Fotograf: Morten Rygaard

Halvdelen af turneen udsolgt: Grøn melder alt udsolgt i Aarhus og Odense

Tuborg og Muskelsvindfonden kunne sent i aftes melde alt udsolgt til Grøn i både Aarhus og Odense med hhv. 32.000 og 26.500 forventningsfulde gæster. Dermed kan Grøn på det tidligste tidspunkt i sine 40 år melde udsolgt i halvdelen af årets koncertbyer. Foruden Aarhus og Odense er der udsolgt i Valby og Næstved, mens der stadig er billetter til koncertdagene i Kolding, Aalborg og Esbjerg samt Tårnby, hvor der dog kun er få billetter.

Med gårsdagens udmelding er fire af årets otte koncertbyer udsolgt, så man skal skynde sig, hvis man vil være med til at fejre Grøns 40 års til sommer. Det er historisk tidligt at Muskelsvindfonden og Tuborg kan melde udsolgt til 4 ud af 8 koncertbyer allerede nu.

Det flotte billetsalg glæder Theis Petersen, som er indsamlingschef i Muskelsvindfonden:

Vi har aldrig prøvet noget lignende. Jeg er blæst bagover af den fantastiske opbakning til årets koncertturné og kan slet ikke vente til, vi starter turneen den 20. juli. I år kan vi fejre 40 år med Grøn med et fantastisk line-up, og man må da sige, at Grøn lever i bedste velgående! Vi er enormt stolte og beærede over, at Aarhus og Odense allerede nu tilslutter sig Næstved og Valby som totalt udsolgte byer.”

Grøn er klar til en helt særlig sommer, hvor publikum kan opleve Andreas Odbjerg, Artigeardit, AQUA, Benjamin Hav og Familien, Medina, MØ, L.O.C. og Saveus, når den grønne karavane besøger otte danske byer fra den 20.-30. juli.

Den store opbakning kan mærkes på billetsalget, som går stærkt i alle byer. Publikum, der gerne vil nå at sikre sig en billet til de resterende koncertbyer, kan købe billet på https://groenkoncert.dk/billetter/.

Tourplan 2023:
20. juli: Tårnby (Få billetter)
21. juli: Kolding
22. juli: Aarhus (Udsolgt)
23. juli: Aalborg
27. juli: Esbjerg
28. juli: Odense (Udsolgt)
29. juli: Næstved (Udsolgt)
30. juli: Valby (Udsolgt)

Grøn fejrer fire årtier med fællesskab og forskellighed
Grøn kom for første gang på tegnebrættet, da Tuborg i 1982 gav en gratis koncert til Dyrehavsbakken i anledning af forlystelsesparkens 400-års fødselsdag. Året efter, nu under navnet Grøn Koncert, blev koncertrækken sendt på landevejen med formålet om at skabe et overskud, der skulle gå til Muskelsvindfonden, som også i praksis håndterede koncerterne. Overskuddet fra Grøn går fortsat til Muskelsvindfonden og understøtter fondens vigtige arbejde for mennesker med handicap og for at skabe plads til forskelle i samfundet.

Igennem de sidste 40 år har Grøn skabt et helt unikt fællesskab for både publikummer, artister og ikke mindst de mange frivillige crewere, der hver sommer er med til at skabe den magiske mangfoldige fest, som Grøn er. I 1983 var der i alt 40 frivillige med rundt, mens det tal i 2022 havde vokset sig til 750 frivillige.

Se turnéplanen herunder. Billetter og yderligere information om Grøn 2023 kan findes på groenkoncert.dk

For pressehenvendelser, kontakt venligst:
Sofie Klindrup · sofiek@have.dk · 25 48 37 49
Peter Pishai Storgaard · peter@have.dk · 28 49 33 86

Om Grøn
I fire årtier har Tuborg og Muskelsvindfonden med Grøn skabt musikalske oplevelser og fællesskaber på tværs af handicap, alder, etnicitet, køn, seksualitet og religion. Grøn er en fest der gør en forskel! Overskuddet fra koncerterne går til Muskelsvindfondens arbejde med at skabe Plads til forskelle, hvilket har til formål at skabe større mangfoldighed i det danske samfund. I 2022 kunne Grøn endelig vende tilbage efter to års aflysninger på grund af Covid-19. I år kan Tuborg og Muskelsvindfonden fejre 40 år med Grøn, når koncertkaravanen traditionen tro kommer rundt i hele Danmark.

Om Muskelsvindfonden
Muskelsvindfonden er en forening, et fællesskab og en bevægelse. Den blev skabt af og for mennesker med muskelsvind, men den er også 100vis af fantastiske pårørende, medarbejdere, engagerede samarbejdspartnere og mere end 1.000 frivillige, der er med til at sætte verden i bevægelse.

Siden 1983 har Muskelsvindfonden i et partnerskab med Tuborg arrangeret Grøn, for i Muskelsvindfonden samler vi danskerne, mens vi samler ind til vores arbejde for mennesker med muskelsvind. Overskuddet går direkte til vores arbejde for et bedre liv med muskelsvind og til forskning i muskelsvind.

Sammen med samarbejdspartnere samler Grøn også særskilt ind til en årlig Plads til forskelle-pris, som uddeles til et initiativ, som understøtter Muskelsvindfondens vision om “plads til forskelle”.

Om Tuborg
Tuborg blev grundlagt i 1873, og er siden blevet danskernes foretrukne ølmærke. Tuborg har gennem fem årtier haft et stort engagement i musikken og det fællesskab, det bibringer mellem danskerne. Gennem tætte partnerskaber med både det danske musikmiljø og koncert-og festivalarrangører, har Tuborg medvirket til, at danskerne hvert år kan mødes til fællesskab, unikke musikoplevelser og iskolde øl. Tuborg var med til at skabe grundstenen til Grøn tilbage i 1983 og har været medarrangør lige siden.

Tourplan 2023:
20. juli: Tårnby (Få billetter)
21. juli: Kolding
22. juli: Aarhus (Udsolgt)
23. juli: Aalborg
27. juli: Esbjerg
28. juli: Odense (Udsolgt)
29. juli: Næstved (Udsolgt)
30. juli: Valby (Udsolgt)

Grøn på de sociale medier
Officielt hashtag: #Grøn23
Facebook: facebook.com/groenkoncert