DR Big Band og Muskelsvindfonden præsenterer CIRKUS SUMMARUM: DEN MAGISKE JUVEL

DR Big Band og Muskelsvindfonden kan endnu en sommer præsentere CIRKUS SUMMARUM. Ramasjang-favoritterne Onkel Reje, Motor Mille, Hr. Skæg og Silja vender tilbage i manegen til en fortryllende cirkusforestilling med fantasi, magi, musik og mangfoldighed. I år flankeres de af musicalstjernen Pelle Emil Hebsgaard i rollen som Kommunemanden. CIRKUS SUMMARUM kan opleves fra den 22. juni i Ballerup og fra den 19. juli i Aarhus. Alt overskud går til Muskelsvindfonden.

Til sommer er CIRKUS SUMMARUM atter tilbage med en storslået cirkusforestilling under titlen DEN MAGISKE JUVEL. Det bliver en hæsblæsende forestilling med de elskværdige Ramasjang-karakterer fyldt med sang, dans, hypnoser og magi. Forestillingen er instrueret af den succesfulde instruktør Thomas Agerholm, og Jacob Riising er igen i år på holdet som kunstnerisk konsulent. Onkel Reje, Motor Mille, Hr. Skæg og Silja får i år særligt selskab af en vaskeægte musicalstjerne; Pelle Emil Hebsgaard.

Når CIRKUS SUMMARUM får premiere i Ballerup den 22. juni og i Aarhus den 19. juli, vil der uden for teltet være disket op med en vifte af underholdende aktiviteter, hvor store som små kan være med. Her kan man hygge i krea-teltet, klæde sig ud i disco, lave Ramasjang-yoga, udfordre sine venner med den store skattejagt og meget mere - samtidig med, at der er fokus på det er sjovt, når alle kan være med. Alt overskuddet fra årets forestilling går til Muskelsvindfonden.

Fortællingen
I årets Cirkus Summarum har Silja overtaget rollen som cirkusdirektør efter sin gamle Onkel Kaj, og hun har gjort sig rigtig umage og brugt hele børneopsparingen på at shine Cirkus Summarum op. Der er lagt i kakkelovnen til en spektakulær forestilling, lige indtil kommunemanden, Torben, kommer og fortæller Silja, at cirkusset ikke har betalt sine regninger til tiden og må lukke for altid. Så vores venner må i år være ekstra kreative, for både at sikre, at der bliver en forestilling – OG ikke mindste for at redde Cirkus Summarum fra at blive lukket!

Ny musicalstjerne i manegen
Til sommer kommer Pelle Emil Hebsgaard for første gang til at stå i den magiske manege til årets cirkusforestilling som den berygtede Kommunemand, Torben, der truer med at lukke Cirkus Summarum!

Pelle Emil Hebsgaard er en anerkendt musicalperformer, som i en lang årrække har bidraget med sit store talent på den danske film- og musicalscene, og han har spillet med i anmelderroste forestillinger som Seebach - the Musical og Aladdin - The Musical for Fredericia Teater. I de seneste år har han været vært på den folkekære TV2-serie Sommerdrømme, og når den nye, originale musical Askepot - The Musical får verdenspremiere i 2024, vil Pelle Emil Hebsgaard også stå på de skrå brædder som den magiske gode fe.

Alle dine bedste Ramasjang-venner
Der er intet CIRKUS SUMMARUM uden de ikoniske Ramasjang-figurer. Derfor vil det famøse cirkustelt være smækfyldt med de bedste Ramasjang-venner kendt fra det fantasifulde univers - og det bliver et glædeligt gensyn, der venter årets cirkusgæster. Viljestærke Silja fører an i årets forestilling som cirkusdirektør. Til hverdag er Silja Okking børnevært på programmerne Monster Buster og Mini-MGP, og så har hun også udgivet bogen Håndbog for pigenørder.

Mads Geertsen er den skøre og opfindsomme Onkel Reje. Han har medvirket i film som Sikke et Cirkus og Gooseboy, og har hertil sit eget program på DR Ramasjang. Mikkel Lomborg spiller over for Mads Geertsen som den spidsfindige Hr. Skæg. Han er en meget langskægget Ramasjang-figur og kendt fra filmen Skæg med Cirkus. Sprudlende og fantasifulde Motor Mille spilles af den uddannede cirkusartist og entertainer Mille Gori. Ramasjang-karakteren har medvirket i en række børneprogrammer og er samtidig indehaver af sit eget program, Motor Mille og børnebanden på DR Ramasjang. Og så er Mille en vaskeægte akrobat, som kan lave vidunderlige kunstner alene og sammen med de seks børne- og voksendansere som kommer til at danse manegen op.

Suveræne kræfter bag årets forestilling
Den erfarne instruktør Thomas Agerholm vil få årets cirkustelt til at ose af magi. Thomas Agerholm har slået sit navn fast som en af de dygtigste musicalinstruktører herhjemme og står bag kæmpe musicalsucceser som Klokkeren fra Notre Dame og Seebach - The Musical - for Fredericia Teater og Lion Musicals The Bodyguard - The Musical.

Med en cirkusforestilling fyldt med magi og musik i særklasse kan intet mindre end DR Big Band spille cirkusteltet op. Under ledelse af Jesper Riis og Anders Rose svinges taktstokken, og der sørges for forrygende musik, så alle kan være med.

Når artisterne danser til DR Big Bands takter i manegen, er det til Toniah Pedersens koreografi, som før er set i både Cirkus Summarum, X Factor og Vild med dans. Manuskriptet er skabt af Julie Ravnhøj, der de seneste år har skrevet børneserier som Vennerne og det grønne lys og Skyldig, og den dygtige børnevært og tidligere Cirkus Summarum-skaber, Jacob Riising, er indhentet som kunstnerisk konsulent.

HAVE Kommunikation & PR

Rikke Hesselholt // 28 43 38 93 // rikke@have.dk
Sara Jeppesen // 22 41 00 48 // sara@have.dk
Anna Dyrehauge // 50 51 51 29 // anna@have.dk

FAKTA OM CIKRUS SUMMARUM

KUNSTNERISK TEAM
Instruktør: Thomas Agerholm
Manuskriptforfatter: Julie Ravnhøj
Koreograf: Toniah Pedersen
Kunstnerisk Konsulent: Jacob Riising
Musikalske arrangementer: Jesper Riis
Kapelmester: Anders Rose

CAST
Pelle Emil Hebsgaard - Kommunemanden Torben
Mads Geertsen – Onkel Reje
Mille Gori – Motor Mille
Mikkel Lomborg – Hr. Skæg
Silja Okking – Silja
Hector Frisken, Clara Fie Frisken, Marie Gumdrop m.fl.

SPILLESTED
Ballerup: Marbækvej 5, 2750 Ballerup (Harrestrup Ådal)
Aarhus: Tangkrogen, Marselisborg Havnevej, 8000 Aarhus

SPILLEDAGE
Ballerup: 22. juni til 12. juli
Aarhus: 19. juli til 3. august

Varighed: 2 x 45 minutter
Aldersgrænse: Vi anbefaler ikke forestillingen til børn under 2 år.

Om Muskelsvindfonden
Muskelsvindfonden er en forening skabt af og for mennesker med muskelsvind, og foreningen arbejder for det gode liv med muskelsvind. Overskuddet fra Cirkus Summarum går til Muskelsvindfondens arbejde med at skaber vigtige fællesskaber for børn, unge og voksne med muskelsvind, og kernen i arbejdet er bl.a. eftertragtede sommer-, påske-, og efterårscamps for børn og unge. Muskelsvindfonden støtter også forskning. Dels forskning i livet med muskelsvind og dels forskning i behandling af muskelsvind, som i disse år er i rivende udvikling.