Volkswagen har valgt Goodyears sommer-, vinter- og helårsdæk til deres ID. Buzz

Volkswagen har valgt Goodyears sommer-, vinter- og helårsdæk til deres ID. Buzz

• ID.Buzz bliver den anden ID-model, der udstyres med Goodyear-dæk efter ID.3
  • Eagle F1 Asymmetric 5, UltraGrip Performance+ og Vector 4Seasons Gen-3 er de dæk, der fås til køretøjet.

Det er med stor fornøjelse, at Goodyear kan meddele, at den længe ventede Volkswagen ID. Buzz og transportversionen ID.Buzz Cargo vil have Goodyear-dæk som originaludstyr på hele serien.

ID. Buzz skal bringe VW-minibussen klassiske design og stil tilbage. Det ikoniske køretøj skal moderniseres, dog denne gang med en elmotor, der forventes at yde en rækkevidde på 400 km med en batteripakke på 77 kWh. De imponerende tal er hjulpet på vej af Goodyears dækserie, som er udviklet til at minimere rullemodstanden uden at gå på kompromis med ydelsen.

Goodyear kommer til at levere sommer-, vinter- og helårsdæk som originaludstyr til ID. Buzz-serien: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, UltraGrip Performance+ og Vector 4Seasons Gen-3.

Eagle F1 Asymmetric 5 er blevet valgt pga. dets manøvreevne under både tørre og våde vejrforhold. Dækket, som er udviklet til at levere enestående komfort, bliver tilgængeligt til 18-tommer fælge. Dækket er dokumenteret testvinder og udviser imponerende egenskaber inden for ydeevne og kørsel i vådt vejr. Som elektrisk køretøj kræver ID. Buzz et dæk, der kan håndtere elmotoren og stadig levere en komfortabel og stille køreoplevelse.

Goodyear UltraGrip Performance+ er designet til at yde optimalt på både sne og is, samtidig med at det har et godt vejgreb på tør vejbelægning. Dækket, der fås til 18- og 20-tommer fælge indeholder funktioner, der giver enestående bremselængder på sne, forbedret slidstyrke samt mindre risiko for akvaplaning. Som en del af Goodyears omfattende vinterdæksortiment leveres UltraGrip Performance+ med 3PMSF-logoet (det tretindede bjerg med snefnug), der viser, at dækket er specialudviklet til forhold med is og sne.

Goodyear vil også fremstille Vector 4Seasons Gen-3 som helårsdæk. Det vil kunne fås i dimensionerne 235/60R18 (fordæk) og 255/55R18 (bagdæk) til de bilejere, der ønsker den bedste allround-performance under alle vejrforhold. Dækket bliver desuden tilgængeligt med 3PMSF-logoet (det tretindede bjerg med snefnug).

Hans Vrijsen, Managing Director Consumer OE, Goodyear EMEA: “Vi har været så privilegerede, at Volkswagen har valgt os til at levere dæk til deres ID. Buzz. Med de tre dæk, vi har stillet til rådighed, er alle forhold dækket. Da det er en elbil, har vi gjort ekstra meget ud af at begrænse rullemodstanden, og da elektrificering er en central del af Goodyears markedsstrategi, har vi et bredt sortiment af dæk, der passer til de krav til performance, elbilerne stiller.«

Tilgængelige dækdimensioner:

· Eagle F1 Asymmetric 5

· UltraGrip Performance+

235/50R20

265/45R20

· Vector 4Seasons Gen-3

255/55R18

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 74.000 personer og har 57 produktionssteder i 23 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.com/corporate.