Åbning af genbrugsbutik i Tinglev

Fredag den 5. juli kl. 12.00 slår Dansk Folkehjælp dørene op til en ny genbrugsbutik på adressen Hovedgaden 19 i Tinglev. Genbrugsbutikkerne i Dansk Folkehjælp bliver bestyret af frivillige og overskuddet går til sociale aktiviteter gennem Dansk Folkehjælp både lokalt og landsdækkende.

Gennem længere tid har Dansk Folkehjælp arbejdet for at finde egnede lokaler til en ny genbrugsbutik i landsdelen. Det ønske er nu gået i opfyldelse, og fredag den 5. juli 2019 åbner genbrugsbutikken i Tinglev på adressen Hovedgaden 19 (tidligere Sydbank). De frivillige bag genbrugsbutikken har knoklet med at få lokalerne klar til åbning, og det er et flot resultat, som nu står klar til at blive taget i brug til gavn for lokalområdet.

Genbrug - en gevinst for alle
Genbrugstøj præger i stigende grad moden og bybilledet i mange byer i Danmark, og det samme gør desværre socialt udsatte familier og børn. Dansk Folkehjælps genbrugsbutikker rundt om i Danmark, sælger billigt genbrugstøj og brugsgenstande til dem, som har en stram økonomi, men også de mere miljø- og modebevidste forbrugere, der er på jagt efter unik genbrug.

Generalsekretær i Dansk Folkehjælp Klaus Nørlem udtaler: ”Vi prøver at slå tre fluer med ét smæk; i stedet for at smide tøjet ud kan danskerne aflevere deres brugte tøj og brugsgenstande hos os, dels kan vi rejse midler til at hjælpe socialt udsatte og andre endnu mere, end vi gør nu lokalt og landsdækkende, og dels får socialt udsatte råd til at købe kvalitets genbrug. På den måde kan man sige, at socialt udsatte familier kan støtte sig selv ved at købe genbrugstøj hos os. Som landsdækkende organisation i Danmark, sender vi hver sommer mange familier og børn på ferie med vores Feriehjælp, og vi hjælper også, når der til jul uddeles Julehjælp og Konfirmationshjælp til fattige børnefamilier i Danmark m.m.

Åbningsreception fredag den 5. juli 2019 kl. 12.00
Dansk Folkehjælps genbrugsbutik i Tinglev, Hovedgaden 19 afholder åbningsreception fredag den 5. juli kl. 12.00, hvor alle er velkommen til at besøge butikken. Vi glæder os til at se alle, der vil være med til at markere åbningen af genbrugsbutikken i Tinglev.

Læs mere om vores genbrugsbutikker her.

#folkehjælp

Dansk Folkehjælp

For yderligere oplysninger:
Natasha Holst Bülow // pressekontakt // Have Kommunikation: natasha@have.dk // 2763 6988
Rikke Hesselholt // pressekontakt // Have kommunikation: rikke@have.dk // 28433893