Vinterbadning derhjemme hele året: Sådan får du de bedste kolde brusebade

Vinterbadning derhjemme hele året: Sådan får du de bedste kolde brusebade

Vinterbadning er blevet en af danskernes fortrukne aktiviteter. Det kolde gys siges at være både forfriskende og godt for helbredet. Men man behøver ikke at skulle i havet for at få fordelene ved en kold dukkert. GROHE, en af Danmarks største leverandører af produkter til køkken og bad, guider dig til den rigtige bruser til kolde brusebade.

Det virker nok ikke særlig tiltalende at slutte det varme brusebad af med at skrue hanen hen på det koldeste, men det er det værd. Kulden får dig ikke kun til at føle dig mere frisk - den kolde temperatur har også en række sundhedsmæssige fordele. GROHE guider til, hvordan du ved hjælp af det rigtige brusehoved kan få det bedste ud af kolde brusebade hele året rundt.

"Det er fantastisk, at vinterbadning er blevet så stor en trend. Vi ønsker altid at opfordre til, at man designer badeværelset, så det bliver et sted for afslapning og velvære. Et koldt brusebad er et godt trick til at opnå dette, hvis vinterbadning i havet ikke er en mulighed i en travl hverdag," siger Mette Nielsen, der er marketingschef i GROHE Danmark.

Sådan får du det perfekte kolde brusebad

1. Skiftende styrker
For at få et godt koldt brusebad, kan det være en fordel at bruge en håndbruser med forskellige strålestyrker, hvor du nemt kan skifte mellem blødere og hårdere stråler.

2. Forfriskende regn til nydelse
Selvom et varmt brusebad er beroligende, kan et koldt brusebad faktisk også nydes – med det forfriskende, kolde vand fra en rainshower kan du drømme dig til Amazonas regnskov.

3. Strålemønstre der vækker kroppen
Det er vinter, og morgenerne kan føles mørke. Det gør, at det ikke altid er så let at stå tidligt op. En hovedbruser, der hurtigt vækker kroppen, er det perfekte middel mod morgentrætheden.

GROHE er et af verdens førende brands inden for armaturer til køkkener og komplette sanitære løsninger til badeværelser. GROHE har over 6.500 ansatte i 150 lande – heraf 60 på salgskontoret i Danmark, der også huser det nordiske hovedsæde. Med målrettet fokus på kundernes behov skaber GROHE intelligente, livsforbedrende og bæredygtige løsninger, der alle bærer kvalitetsstemplet: ”designed and engineered in Germany”. Bæredygtighed er et nøgleområde for GROHE, der som den første sanitetsproducent i verden i foråret 2020 nåede målet om en CO2neutral produktion. Siden 2014 har GROHE været en del af den børsnoterede japanske koncern LIXIL Group Corporation sammen med en række andre nøglebrands indenfor sanitet og byggeri.

Læs mere om GROHE her.

Vandbarometret
For at sætte fokus på vand som en begrænset ressource og få flere til at reflektere over deres eget forbrug har GROHE i Norden introduceret Vandbarometret: en årlig analyse, der belyser danskernes, svenskernes, nordmændenes og finnernes forbrug med tips til at reducere vandforbruget i hverdagen.

Ved Stigbordene 32, 2 th. • 2400 Copenhagen • Phone: +45 44 65 68 00 • www.grohe.dk.

Kirstine Stagis

Pressekontakt Primetime PR Medie- og presserelateret (+45)2067 2093

GROHE er et førende brand inden for armaturer til køkkener og komplette løsninger til badeværelser. GROHE har over 7.200 ansatte bl.a. på salgskontoret i Danmark, der også huser det nordiske hovedsæde

Bryggernes Plads 2, 1 Sal