En unik mulighed for alle andefans: Knahrvorn flytter – bliv Anders Ands nabo!

En unik mulighed for alle andefans: Knahrvorn flytter – bliv Anders Ands nabo!

Lige siden 1943 har Anders And haft den ene strid efter den anden med sin ulidelige nabo, Knahrvorn. Men nu flytter han langt om længe væk fra Paradisæblevej – og som noget helt unikt kan læserne af Anders And & Co. deltage i en konkurrence om at blive Anders’ nye nabo. Vinderen af konkurrencen vil blive tegnet ind i historien, som udkommer i sensommeren.

På dansk kender vi ham bedst under det opfindsomme navn Knahrvorn, selvom han undertiden også er blevet kaldt både Trælsen, Brøsig og Hannibal Olsen. På originalsproget hedder Anders Ands sure nabo Neighbor Jones, og siden 1943 har han og Anders bekriget hinanden og haft den ene bistre nabostrid efter den anden.

Nu er der imidlertid nye tider på vej, for Knahrvorn skal nemlig flytte væk fra Paradisæblevej – og hvem, der bliver Anders’ nye nabo, er der aktuelt ingen der ved. Men alle, der godt kunne tænke sig at blive nabo til verdens mest berømte and, kan nu deltage i en unik konkurrence, hvor netop dette er præmien.

Indsend et billede af dig selv – eller af en tubaspillende gris
​Konkurrencen er ganske simpel: Man skal blot indsende et billede af sig selv til bladredaktionen@andeby.dk og fortælle, hvorfor man mener, at man egner sig særligt godt til at blive Anders’ nabo. Det forventes naturligvis, at især børn ønsker at deltage i konkurrencen, og derfor bør et telefonnummer til en forælder også medsendes.

Har man en sjov idé til en figur, der skal indlede et nyt naboskab med Anders – eksempelvis en tubaspillende gris eller en megasur heks – er man også velkommen til at tegne denne figur og indsende denne sammen med en god og sjov begrundelse.

Konkurrencen løber fra den 16. januar til den 3. februar, og den historie, hvor vinderen andeficeres, vil udkomme i Anders And-bladet i løbet sensommeren.

Forventer masser af vidunderlige forslag
​Gitte Hoffmann Hansen er marketingchef hos Egmont Publishing, der udgiver Anders And & Co., og hun er særdeles spændt på at tage imod de mange forslag:

”De allervigtigste læsere af Anders And-bladet er den kæmpestore skare af fantastiske og fantasifulde børn, som jeg er sikker på vil indsende masser af vidunderlige forslag til denne enestående konkurrence. Der er mange andefans, der har det som deres helt store drøm at blive andeficeret i en historie, og vi glæder os til at gøre denne drøm til virkelighed!”

​HAVE A/S

For yderligere information, kontakt venligst:
​Stine Albrechtsen // stine@have.dk // 30241400

Stine Albrechtsen