Goodyears UltraGrip 9 høster anerkendelse i nye vintertest

Goodyears UltraGrip 9 høster anerkendelse i nye vintertest

UltraGrip 9 anerkendt i dæktest for det egenskaber på sne

København – den 13. november 2014 – Goodyear offentliggør i dag, at virksomhedens dæk UltraGrip 9 har opnået fremragende resultater i fem uafhængige europæiske test.

Dækket blev officielt lanceret i september i år og har allerede bestået et antal test med glans. UltraGrip 9 er udviklet til at klare de skiftende europæiske vinterforhold, og det udviser fremragende egenskaber både på sne, i vådt føre og snesjap.

Det tyske Auto Motor und Sport[1] var imponeret over dets “korte bremselængde og suveræne sidegreb”. Bladet beskriver dækket som “let at kontrollere” og har derfor ranglistet UG9 som “bedste performance på sne”. Bladet gav UltraGrip 9 en solid andenplads på deres rangliste og kaldte det “anbefalelsesværdigt”.

Auto Zeitung[2] og ACE[3] bakkede op om hovedtesten og gav UltraGrip 9 deres højeste placering “kan varmt anbefales”. Det tyske Auto Straßenverkehr[4] roste UG9 og kaldte det et “støjsvagt dæk med komfortable køreegenskaber”. Bladet gav det en andenplads med bemærkningen “Anbefalelsesværdigt".

I Sverige kom Goodyears UltraGrip 9 ud som testvinder i det førende motormagasin Teknikens Värld[5]. Bladet kaldte Goodyears seneste dækinnovation "det bedste europæiske dæk uden pigge", og tilføjede, at "dækkets egenskaber på sne [er] der, hvor Goodyear-dækket er langt bedre."

Vi er glade for, at vores fokus på konstante forbedringer bliver anerkendt af uafhængige eksperter. Goodyear har opnået stor succes med UltraGrip 8-modellen, der blev lanceret i 2012, og er blevet monteret på mere end 7 millioner køretøjer. Men vi ønskede at videreudvikle standarderne for vintersikkerhed og yderlige forbedre dækkets egenskaber på sne. En bedrift, vi nu anerkendes for...,” forklarer Hans Vrijsen, Marketing Director Consumer EMEA hos Goodyear.

Goodyears UltraGrip 9 er udviklet til forbrugere i Europa, som har behov for et premium vinterdæk. Dækket er også gearet til at klare de skiftende vinterforhold i Europa, lige fra kolde og tørre dage til forhold med vand og slud, og til sne.

UltraGrip 9 fås i 33 dimensioner og er med 14- og 16-tommers sortimentet rettet mod køretøjer i mellemklassen.

__________

[1] Auto motor und sport. Udgave 20 Udgivet 18. september 2014, dækdimensioner 205/55 R16 91H

[2] Auto Zeitung. Udgave 21 Udgivet 24. september 2014, dækdimensioner 205/55 R16 91H

[3] ACE-Lenkrad (D)/GTÜ (D)/Arbö (A) Udgivet online den 11. september. 2014, dækdimensioner 205/55 R16 91H

[4] Auto Straßenverkehr. Udgave 21 Udgivet 24. september 2014, dækdimensioner 205/55 R16 91H

[5] Teknikens Värld. Udgave 22. Den 9. oktober 2014, dækdimensioner 205/55 R16 91H

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic har ca. 140 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland og Sverige. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 69.000 personer og producerer sine produkter på mere end 52 fabrikker fordelt på 22 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dkYderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk ellerwww.dunlopmotorcycle.eu.