Verdenspremiere på Dunlops MultiTread premium-regummieringer - Kvalitetsprodukter, der reducerer driftsomkostningerne

Dunlop lancerer MultiTread - en helt ny serie af varmvulkaniserede regummieringer i premiumkvalitet, der matcher den nye generation Dunlop dæk, både når det gælder performance og reducerede driftsomkostninger. Regummiering er blevet et stadig mere vigtigt aspekt af økonomisk dækmanagement, og nutidens transportfirmaer vil have produkter med den bedst mulige performance. MultiTread er en ny generation af regummieringer, hovedsageligt til trækaksler, med en serie slidbaner specialdesignet til den enkelte servicetype. Dæk, der leverer den topperformance og kilometerpris, moderne transportfirmaer forlanger.

Fordelene ved disse nye produkter er de samme som ved nye Dunlop-dæk; højt kilometertal, god træk- og bremseevne i vådt føre så vel som præcise styreegenskaber og komfort, og frem for alt en lav kilometerpris. MultiTread-processen forlænger Dunlop-karkassernes levetid og øger deres kilometertal. Herved reduceres både driftsudgifter og påvirkning af miljøet.

MultiTread-serien indeholder i første omgang genfremstillede karkasser fra Dunlops seneste generation, som er bygget efter de samme krævende specifikationer som det nye SP 444 trækdæk og de nye SP 372 dæk til busser og offentlig transport. MultiTread-serien udvides senere med anhængerdæk og dæk til blandet service.

Omkostningerne til dæk udgør ca. 4 % af det samlede køretøjs pris, og de har også en stærk indvirkning på brændstofforbruget, der udgør yderligere 25 % af de samlede udgifter. Nutidens flådeoperatør kæmper for at nedbringe omkostningerne pr. kilometer og reducere brændstofforbruget, og han ønske at sove godt om natten, velvidende at han har en effektiv servicesupport. ”Den moderne flådeoperatørs tilgang består i at vælge en dækpartner, der leverer ikke bare de mest effektive nye produkter, men også et komplet og innovativt regummieringsprogram.,” siger Hubert Moquet, Director Retread Operations, Goodyear Dunlop EMEA. “Dette er en meget vigtig del af omkostningskontrollen. Gennem lanceringen af MultiTread er Dunlop nu i stand til at efterkomme transportfirmaernes behov, både når det gælder en omfattende produktportefølje og serviceydelser.”

MultiTread bruger kun den seneste generation af Dunlop SP 344- og SP 444-karkasser til produktionen af MT SP 444-regummieringer. Karkasserne kvalitetstjekkes for at sikre, at de er egnede til regummiering. Når de er kontrolleret og forarbejdet, pålægges slidbaner og sidevægge, der består af samme materialer som et tilsvarende nyt dæk. Derefter støbes dækket med samme slidbanemønster og kontaktflade som et nyt dæk. Når det er vulkaniseret og har gennemgået en streng kvalitetskontrol, er det klart til brug.

Der vil kunne fås syv størrelser i slutningen af 2010 – 315/80R22.5, 315/70R22.5, 295/80R22.5, 245/70R19.5, 265/70R19.5 og 285/70R19.5, kaldet MT SP 444 og et 275/70R22.5 kaldet MT SP 372. I løbet af 2011 følger flere størrelser.

MultiTread betyder længere levetid og større kilometertal, mindre affald og en reduktion i mængden af anvendte materialer. Desuden bidrager dækket til et lavere brændstofforbrug. Disse egenskaber reducerer ikke blot omkostningerne, de gavner også miljøet.

MultiTread-produkterne skal fremstilles på Goodyear Dunlop-fabrikkerne i Riom France og Wolverhampton, England, og de kan alle mønsteropskæres.

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic har ca. 140 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland og Sverige. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 70.000 personer og producerer sine produkter på mere end 60 fabrikker fordelt på 25 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dkYderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk ellerwww.dunlopmotorcycle.eu.