Ni nye dimensioner af Goodyears Vector 4Seasons Cargo-dæk er nu på markedet

Ni nye dimensioner af Goodyears Vector 4Seasons Cargo-dæk er nu på markedet

Forbedret flådeeffektivitet med større kilometertal og reducerede ejeromkostninger.

Goodyear udvider sit sortiment af Vector 4Seasons Cargo-dæk med ni nye dimensioner og når dermed op på et samlet sortiment på 28 SKU'er fra 14 til 19 tommer for at imødekomme det voksende behov hos flåderne i Europa. Det brede sortiment passer til nogle af de mest populære varevogne på markedet, blandt andet Ford Transit, Mercedes-Benz Sprinter, MAN TGE og Isuzu D-MAX.

At drive en succesfuld og effektiv flåde kræver, at administratorerne får mest muligt ud af deres ressourcer og sikrer, at opgaverne bliver udført til tiden med mindst mulig nedetid for køretøjerne. Det kan blive endnu sværere i vintermånederne, hvor vejret indvirker på køretøjernes ydeevne, og hvor forsinkelser kan udfordre leveringskvoterne.

En måde, flåderne kan få deres dæk til at levere året rundt, er ved at skifte til helårsdæk. Goodyears dækteknologi gør det muligt for helårsdæk at konkurrere med de fordele, der er ved at skifte mellem sommer- og vinterdæk, hvilket betyder, at det ofte kan være det bedste valg for flåderne.

Goodyear Vector 4Seasons har vundet adskillige dæktests i Europa og er blevet kåret som 'Green Tire' og Eco-Master 2023 af AutoBild. Dækket indeholder de nyeste teknologier til at holde flåderne kørende hele året rundt. I vådt føre leverer dækket en enestående performance på grund af Aqua Control-teknologien, som sørger for, at vandet fordeles ensartet i hele dækkets kontaktflade.

Til kørsel i sne har Goodyear Snow Grip Technology et stort antal lameller i midten af slidbanen, som hjælper med at gribe fat i sneen og øge vejgrebet. Eco Cushion Technology hjælper samtidig med at maksimere effektiviteten ved at reducere rullemodstanden. Derudover bærer dækket logoet 3PMSF (det tretindede bjerg med snefnug), der viser, at dækket er egnet til vinterforhold med is, sjap og sne.

Sonia Leneveu, Goodyear Director Marketing Consumer Europe: “Markedet for premium-LCT-dæk i Europa er vokset med 13 % siden 20201 og forventes at vokse yderligere. Den stigende popularitet viser, at Goodyear Vector 4Seasons Cargo er det ideelle valg til varevogne hos flåder, der kører i områder, hvor vejrforholdene og terrænet kræver et helårsprodukt.”

Laurent Colantonio, Goodyear Senior Director Technology Consumer EMEA: “Vi er bevidste om, hvor vigtigt det er for flåderne at holde køretøjerne i gang uanset vejret. Med Goodyear Vector 4Seasons Cargo har vi udviklet det perfekte dæk til flåder med varevogne, hvor rentabiliteten afhænger af at begrænse nedetiden og maksimere indtægterne. For at sikre optimal ydeevne i hele dækkets levetid anbefaler vi at skifte helårsdækkene mellem for- til bagaksel mindst én gang om året.”

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 fås nu i ni nye dimensioner:

Tilgængelige dimensioner af Goodyear Vector 4Seasons Cargo:

185/65R15C 97/95S

185/75R16C 104/102R

205/70R17C 115/113R

225/75R16C 118/116R

205/70R15C 106/104S

205/70R17C 115/113R

215/60R16C 103/101T

215/60R17C 104/102H

235/60R17C 114/112R

(1) Markedsandel: Europool, Europa undtagen Rusland og Tyrkiet.

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 74.000 personer og har 57 produktionssteder i 23 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.com/corporate.