Det Kongelige Teater præsenterer: SOM I HIMLEN

Premiere 18. november i Operaen, Store Scene

Skandinaviens største musicalhit, SOM I HIMLEN, kan for første gang opleves i Danmark, når den får premiere den 18. november i Operaen med et stjernespækket cast. Publikum kan glæde sig til at opleve den hjertevarme musical med Maria Lucia Heiberg Rosenberg, Carsten Svendsen, Sicilia Gadborg Høegh og Cecilie Stenspil i musikalske ørehængere som ‘Gabriellas sang’ og ‘Den tid jeg har’.

Musicalhittet SOM I HIMLEN, der har vundet publikums hjerter i hele Skandinavien, præsenteres med et stærkt hold på scenen i en nyoversat dansk version.

SOM I HIMLEN er en forestilling om kærlighed, håb, selvopdagelse og musikkens helbredende kraft. Historien er hentet fra Carin og Kay Pollaks prisbelønnede og Oscarnominerede film Så som i himmelen fra 2004, om at elske - både hinanden men i særdeleshed også sig selv, og om hvordan musik kan bringe mennesker sammen.

Holdet bag forestillingen
Komponisten Fredrik Kempe har til SOM I HIMLEN skabt iørefaldende musik fuld af rørende sange og imponerende korsatser, der akkompagneres af Det Kongelige Kapel dirigeret af Lars Kvensler.

Edward af Silléns anmelderroste iscenesættelse bringer den bevægende historie om det lille samfund til live i Kim Witzels nærværende og intime scenografi.

Stærke musicalperformere på scenen
Det Kongelige Teater har til SOM I HIMLEN sikret sig et enestående stærkt cast bestående af tidens dygtigste musicalperformere og skuespillere. Reumertvinderen Carsten Svendsen ses i hovedrollen som den ambitiøse dirigent Daniel, og musicalstjernen Maria Lucia Heiberg Rosenberg kan opleves i rollen som den hårdt prøvede Gabriella, der finder trøst i sangen og fællesskabet. Cecilie Stenspil og Sicilia Gadborg Høegh spiller Inger og Lena.

Blandt de øvrige medvirkende er Troels Malling, Jesper Lundgaard, Lars Arvad, Mathias Hartmann Niclasen, Nicoline Siff Møller, Kristian Rossen og Betty Glosted.

Handlingen
Den internationalt berømte dirigent Daniel Daréus dirigerer i fine koncertsale og operahuse overalt i verden. Trods sin succes er han frustreret, for Daniel er en stor musiker, men tonedøv over for livet og kærligheden. Musikken og berømmelsen giver ham ikke længere samme glæde som førhen, og uden varsel får han pludselig under en koncert en blodprop, der næsten slår ham ihjel. For at finde ro vender han hjem til sin barndomsby, hvor han modvilligt overtager byens lille kirkekor og dets farverige skare af medlemmer.

Se mere om SOM I HIMLEN her

HAVE Kommunikation & PR

For mere information, kontakt venligst:
Amalie Søndergaard // amalie@have.dk // 28588150
Kathrine Clemmensen // kathrine@have.dk // 22902645

Fakta om SOM I HIMLEN
Scene: Operaen, Store Scene, Det Kongelige Teater.
Spilleperiode: 18/11 - 28/12 2023
Forestillingens varighed: 2 timer og 45 minutter inkl. en pause.
Sprog: Der synges på dansk med danske overtekster.

Medvirkende:

Sangtekster: Carin Pollak og Fredrik Kempe
Originalinstruktør: Markus Virta
Originalproducenter: Vicky og Johan von der Lancken
Gabriellas sang: Stefan Nilsson (musik) og Py Bäckman (tekst)

Originalopsætningen af SÅ SOM I HIMMELEN havde premiere 13. september 2018 på Oscarsteatern i Stockholm, produceret af Vicky Nöjesproduktion & 2Entertain
Teaterforlag: Nordiska ApS

Dirigent: Lars Kvensler