Gustavsberg lancerer køkkenarmaturer med Energiklasse A - de første på markedet

Gustavsberg lancerer markedets første køkkenarmatur med energiklasse A

Gustavsberg er som de første på markedet nu klar med en ny serie af Ny Nautic køkkenarmaturer med energiklasse A (SS-82 0000:2020). Siden standarden blev introduceret på det nordiske marked i 2010, har det været anset for mere eller mindre umuligt at nå den højeste energiklasse på et køkkenarmatur – både ud fra tekniske begrænsninger men måske frem for alt set fra et brugerperspektiv.

Gustavsberg har løst disse udfordringer og lancerer nu ti opgraderede armaturer til køkkenet.En udfordring har tidligere været at få et tilstrækkeligt vandflow til, at armaturet effektivt kan rengøre fx en stegepande – noget, der nu er afhjulpet med en helt ny indmad i køkkenarmaturet, så det giver en stabil temperatur, et tilpasset flow og er særdeles energieffektiv.

"Denne banebrydende lancering bekræfter vores engagement i øget ressourceeffektivitet og reduceret miljøpåvirkning. Vi er overbeviste om, at de nye køkkenarmaturer sammen med vores bredere udvalg af vand- og energieffektive løsninger vil få store positive konsekvenser for ejendomsselskaber, forbrugere og samfundet som helhed." siger Anna Marciniak, produktchef for armaturer hos Gustavsberg.

Armaturerne er udviklet og fremstillet i Vårgårda, Sverige, hvor Gustavsberg vandhaner er blevet produceret i over 100 år. Alle armaturerne er typegodkendte og opfylder kravene inden for:

• EU-taksonomien
  • Miljøbygning Sølv
  • LEED platin

Størstedelen af sortimentet er EPD-deklareret og opfylder desuden kravene indenfor:

• Miljøbygning Guld
  • Svanemærkning
  • REACH
  • DGNB

Nogle af modellerne fås endda i blyfrit materiale.

Den nye Nautic er en komplet serie af vandhaner designet til nutidens og morgendagens krav. Den unikke Smart Inside teknologi betyder, at udskiftelige funktioner kan opgraderes, hvilket muliggør tilpasninger til forskellige miljøkrav og certificeringer eller til nye regler i dag og i fremtiden. Det betyder en forlænget levetid og endnu bedre holdbarhed. Fra før findes der både håndvaskarmatur og bruseløsninger, der har energiklasse A, og som opfylder kravene til fx EU-taksonomien. Med de nye produkter er det nu muligt at vælge vand- og energirigtige armaturer med højeste energiklasse til både badeværelser og køkkener.

”Allerede i 80’erne havde vi som de første i verden patent på et vandbesparende termostarmatur, og tidligt i 90’erne supplerede vi teknologien med patent på energibesparelser. Vi hos Gustavsberg er stolte af at kunne fortsætte vores tradition for at være på forkant med udviklingen gennem denne lancering." siger Anna Marciniak, produktchef for armaturer hos Gustavsberg.

Villeroy & Boch Danmark A/S er et lokalt salgskontor for Villeroy & Boch AG gruppen med hovedkontor i Mettlach, Tyskland. Vi sælger og markedsfører de to brands Villeroy & Boch / Gustavsberg på det danske marked. Med varemærket Gustavsberg tilbyder vi produkter til det komplette badeværelse i et funktionelt Nordisk design med stolte traditioner tilbage fra 1825. Med varemærket Villeroy & Boch, der startede helt tilbage i 1748 tilbyder vi eksklusivt design indenfor Bad & Wellness. Alle vores produkter produceres i Europa.

Kontakt os på kundeservice@gustavsberg.com

Pressekontakt Marketing Communications Manager Northern Europe Bath & Wellness