Disney+ løfter sløret for indholdet

Disney+ løfter sløret for indholdet

Blockbusters, Oscar-vindende dokumentarer, originalproduktioner og ”The Simpsons” vil alle være tilgængelige fra dag ét.

KØBENHAVN (3. september, 2020) — Med over 500 film, mere end 7.300 episoder og 40 originale Disney+-produktioner, kan Disney+ nu løfte sløret for det indhold, der bliver tilgængeligt i Danmark fra dag ét. Heriblandt finder man sæson 1-30 af den ikoniske animerede serie ”The Simpsons”, hvilket svarer til mere end 600 afsnit, som abonnenter kan nyde. Sæson 31 kan ses på Disney+ fra november 2020.

Ved lanceringen den 15. september får abonnenter adgang til en række af verdens mest elskede fortællinger, samlet på ét sted, herunder blockbusters som ”Avengers: Endgame” og Oscar-vindende dokumentarer som ”Free Solo.” Hertil kommer klassiske Disney-serier som ”Hannah Montana” og originale serier som ”Gafli har et spørgsmål.” Disney+ er dermed den oplagte underholdningspakke for hele familien.

Netop nu kan fans abonnere på Disney+ til en intropris på 490 kr. Dette introduktionstilbud på et helt års abonnement er kun tilgængeligt til og med den 14. september 2020, og det svarer til 41 kr. pr. måned. Alle detaljer og oplysninger om, hvordan man abonnerer, kan findes på Disneyplus.com. Standardprisen bliver 59 kr. pr. måned eller 589 kr. for et årsabonnement.

Disney+ tilbyder fans af alle aldre en ny måde, hvorpå man kan opleve det enestående indhold fra virksomhedens ikoniske underholdningsbrands, herunder Disney, Pixar, Marvel, Star Wars og National Geographic, ligesom Disney+ også byder på originalt indhold, både spillefilm, serier, dokumentarfilm og kortfilm, skabt eksklusivt til tjenesten.

Allerede fra dag ét vil superheltefans have adgang til mere end 30 Marvel-film, herunder ”Captain Marvel”, den Oscar-vindende ”Black Panther” og ”Guardians of the Galaxy”. Hertil kommer Marvel-serier som ”Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D” og ”Marvel’s Runaways”.

Disney+ bliver også hjemsted for Skywalker-sagaen, da alle ni ”Star Wars” episoder er tilgængelige fra lanceringsdagen. Fans af ”Star Wars” kan også se frem til den komplette samling af den kritikerroste serie ”Star Wars: The Clone Wars” og den længe ventede originale Disney+-serie, ”The Mandalorian”, som er skabt af executive producer og manuskriptforfatter Jon Favreau.

Mere end 20 Pixar-succeser vil være tilgængelige, herunder ”Toy Story 1-4”, ”Find Nemo” og ”Biler” samt helt nye kortfilm som ”Et Lampeliv” og ”Pixar i virkeligheden”, som er en live-action serie, hvor ikoniske figurer og øjeblikke fra Pixar-film placeres i den virkelige verden.

National Geographic-dokumentarer som den BAFTA-nominerede ”Jane”, ”Science Fair”, som vandt en Sundance Audience Award, og Oscar-vindende ”Free Solo” vil være at finde på Disney+ side om side med populære National Geographic-serier såsom ”One Strange Rock”, som har Will Smith som vært, og den Emmy-nominerede ”Verden ifølge Jeff Goldblum”.

Med uovertruffen adgang til Disneys arkiver, vil elskede klassikere som ”Askepot”, ”Klokkeren fra Notre Dame”, ”Aladdin” og ”Den Lille Havfrue” være tilgængelige side om side med nyere blockbusters som ”Frost” og ”Løvernes Konge (2019)”. Den længeventede storfilm ”Mulan” får dansk premiere på tjenesten den 4. december, mens den anmelderroste, prisvindende musical ”Hamilton” kan ses fra dag ét. Fanfavoritter som ”Phineas og Ferb” og ”Ducktales” er ikke glemt, og et tocifret antal Disney Channel-serier vil også være tilgængelige.

Alle disse titler vil være tilgængelige sammen med nogle af de største Hollywood-hits i form af højtelskede film som ”Alene Hjemme”, ”Mrs. Doubtfire”, ”Ice Age”, ”Halløj i Klosteret” og James Camerons Oscar-vindende ”Avatar”.

Sløret er allerede løftet for mere end 40 eksklusive Disney+-produktioner, som også vil være tilgængelige, herunder den længe ventede ”High School Musical: The Musical: The Series”, ”Black is King”, Phineas og Ferb-filmen ”Candace mod universet” og live-action-udgaven af ”Lady og Vagabonden” (sidstnævnte får premiere på Disney+ i november).

Abonnenter får mulighed for at streame Disney+ på næsten alle mobile og internetforbundne tv-enheder fra dag ét, herunder spillekonsoller, medieafspillere og smart tv’er. Brugere vil kunne nyde streaming i høj kvalitet uden reklamer på op til fire enheder på én gang, ubegrænsede downloads og personlige anbefalinger. Derudover muligheden for at benytte op til syv forskellige profiler, og forældre kan lave børneprofiler, som har en forsimplet navigation, takket være en børnevenlig brugerflade, og adgang til alderssvarende indhold.

Som tidligere offentliggjort lanceres tjenesten, udover i Danmark, i Sverige, Norge, Finland, Island, Portugal, Belgien og Luxembourg den 15. september.

Yderligere information om tjenesten og hvordan man bliver abonnent før lanceringsdatoen, kan findes på Disneyplus.com.

Om Disney+
Disney+ er streamingtjenesten, som for første gang samler film og serier fra Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic m.m. på den samme platform. The Walt Disney Company’s Direct-to-Consumer and International-afdeling tilbyder en streamingtjeneste, som er tilgængelig på de fleste enheder med internetforbindelse og tilbyder reklamefrit indhold med et udvalg af originale spillefilm, dokumentarfilm, live-action- og animerede serier og kortfilm. Foruden enestående adgang til Disneys imponerende bagkatalog af film og tv-underholdning er tjenesten den nye, eksklusive streamingplatform for film udgivet af The Walt Disney Studios fra 2020 og fremover. Besøg DisneyPlus.com for at abonnere og/eller lære mere om tjenesten.

Disney+ Danmark pressekontakt:
Peter Pishai Storgaard