Køkken og bad: Design det sort og simpelt

Køkken og bad: Design det sort og simpelt

Mange danske hjem er indrettet efter princippet ’less is more’, og det minimalistiske udtryk er kommet for at blive. Med GROHEs nye matsorte farve har forbrugerne mulighed for at bryde med de lyse flader og skabe kontrast til de populære hvide og cremede farver men samtidig holde hjemmet helt simpelt.

Den nye matsort gør det muligt at indrette både køkken og bad efter personlig stil og præference. Matsort er en god kontrast til de lyse træmøbler og flettede kurve, og samtidig bibeholdes den nordiske simple minimalisme, fordi en vandhane eller skylleplade kun er et element i indretningen. Det giver mulighed for at fastholde den rene og lyse stil, som mange danskere indretter deres hjem efter.

”Det er vigtigt for os, at vores kunder har mulighed for at designe køkken og bad efter deres individuelle smag. Det giver vores Colors Collection mulighed for. Vi ser en stigende interesse for den matsorte farve blandt vores forbrugere, fordi den bryder med de hvide flader, men ikke føles voldsom og tung i rummet,” siger Mette Nielsen, der er marketingschef i GROHE Danmark.

GROHE tilbyder et udvalg af skylleplader, og de nye vandsystemer Blue og Red i farven Matt Black. Colors Collection har flere udvalgte farver, som gør det nemt at indrette efter personlig stil.

GROHE er et af verdens førende brands inden for armaturer til køkkener og komplette sanitære løsninger til badeværelser. GROHE har over 6.500 ansatte i 150 lande – heraf 60 på salgskontoret i Danmark, der også huser det nordiske hovedsæde. Med målrettet fokus på kundernes behov skaber GROHE intelligente, livsforbedrende og bæredygtige løsninger, der alle bærer kvalitetsstemplet: ”designed and engineered in Germany”. Bæredygtighed er et nøgleområde for GROHE, der som den første sanitetsproducent i verden i foråret 2020 nåede målet om en CO2neutral produktion. Siden 2014 har GROHE været en del af den børsnoterede japanske koncern LIXIL Group Corporation sammen med en række andre nøglebrands indenfor sanitet og byggeri.

Læs mere om GROHE her.

Vandbarometret
For at sætte fokus på vand som en begrænset ressource og få flere til at reflektere over deres eget forbrug har GROHE i Norden introduceret Vandbarometret: en årlig analyse, der belyser danskernes, svenskernes, nordmændenes og finnernes forbrug med tips til at reducere vandforbruget i hverdagen.

Ved Stigbordene 32, 2 th. • 2400 Copenhagen • Phone: +45 44 65 68 00 • www.grohe.dk.

Kirstine Stagis

Pressekontakt Primetime PR Medie- og presserelateret (+45)2067 2093

GROHE er et førende brand inden for armaturer til køkkener og komplette løsninger til badeværelser. GROHE har over 7.200 ansatte bl.a. på salgskontoret i Danmark, der også huser det nordiske hovedsæde

Bryggernes Plads 2, 1 Sal