CPH STAGE OFFENTLIGGØR DE FØRSTE 14 FORESTILLINGER OG ÅBNER FOR EARLY BIRD BILLETTER I FEBRUAR

I dag kan teaterfestivalen CPH STAGE offentliggøre de første 14 forestillinger, som skal spille under festivalen den 2. – 11. juni i København og på Frederiksberg. Blandt forestillingerne er årets åbningsforestilling, som er københavnerpremieren på Hotel Pro Formas nye forestilling I KRYDSET FÅR DE NY SOFA. De øvrige 13 forestillinger er alle særligt udvalgt af festivalen som noget af det, publikum bør lægge ekstra mærke til. Alle forestillinger kan købes med early bird rabat i hele februar.

CPH STAGE kan for niende gang invitere publikum til årets største teateroplevelse den 2. – 11. juni, når den årlige teaterfestival præsenterer noget af det bedste teater fra ind- og udland. Forestillingerne byder på en bred variation af tematikker og genrer fra det klassiske og traditionelle til det moderne og nytænkende. CPH STAGE tilbyder noget for enhver smag, når gæsterne kan vælge mellem 100 forestillinger og events på 50 forskellige scener i løbet af festivalens 10 dage. Biletter kan købes fra i dag på www.cphstage.dk.

ÅBNINGSFORESTILLING AF HOTEL PRO FORMA
CPH STAGE åbner festivalen med en storslået københavnerpremiere af performanceteatrets mestre Hotel Pro Forma og deres nye forestilling I KRYDSET FÅR DE NY SOFA. Forestillingen er baseret på Helle Helles roman ’de’ og har Rosalinde Mynster i hovedrollen. I Hotel Pro Formas karakteristiske og storslåede mix af tekst, lys, farver, billeder og musik bliver publikum præsenteret for en scene, der består af lysende LED-stænger. En ung kvinde bevæger sig rundt på scenen, hvor hun genoplever sit liv i fragmenter. Forestillingen spiller under hele festivalen med en særskilt åbning den 1. juni på Aveny-T.

CPH STAGE’S UDVALGTE
Festivalen har i år særligt udvalgt en række forestillinger, som publikum skal lægge mærke til. Forestillingerne viser alle spændvidden af dansk teater lige nu med alt fra klassikere til performance af international kaliber, fra humoristiske fremstillinger af ligestilling til eksplosiv dans. Og forestillingerne kan tilmed købes med early bird rabat i hele februar.

Blandt de udvalgte forestillinger finder man hele to af det prisvindende kompagni Fix & Foxy. CPH STAGE viser både den barske klassiker ROCKY og den digitale forestilling AVATAR ME, som med en direkte forbindelse tager publikum med rundt i bl.a. Indien. Der er også mulighed for at gense Husets Teaters anmelderroste forestilling MIT ARBEJDE baseret på Olga Ravns bestsellerroman om en kvindes benhårde rejse ind i moderskabet. Blandt de udvalgte er også danseforestillingen ACT OF GRAVITY, hvor dansekompagniet Recoil Performance Group har teamet op med organisationen Science & Cocktails. Videnskab og cocktails bliver her forenet, når Den Grå Hal bliver indrettet med trampoliner, lys og musik. Sidst, men ikke mindst viser det prisvindende dansekompagni, Uppercut Danseteater, bl.a. deres intense forestilling PLEJER ER DØD – LIMBO.

DE 14 UDVALGTE FORESTILLINGER:

I KRYDSET FÅR DE NY SOFA, HOTEL PRO FORMA

MIT ARBEJDE, HUSETS TEATER

ARGUMENTER IMOD KVINDER, BAGGÅRDSTEATRET

DRYPPENDE STOF – SAPFOS FRAGMENTER, BÖCHER & FISCHER

ROCKY!, FIX & FOXY

PLEJER ER DØD – LIMBO, UPPERCUT DANSETEATER

ACT OF GRAVITY – RECOIL PERFORMANCE GROUP

KABOOM – KUNSTEN AT ØDELÆGGE, LIVE ART DENMARK

SONG OF 8, INTERCONNECTED INSTITUTE OF REALITIES

CANADA, LIVINGSTONES KABINET

AVATAR ME, FIX & FOXY

OCEANIC, MARIE TOPP & JULIA GIERTZ

STORMEN - THE TEMPEST, GLAD TEATER

BENCHED, UPPERCUT DANSETEATER

CPH STAGE &
HAVE Kommunikation & PR

For yderligere kontakt,
Rikke Hesselholt // rikke@have.dk

FAKTA OM CPH STAGE
CPH STAGE blev afholdt for første gang i 2013 og har siden udviklet sig til Københavns største teaterbegivenhed. Over 10 dage præsenterer festivalen mere end 100 forestillinger og events på mere end 50 forskellige venues rundt om i byen. CPH STAGE er et mødested mellem kunstnere, indkøbere, branche og publikum der mødes i faglig udveksling og festlig fejring af scenekunsten.

CPH STAGE 2022 er støttet af: Københavns Kommune, Frederiksberg Kommune, Statens Kunstfond, Dansk Skuespillerforbund og Wilhelm Hansen Fonden.

Billetter kan købes på: www.cphstage.dk
#cphstage
www.facebook.com/cphstagedk