Renault vælger Goodyear til Mégane E-TECH Electric

Renault vælger Goodyear til Mégane E-TECH Electric

• EfficientGrip Performance-serien valgt som OE
  • Spritny elektrisk hatchback tager arven op efter Mégane

Renault har udvalgt to sommerdæk fra Goodyear som originaludstyr til den spritnye Mégane E-TECH Electric, den franske bilproducents nye, 100 % elektriske bil.

To forskellige Goodyear-sommerdæk og dimensioner er blevet valgt som en del af Mégane E-TECH Electric's OE-tilbehør. Goodyear EfficientGrip Performance 2 er sommermonteringen i dimensionen 195/60R18, og Goodyear EfficientGrip Performance er blevet valgt til den større 215/45R20-specifikation takket være dens ultralave rullemodstand på 5,7 kg/t og de præcise styreegenskaber .

Leverancerne blev påbegyndt i første kvartal af 2022, og produktionen startede i november 2021 i Renaults ElectriCity-hub i Douai i det nordlige Frankrig. Bilen er udstyret med en elmotor, der er udviklet i fællesskab af Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance. Elmotoren vejer kun 145 kg og yder enten 96 kW (130 hk) eller 160 kW (218 hk) afhængigt af specifikationerne.

Bilens batteri er det tyndeste på markedet med kun 110 mm, og det passer perfekt til CMF-EV-platformen, hvilket sænker bilens samlede højde. Det fås i to forskellige kapaciteter: 40 kWh med en rækkevidde på op til 300 km (WLTP) eller 60 kWh med en rækkevidde på 470 km.

Goodyear leverer også EfficientGrip Performance som OE-montering på Renault Captur(1) samt Eagle F1 Asymmetric 3 på Espace, og på denne måde fortsætter OE-monteringen på Mégane E-TECH Electric Goodyears stærke forhold til det franske mærke.

Et ‘R’-mærke på sidevæggen på alle fire Goodyear-dæk til Mégane E-TECH Electric angiver, at dækkene er specielt udvalgt og godkendt af Renault. Dækkene er også forsynet med Goodyears Electric Drive Technology (EDT)-mærkning. Dette logo er på sidevæggene på alle Goodyear OE-dæk, der er designet til elbiler, og viser, at dækket indeholder en række teknologier, der opfylder de specifikke behov for den pågældende OEM's elbiler.

Goodyear EfficientGrip Performance er det ideelle sommerdæk til elbiler som Mégane E-TECH, fordi det kombinerer lav rullemodstand, fremragende vådgreb og kortere bremselængder, hvilket leverer et slutresultat, der giver stærk performance og effektivitet. EfficientGrip Performance 2 tager disse egenskaber et skridt videre med innovationer, der øger kilometertallet og reducerer bremselængden endnu mere.

Hans Vrijsen, Managing Director Consumer OE, Goodyear EMEA: "Vores EfficientGrip Performance-serier er gennemtestede dæk, som førende producenter foretrækker som OE-dæk, så vi er begejstrede over, at Renault også har valgt dem til sin spændende nye Mégane E-TECH Electric. Goodyear-dæk er det foretrukne dæk til en række elektriske køretøjer. I 2021 var mere end 80 % af vores OE-nominerede dæk til elbiler eller hybrider. Vi vil fortsat arbejde tæt sammen med førende producenter med henblik på at hjælpe dem med at udvikle den næste generation af el-, ICE- og hybridbiler."

(1) https://news.goodyear.eu/goodyear-supplies-efficientgrip-performance-tires-for-renaults-all-new-captur-the-french-car-brands-latest-model/

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 72.000 personer og har 55 produktionssteder i 23 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.eu.