Joshua Oppenheimers musical THE END udtaget til hovedkonkurrencen i San Sebastián!

Det er netop offentliggjort, at Joshua Oppenheimers længe ventede danske filmmusical THE END er udtaget til hovedkonkurrencen på San Sebastián International Film Festival 2024.

Det sker blot otte dage efter nyheden om, at THE END også er udtaget til Toronto Film Festival i år.

San Sebastián International Film Festival er en af de mest anerkendte filmfestivaler i verden, og den afholdes i år for 72. gang den 20.- 28. september i det nordlige Spanien.

THE END vises i San Sebastián den 23. september.

Om THE END
THE END er en Golden Age musical om en af de sidste familier på jorden, med den Oscar-vindende skuespiller Tilda Swinton som MOR og Oscar-nominerede skuespiller Michael Shannon som FAR. Filmen er på engelsk.

Da en fremmed ung kvinde (Moses Ingram) pludselig ankommer og truer familiens luksusliv i en bunker dybt under jorden, begynder SØNNEN (George MacKay) at sætte spørgsmålstegn ved deres tilsyneladende perfekte eksistens.

Holdet bag
THE END er instrueret af Joshua Oppenheimer, som er født i USA, men flyttede til Danmark i forbindelse med sine to tidligere Oscar-nominerede dokumentarfilm The Act of Killing og The Look of Silence.

THE END er skrevet af Joshua Oppenheimer og Rasmus Heisterberg og er produceret af Signe Byrge Sørensen for det danske produktionsselskab Final Cut for Real, som også har produceret Joshua Oppenheimers to tidligere film.

THE END har endnu ikke fået en dansk premieredato. Filmen distribueres af Filmbazar i biograferne for Scandinavian Film Distribution. I Danmark er THE END støttet af Det Danske Filminstitut, Den Vestdanske Filmpulje, FilmFyn, Nordisk Film & TV Fond, Eurimages med flere og er produceret i samarbejde med DR.

Have Kommunikation

For mere information, kontakt venligst:
Amalie Søndergaard - 28588150 - amalie@have.dk

Fakta om THE END
Production company: Final Cut for Real
Director: Joshua Oppenheimer
Screenplay: Joshua Oppenheimer & Rasmus Heisterberg
Produced by: Signe Byrge Sørensen
Producers: Joshua Oppenheimer & Tilda Swinton
Co-producers: Viola Fügen, Conor Barry, Flaminio Zadra, Tracy O’Riordan & Ann Lundberg
Co-production company / Country: The End MFP/Germany, Wild Atlantic Pictures/Ireland, Dorje Film/Italy, Moonspun Films/United Kingdom, Anagram/Sweden
Director of Photography: Mikhail Krichman