Still fra 'Fra alle os til alle jer' ©The Walt Disney Company

Disney lancerer en hjertevarm julereklame for at støtte Make-A-Wish® som en del af sin højtidskampagne, ’Fra alle os til alle jer’

Julereklamen fra Disney Consumer Products, Games and Publishing-divisionen fejrer Disneys 40-årige partnerskab med Make-A-Wish®

• En bevægende animeret fortælling, som fortæller historien om en bedstemor og hendes barnebarn og fejrer de festlige familietraditioner og fælles oplevelser, som forbinder generationer
  • Den vintage-inspirerede Mickey Mouse-bamse fra reklamen er tilgængelig i The Disney Store og på ShopDisney.co.uk – overskuddet går til at støtte Make-A-Wish® *
  • Den britiske sanger Griff udgiver det originale ’Love Is A Compass’ nummer fra reklamen som en velgørenhedssingle for at støtte Make-A-Wish® **
  • Familier opfordres til at dele deres egne højtidsminder via Instagram, Facebook eller Twitter med #LoveFromDisney. Disney bidrager med en donation til Make-A- Wish® for hvert delte opslag ***
  • Seere kan spotte Disney-inspirerede ’Easter Eggs’, som dukker op i reklamen

Se 'Fra alle os til alle jer' her: https://www.youtube.com/watch?v=9utg1xeLWqs

Den 9. november 2020: Disney har i dag offentliggjort lanceringen af sin nye julereklame, en tre-minutter-lang animeret kortfilm, som fortæller den bevægende historie om en bedstemor, hendes barnebarn og de familietraditioner, som har forbundet dem gennem årene.

Som en del af Disneys højtidskampagne, ’Fra alle os til alle jer’, markerer reklamen det 40-årige partnerskab med børnevelgørenhedsorganisationen Make-A-Wish® og får premiere mandag den 9. november kl. 01.00 på tv og digitalt samt på Disneys egne kanaler i 26 lande i EMEA såvel som Australien, New Zealand, Nordamerika og dele af Asien.

Den hjertevarme historie er inspireret af tematikker som traditioner, familiært sammenhold og nostalgi og introducerer to nye karakterer – en bedstemor, Lola, og hendes barnebarn – sammen med den velkendte ven Mickey Mouse, som medvirker som et højtelsket legetøj, som blev givet til Lola af hendes far, da hun var et lille barn i 1940. Som årene går, bliver Mickey et symbol på Lolas barndom og hendes nutidige forbindelse til hendes barnebarn, hvilket i sidste ende inspirerer til en festlig morgenoverraskelse 1. Juledag.

Disney fans får mulighed for at købe den limited-edition vintage Mickey Mouse bamse fra reklamen i The Disney Store og på ShopDisney.co.uk og støtte Make-A-Wish® organisationer.

Historien er akkompagneret af den følelsesladede vokal fra den Ivor Novello Rising Star-nominerede britiske artist Griff (19), som fremfører ’Love Is A Compass’, skrevet af sangskriver-/producerholdet PARKWILD. Velgørenhedsnummeret vil også kunne købes og downloades fra den 9. november. For hvert download inden den 31. december 2020 bliver 100% af overskuddet af detailprisen doneret til Make-A-Wish®. (Vilkår og betingelser gælder).

For at markere temaet om festlige familietraditioner opfordrer Disney fans til at gå på Facebook, Instagram eller Twitter og dele deres egne tidligere og nuværende højtidsminder med #LoveFromDisney. For hvert særlige minde, der bliver delt, donerer Disney $1 USD til Make-A-Wish® (op til $100.000 USD). (Vilkår og betingelser gælder).

Tasia Filippatos, SVP Disney EMEA udtaler: “Julen er en tid til at give og give tilbage, og vi er glade for at kunne præsentere denne festlige reklamekampagne i støtte til vores mangeårige velgørenhedspartner Make-A-Wish®. Vores mål var at fortælle en universel historie, som kan inspirere gennem emner som familie, kærlighed og særlige juletraditioner. Vi håber, at Disney-fans vil nyde kortfilmen.”

Den britiske artist Griff, som synger ‘Love Is A Compass’, udtaler: “Jeg var begejstret for at blive involveret i Disneys julekampagne som støtte til Make-A-Wish®. Sangteksten og historien i reklamen er stærke og vigtige. Temaet om familie og ens nærmeste er i tankerne hos mange af os – særligt denne jul.”

Luciano Manzo, President og CEO for Make-A-Wish® International udtaler: “Vores 40-årige partnerskab med Disney har allerede været med til at opfylde så mange ønsker for børn over hele verden, og vi glæder os meget til at være en del af denne julekampagne. Højtiden er sådan en meningsfuld periode for så mange familier, hvor man fejrer særlige minder, og det er vidunderligt at have mulighed for at opfylde endnu flere livsændrende ønsker med Disneys støtte. Vi håber, at publikum vil elske den animerede kortfilm og involvere sig.”

Reklamen er udviklet og produceret af Disney EMEA’s in-house kreative hold, anført af Angela Affinita, Director of Brand Marketing and Creative, i samarbejde med Flux Animation Studios. ’Fra alle os til alle jer’ har premiere den 9. november, hvor singlen, limited-edition vintage Mickey Mouse bamsen og socialmediekampagnen lanceres samtidig.

Da julen er en tid til at give og give gaver bliver en serie af spændende produkter tilgængelige, som hele familien kan nyde, såsom Star Wars’s The Child Animatronic edition og Frozen’s Elsa & Nokk Swim and Walk. En produktoversigt kan ses her: https://www.disneychristmaslookbook.com/uk/index.html ****

For mere information, kontakt venligst:

Peter Pishai Storgaard
disneyplus@have.dk

Mattias Vestin
Mattias.vestin@disney.com

Aurora Stark
Aurora.stark@disney.com

Noter til redaktøren

• *Den vintage Mickey Mouse bamse kan købes i The Disney Store og på ShopDisney.co.uk. For hver solgte Mickey Plush inden for denne serie, mellem 9. november 2020 og World Wish Day® den 29. april 2021 (datoen inklusiv) i Disney Stores og online på ShopDisney, bliver 25% af salgsprisen (ex moms og skatter) doneret til Make-A-Wish®organisationer for at hjælpe med at opfylde ønsker for børn. Betingelser og vilkår gælder. Gå venligst til www.thewaltdisneycompany.eu/fromourfamilytoyours. (Linket er live fra den 9. november)
  • ** Velgørenhedssinglen ’Love Is A Compass’ fra sangeren Griff er tilgængelig på tværs af digitale udbydere. For hvert download før den 31. december 2020 bliver 100% af overskuddet fra detailsalget doneret til Make-A-Wish®. (Betingelser og vilkår gælder)
  • *** Hvor hvert højtidsminde uploaded til Facebook, Instagram eller Twitter med hashtagget #LoveFromDisney donerer Disney $1 USD til Make-A-Wish® (op til $100.000 USD). Betingelser og vilkår gælder. Gå venligst til www.thewaltdisneycompany.eu/fromourfamilytoyours. (Linket er live fra den 9. november)
  • For familier som bliver inspireret af de dekorative stjernelanterne, som binder Lola og hendes barnebarn sammen, kan der findes gør-det-selv manualer online på ShopDisney’s Destination of Imagination - https://www.shopdisney.co.uk/events-and-activities - som giver forbrugere mulighed for at skabe endnu flere højtidsminder sammen.
  • **** Kontakt disneyplus@have.dk for brugeroplysninger.
  • En behind-the-scenes optagelse af soundtracket bliver udgivet på Disneys sociale mediekanaler i november.
  • Særlige vintage Mickey Mouse bamser bliver givet til børn, som venter på Disney-tematiske ønsker som en del af kampagnen.

Yderligere information om reklamen
Med historiefortælling som omdrejningspunkt har kampagnen fokus på to nye elskelige karakterer, Lola og hendes barnebarn, sammen med Mickey Mouse, som medvirker som et højtelsket stykke legetøj, der bliver givet til Lola som barn. Reklamen er skabt af Disneys Consumer Products, Games & Publishing enhed med titlen ’Fra alle os til alle jer’, baseret på indsigter om den rolle, Disney spiller i julen for familier. Historien reflekterer tematikker som traditioner, at bringe familier sammen og nostalgi, hvilket familier på tværs af EMEA identificerer som vigtige for dem i juleperioden. Den var produceret af Flux Animation Studios i New Zealand.

Om Make-A-Wish® og Disneys 40-årige partnerskab
The Walt Disney Company har været med partner med Make-A-Wish® i 40 år og støttet velgørenhedsorganisationens mission med at opfylde livsændrende ønsker. Disney har et globalt mål om at give trøst og inspiration til familier med børn med alvorlige sygdomme, og de arbejder sammen med andre om at inspirere og skabe øjeblikke, der betyder noget for børnene og dem, der står dem nært, når de har mest brug for det. Den nye Disney julekampagne har som mål at indsamle vigtige midler til Make-A-Wish® gennem overskuddet fra velgørenhedssinglen, fremført af Griff, en procentdel af salget af The Disney Stores vintage udgave af Mickey-bamsen og donationer på vegne af fans, der deler deres egne højtidsøjeblikke og minder på sociale medier. Disney fejrer forbindelser og traditioner, som binder familier sammen gennem årene på tværs af alle lande og kulturer ved at hylde magiske højtidsøjeblikke på #LoveFromDisney på sociale medier. For hvert fotografi, hvor fans uploader deres eget festlige familieminde, fra fortid eller nutid, på deres Instagram, Facebook eller Twitter med #LoveFromDisney, donerer Disney $1 USD til Make-A-Wish ®, op til $100.000 USD.

Om Disney Consumer Products, Games and Publishing
Disney Consumer Products, Games and Publishing (CPGP) bringer magien fra The Walt Disney Companys brands og franchises – inklusiv Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic og mere – ind i dagligdagen for familier og fans over hele verden gennem produkter og oplevelser på tværs af mere end 100 detailkategorier fra legetøj og t-shirts til apps, bøger, videospil og mere. Som en del af Disney Parks, Experiences and Products segmentet inkluderer CPGP’s globale operationer: verdens største licensforretning, en af de største børneudgivelsesbrands, en førende licensejer af interaktive spil på tværs af platforme, Disney-butikker over hele verden og shopDisney e-handelsplatformen.

Disneys sociale formål
Udover at være en ansvarlig forretning er Disney dedikeret til at give trøst og inspiration til dem, som har brug for det, og skabe inspiration og muligheder for dem, som vil gøre verden til et bedre sted. Disneys mangeårige partnerskab med Make-A-Wish ® er et eksempel på, hvordan vi, gennem samarbejde med andre, hjælper med at opbygge følelsesmæssig modstandsdygtighed. Sammen bruger vi styrken ved vores brand, historier og karakterer til at inspirere og skabe øjeblikke, som betyder noget for børn og deres nærmeste, når de har mest brug for dem. I 2019 skabte vi mere end 26.000 livsændrende øjeblikke i Europa. For mere information om vores programmer og vores mangeårige velgørenhedspartnere, gå til www.thewaltdisneycompany.eu

Om Make-A-Wish International
Make-A-Wish® opfylder livsændrende ønsker for børn med alvorlige sygdomme. Vi ønsker at opfylde alle berettigede børns ønsker, fordi alle børn fortjener en barndom. Undersøgelser viser, at børn, som får ønsker opfyldt, kan opbygge den fysiske og følelsesmæssige styrke, de har brug for at kæmpe mod deres sygdom. I år markerer det 40-årige jubilæum for det ønske, der inspirerede grundlæggelsen af organisationen i 1980. Siden da er Make-A-Wish blevet verdens førende organisation for opfyldelse af børns ønsker og tager sig af børn i næsten 50 lande på verdensplan. Sammen har generøse donorer, støtter, ansatte og mere end 43.000 frivillige været sammen om at give håb til ønskebørn og deres familier, når de har mest brug for det. I alt har Make-A-Wish opfylde mere end 500.000 ønsker; mere end 33.000 ønsker i 2019 alene. For mere information om Make-A-Wish America, gå til wish.org, og for mere information om Make-A-Wish International, besøg worldwish.org.

Om Griff
Griff ser ud til at være godt på vej til at blive britisk pops næste store stjerne – og en ny slags popstjerne. Født i Watford med kinesiske og jamaicanske forældre begyndte hun at lave musik ved at låne hendes brors Logic: hun lærte sig selv at producere sange i skjul fra sine klassekammerater (mange af dem fandt først ud af, hvad Griff havde gang i, da de hørte hende hos Annie Mac). Griffs nysgerrighed og kreativitet er af den slags, som ikke trækker nogle grænser mellem at lave beats, at sy sit eget tøj eller skyde musikvideoer på sin iPhone under nedlukningen. Og mens det er nemt at glemme er Griffs rå, sårbare tekster en levende påmindelse om, hvor ung hun stadig er. Der er nøjsomme numre om venskab (’1,000,000 X Better’), mentalt helbred (’Say It Again’), de hårde formative brud (’Forgive Myself’) og vigtigheden af familie (se den virale ballade ’Good Stuff’ og dens bevægende fortælling om, at Griffs familie er plejefamilie for børn). I Griffs hænder bliver alle disse oplevelser lavet om til noget gennemgående positivt og får hendes form for soveværelsespop til at føles som noget, en hær af unge piger kan følge.

Peter Pishai Storgaard

Pressekontakt Seniorrådgiver