HUNDERUPSKOLEN I ODENSE VINDER LANDSDÆKKENDE TEGNEKONKURRENCE

HUNDERUPSKOLEN I ODENSE VINDER LANDSDÆKKENDE TEGNEKONKURRENCE

Bakterier, hygiejne og håndvask har været på skoleskemaet i 1. B på Hunderupskolen i Odense. Arbejdet har resulteret i en flot førsteplads i en landsdækkende tegnekonkurrence arrangeret af Villeroy & Boch Danmark i forbindelse med Skoletoiletdagen 2015 og World Toilet Day 2015

I forbindelse med den internationale World Toilet Day i dag den 19. november 2015 har eleverne i 1. B på Hunderupskolen i Odense fået en god nyhed. De kan nemlig snart glæde sig til spritnye, hygiejniske og vandbesparende wc’er og vandhaner på de toiletter, som de benytter sammen med skolens børnehave-

og førsteklasser.

De 23 elever har sikret sig de nye toiletter ved at vinde en landsdækkende tegnekonkurrence arrangeret af Villeroy & Boch Danmark. Som led i konkurrencen har bakterier, sæbe og håndvask været på skoleskemaet i klassen for at sætte fokus på god hygiejne som et effektivt middel til at forebygge smitte og sygdom i klassen. Helle Vinsten, der har arbejdet med klassen med et skema til håndvask sammen med Dorthe Petersen, fortæller:

”Børnene har som led i arbejdet lavet en tegning hver med deres opfattelse af, hvordan håndvask kan

bekæmpe de onde bakterier. Det har været en god og lærerig proces, hvor eleverne virkelig har engageret sig i emnet og leveret flotte tegninger i stærke farver, som åbenbart er faldet i god jord hos dommerkomiteen. Begejstringen var stor, da de fik at vide, at deres anstrengelser havde båret frugt. Arbejdet har generelt medvirket til endnu større forståelse for, hvorfor det er så vigtigt at vaske hænder. Og at det samtidig har resulteret i en førsteplads og nye toiletter er både lærere og elever på skolen naturligvis stolte af.”

SPONSOR FOR SKOLETOILETDAGEN 2015

Det er andet år, at Villeroy & Boch Danmark arrangerer en hygiejnekonkurrence for skoler i København, Odense og Aarhus. Konkurrencen blev lanceret for skolerne i maj måned i forbindelse med Rådet for bedre Hygiejnes Skoletoiletdag 2015, som Villeroy & Boch er sponsor for.

”Som en førende leverandør af hygiejniske og vandbesparende løsninger til både private og offentlige toiletter ønsker vi at bakke op om rådets arbejde for at forbedre toiletforholdene og hygiejnen på landets skoler og institutioner. Det er vores håb, at vi med konkurrencen kan være med til at lære førsteklasserne om bakterier, håndvask og spredning af sygdomme på en spændende og sjov måde. Og det kan vi konstatere er lykkedes,” siger PR- og Marketing Manager Pernille Holst Myers og tilføjer:

”Skolens toiletter er dét sted, hvor en meget central del af smitteforebyggelse bør finde sted - nemlig ved vandhanen og håndvasken efter toiletbesøg.”

De nye toiletter og armaturer af mærket Gustavsberg vil blive installeret kvit og frit af det lokale VVS-firma TH. Jensen inden årets udløb. Ud over de nye toiletter og armaturer har 1. B også fået en flot plakat med deres 23 tegninger som et synligt bevis på sejren.

EN VIGTIG SAG I HELE VERDEN

Det er ikke kun i Danmark, at Villeroy & Boch arbejder for at forbedre sanitetsforhold for børn. Koncernen bidrager løbende til den verdensomspændende udfordring med at skabe god hygiejne og ordentlige toiletforhold. I forbindelse med World Toilet Day har Villeroy & Boch bl.a. doneret toiletter, håndvaske og armaturer til udvidelsen af et børne- og ungdomscenter i Cape Town, Sydafrika. De nye hygiejniske sanitetsprodukter er med til at hindre spredning af sygdomme, når børn og unge kommer på centret for at lege, spille musik og modtage læring.

BILLEDTEKSTER:

Billede 01: Begejstringen var stor, da børnene i 1. B på Hunderupskolen fik at vide, at deres anstrengelser havde båret frugt, og de havde vundet den landsdækkende tegnekonkurrence.

Billede 02: Pernille Holst Myers fra Villeroy & Boch Danmark (tv) overrækker plakaten med de 23 tegninger til Helle Vinsteen fra Hunderupskolen, som et synligt bevis på sejren i tegnekonkurrencen.

Villeroy & Boch Danmark A/S er et lokalt salgskontor for Villeroy & Boch AG gruppen med hovedkontor i Mettlach, Tyskland. Vi sælger og markedsfører de to brands Villeroy & Boch / Gustavsberg på det danske marked. Med varemærket Gustavsberg tilbyder vi produkter til det komplette badeværelse i et funktionelt Nordisk design med stolte traditioner tilbage fra 1825. Med varemærket Villeroy & Boch, der startede helt tilbage i 1748 tilbyder vi eksklusivt design indenfor Bad & Wellness. Alle vores produkter produceres i Europa.

Kontakt os på kundeservice@gustavsberg.com

Pressekontakt Marketing Communications Manager Northern Europe Bath & Wellness