Anmelderinvitation: KØD & BLOD af Jeanette Nordahl

KØD & BLOD

Onsdag den 4. marts kl. 9.30 i Grand, sal 3

BIOGRAFPREMIERE DEN 12. MARTS

Tilmelding skal ske til Martin Bunk // martin@have.dk // SU senest 2. marts.

Fakta om KØD & BLOD
Produktionsselskabet Snowglobe og Scanbox Entertainment præsenterer instruktør Jeanette Nordahls spillefilmsdebut, det moderne mafiadrama KØD & BLOD, skrevet af Ingeborg Topsøe. Filmen er en intens familiefortælling i et kriminelt miljø med et nådesløst blik på kærlighed, sammenhold og fællesskabets destruktive magt. KØD & BLOD er blevet optaget på Fyn og får biografpremiere torsdag d. 12. marts 2020.

KØD & BLOD får verdenspremiere på den 70. udgave af Berlin International Film Festival, Berlinalen, hvor filmen er udtaget til sideprogrammet PANORAMA. Berlinalen løber af stablen 20. februar – 1. marts.

Handlingen
Da Idas mor omkommer i en bilulykke, placeres den kun 17-årige pige hos sin moster og sine voksne fætre. Ida har ikke set sin mors side af familien i mange år, men hendes nye hjem er fyldt med kærlighed og varme. Ikke mindst på grund af familiens overhoved, den altdominerende Bodil, der holder sammen på familien. Familiens kriminelle levevej bliver hurtigt hverdag for Ida, men det er ikke altid nemt at adskille vold og manipulation fra kærlighed og omsorg. Snart indser Ida, hvad hendes mor i sin tid flygtede fra.

Filmen får premiere i følgende danske biografer:
Cinemaxx KBH, Cinemaxx, Aarhus, Cinemaxx Odense, Grand, Nordisk Film Biografer Dagmar, Nordisk Film Biografer Falkoner, Nordisk Film Biografer Fields, Nordisk Film Biografer Palads, Nordisk Film Biografer Lyngby, Nordisk Film Biografer Tåstrup, Nordisk Film Biografer Esbjerg, Nordisk Film Biografer Frederikssund, Nordisk Film Biografer Waves, Nordisk Film Biografer Herning, Nordisk Film Biografer Hillerød, Nordisk Film Biografer Kolding, Nordisk Film Biografer Køge, Nordisk Film Biografer Nykøbing F, Nordisk Film Biografer Næstved, Nordisk Film Biografer Odense, Nordisk Film Biografer Randers, Nordisk Film Biografer Ålborg, Nordisk Film Biografer Ålborg Syd, Nordisk Film Biografer Trøjborg, Nordisk Film Biografer Aarhus, Atlas, Haderslev, Hjørring, Næstved, Roskilde, Vejle, Empire, Ballerup, Værløse, Birkerød, Valby, Ishøj, Klovborg, Struer, Hornslet, Korsør, Biffen Aalborg, Hadsund, Nyborg, Nykøbing M, Cafebiografen Odense, Helios Faaborg, Sønderborg, Aabenraa, Varde, ØFP, Nicolai Kolding, Scala Gudhjem

Filmholdet:

• Instruktør: Jeanette Nordahl
  • Manuskript: Ingeborg Topsøe
  • Producere: Eva Jakobsen, Katrin Pors og Mikkel Jersin
  • Fotograf: David Gallego
  • Production Designer: Helle Lygum Justesen
  • Klipper: Michael Aaglund
  • Lyddesignere: Philip Nicolai Flindt og Adrian Aurelius
  • Komponist: Frederikke Hoffmeier
  • Casting Director: Casteriet v/Anja Philip