOD. Her kombineres live-samtaler og samtidskunst med det bedste fra musik- og madscenen og finder sted i slotsparken ved Egeskov Slot på Fyn.

Heartland finder sted næste gang d. 2. – 4. juni 2022.
Mere info om Heartland kan findes på www.heartlandfestival.dk

Heartland på de sociale medier
Facebook: www.facebook.com/heartlandfestivaldk
Instagram: @heartlandfestivaldk