Grønlands Rejsebureau har haft et stærkt 2013

Rejsebranchen har haft hårde år, men en skarp indsats har sikret, at Grønlands Rejsebureau fortsat er en sund og moderne virksomhed i vækst.

På den netop afholdte generalforsamling i Grønlands Rejsebureau kunne selskabets administrerende direktør, Peter Bastrup, fremlægge et stærkt regnskab og et overskud før skat på 4,5 millioner kroner. Overskuddet efter skat blev på 2,8millioner. Det gode resultat skyldes flere kunder, en øget omsætning og ikke mindst en meget dedikeret og målrettet indsats fra selskabets medarbejdere.

”Den øgede omsætning kommer primært af en tilgang af nye erhvervs- og privatkunder i Grønland og Danmark. Vi oplever, at specielt kunderne i Grønland er ved at få øje på den gode service og det produkt, Grønlands Rejsebureau tilbyder”, fortæller Peter Bastrup.

Selvbetjening til erhvervskunder på ny onlineportal
I 2013 kunne Grønlands Rejsebureau tilbyde erhvervskunder, selvstyreinstitutioner og andre offentlige virksomheder den nye ”NAIA” online portal. Portalen giver virksomhederne adgang til selv effektivt og billigt at planlægge, booke, bestille og købe rejseydelser, og den enkelte virksomhed kan selv definere, hvilke rejsepolitikker og regelsæt de enkelte medarbejdere må rejse efter. Det gør NAIA til et unikt værktøj til at optimere virksomhedens rejseydelser og få mere ud af rejsebudgettet.

Turister rejser oftere i ”skuldersæsonen”
På turismesiden er der fremgang at spore, når det gælder antallet af udenlandske kunder, og her har Grønlands Rejsebureau i 2013 oplevet en vækst på 18 %. Det er desuden meget glædeligt, at turisterne er ved at få øje på de muligheder, som Grønland også tilbyder uden for højsæsonen. Grønlands Rejsebureau har således oplevet en stigning på 57 % fra 2013 til 2014, når det
gælder turister, der har rejst i foråret.

Peter Bastrup udtaler:
”Vi vil helt sikkert udnytte disse positive tendenser og fremadrettet vil vi, sammen med den øvrige Air Greenland koncern, målrettet øge vores salgsindsats på markederne udenfor Danmark og indsatsen for at tiltrække endnu flere turister i skuldersæsonen”.

Det har gennem de sidste to år været muligt at booke sin turistrejse online på Grønlands Rejsebureaus hjemmeside. I 2013 blev 35 % af alle solgte turistrejser i Grønlands Rejsebureau solgt online.

Grønlands Rejsebureau forventer, at den positive trend, både indenfor turisme og erhverv, fortsætter i 2014.

Yderligere oplysninger fås hos administrerende direktør Peter Bastrup, mobil +45 28 19 82 27.

• rejser til grønland
  • grønland

Grønlands Rejsebureau er verdens største udbyder af skræddersyede rejser og pakkerejser til Grønland. Vi arrangerer også rejser til Island, Færøerne, Antarktis, Svalbard, Lapland og Lofoten. Derudover har vi en bred vifte af grupperejser, konferencer og læser- og foreningsrejser. Fælles for dem alle er, at vi vil skabe en unik rejseoplevelse og give dig en rejse for livet med hjem i bagagen!

Lise Gram Eriksen

Pressekontakt Marketingchef Marketing +4551518277