Sava lancerer nyt sortiment af lastbildæk

Sava lancerer nyt sortiment af lastbildæk

Sava Tires, Sydøsteuropas førende dækproducent, præsenterer et helt nyt sortiment af 22,5” lastbildæk, specialdesignet til den prisbevidste operatør.  Det nye sortiment, indeholder  Avant 4 fordæk og Orjak 4 trækdæk. Begge dæk typer er udviklet til at forbedre performance og give en lavere kilometerpris. Dækkene er udviklet til både fjern- og nærtransport.

Avant har en optimeret kontaktflade. der  giver væsentlig reduceret slidbane-slitage.  Avant 4 har også brede og flade skulderribber, som beskytter mod skulder slitage og forbedrer håndteringsevnen.  Endnu en god egenskab ved slidbanen er den optimerede lamelgeometri, der både forbedrer udskridningsmodstanden i vådt føre og reducerer støjniveauet.  Slidbaneteknologien er rettet mod dækkenes kilometerperformance, og den reducerede dækvægt giver økonomiske fordele i form af øget nyttelast.

Sammenlignet med forgængeren, Avant 3, har Avant 4 en bedre performance i alle nøgleaspekter.  Især rullemodstanden er suveræn, og dette betyder økonomiske fordele i form af et lavere brændstofforbrug, som er opnået uden at gå på kompromis med kilometertallet.  Samtidig er håndtering og bremseevne i vådt føre bedre, hvilket betyder mulighed for øget sikkerhed. Desuden har dækket et lavere støjniveau.

Orjak 4's har også optimeret kontaktflade, der giver med mere ensartet og lavere slidbane-slitage.  Det dybe slidbanemønster bidrager til et godt kilometertal og sikrer, at det bedste vejgreb opretholdes i hele dækkets levetid.  Orjak 4's mange adskilte blokke giver en jævn slidprofil så vel som godt vejgreb om vinteren og i vådt føre.  Det semi-åbne skulderdesign giver ekstra fordele om vinteren i form af godt træk i sne og mudder samt god udskridningsmodstand i vådt føre. Desuden er slidbanen selvrensende.  Materialeteknologien i dette dæk er rettet mod kilometertallet og modstandsdygtigheden over for snitskader.

Lige som Avant 4 har Orjak 4, sammenlignet med forgængeren, Orjak 3, en bedre performance i alle nøgleaspekter.

Den brændstofbesparende forbedring af rullemodstanden på 6 % er opnået uden at påvirke kilometertallet, og samtidig er støjniveauet reduceret.  De nye dæks reducerede vægt giver ekstra fordele i form af øget nyttelast.  De nye Sava Avant 4 og Orjak 4 er ensbetydende med større indtjening til prisbevidste lastbiloperatører.

De nye dæk fås i følgende størrelser:

295/80R22.5 152/148 M

315/70R22.5 154/150 L (152/148M)

315/80R22.5 156/150L (154/150 M)

Avant 4 erstatter Avant A3 Plus, og Orjak 4 erstatter Orjak O3 Plus i disse størrelser.

De nye dæk er også et supplement til trailerdækket Sava Cargo C3 Plus.  Lige som det nye Sava Avant 4 og Orjak 4, er dette dæk blevet udviklet til både fjern- og regionaltransport.  Det brede 6-dobbelte ribbedesign med 5 zigzag-riller giver et fremragende kilometertal og en god bremseevne på våd vej. Dækket produceres i størrelsen 385/65R22.5.

Alle dækkene kan mønsteropskæres og regummieres.

Sava er et velkendt og respekteret mærke i dækbranchen og tilbyder pålidelige lastbildæk med god performance og højt kilometertal til fornuftige priser.

Om Sava Tires, en Goodyear-virksomhed i Slovenien

Sava Tires i Slovenien er Sydøsteuropas førende dækproducent med 90 års ekspertise inden for dæk- og gummi industrien. Sava Tires beskæftiger mere end 1.400 medarbejdere og markedsfører primært dæk til personbiler, varevogne og lastbiler.

Sava er en integreret del af Goodyear Dunlop-gruppen og eksporterer sine produkter til hele Europa og globalt.

Save er kendt for pålidelige og holdbare kvalitetsdæk til lav pris.

Du kan læse mere om Sava Tires på hjemmesiden www.sava-tires.com.

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic har ca. 140 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland og Sverige. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 70.000 personer og producerer sine produkter på mere end 60 fabrikker fordelt på 25 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dkYderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk ellerwww.dunlopmotorcycle.eu.